Muita jotka ei saa "lomaa" lapsista?

Ymmärrän hyvin sua ap! Varsinkin, kun lapset vielä noin pieniä, niin tarvitsevat aikuista koko ajan. Itselläni neljä lasta nuorin 2,5v ja vanhin 10. Keskimmäiset oli 1,5 vuoden ikäerolla, että muistan hyvin nuo ajat, miten sitä oli kuitti joka ainoa ilta..enkä itsekään osannut ottaa omaa aikaa. Nykyisin otan oman ajan lenkkeilyyn, jota harrastan melkein päivittäin tai ainaki jonkinlaista kuntoilua.

Sun kannattais tosiaan keskustella miehesi kanssa sinun ikiomasta ajastasi. Olisiko joku harrastus, mikä ois sellanen henkireikä, että arkea paremmin jaksaisi?

Kyllä äideilläkin on oikeus päästä välillä latautumaan, oli se sitten toisten aikuisten seuraan tai omiin harrastuksiin. Ei kenenkään tarvitse jaksaa lapsia 24/7 yhtä soittoa, kyllä se palautuminen on melkein välttämätöntä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sulla kuitenkin on mies ja alat olla noin hajalla, niin istuta mies tuolille ja kerro vakavasti mikä tilanne on. Sitten sovitte sulle ja hänelle yhtä paljon vapaa-aikaa. Piste. Siis todellakin YHTÄ PALJON vapaa-aikaa. Nyt vielä otat vauvan matkaan käydessäsi itseksesi jossakin ja pianhan voit häntäkin jo toviksi isän kanssa jättää. Mies vastuuseen.

En minä koe olevani hajalla, mutta joskus kun on sellainen päivä (kuten tänään) että lapset on aivan mahdottomia niin tuntuu siltä että kaipaan todella vähän vapaata.

Miksi et kuitenkaan siinäkään tapauksessa vaadi mieheltä enemmän osallistumista? Rankankaan työntekeminen ei ole riittävä syy sille ettet koskaan saa omaa aikaa.

Kyllä vaadin mieheltä osallistumista ja hän osallistuukin ja tekee paljon kaikenlaista lasten kanssa, vaikka työpäivät onkin pitkiä. Ei siis ole siitä kyse etteikö mies osallistuisi. Mutta semmoisiin kunnon irtiottoihin ei juuri ole mahdollisuuksia minulla ollut.

Jos ei ole kyse siitä, etteikö mies osallistuisi, niin miten niin et muka sitten saa vapaata? Ei nyt ymmärrä ei.. jos perheessä on kaksi vanhempaa, niin kyllähän molemmilla kuuluu olla mahdollisuus irtiottohin. Vai etkö uskalla jättää lapsiaan isän kanssa? Jos, niin mikset? Mikset vaan pyydä miestä lähtemään jonnekin isompien kanssa välillä?

Ihmettelee hän, joka tarvittaessa ottaa vaikka joka viikko lyhyitä irtiottoja..

äällä myös kohtalotoveri, lasta yh oon. Isä ei tapaa lapsia ja mummo ottaa yökylään vain kahta vanhempaa lasta (12 javuotiaat) mutta pienempiä ei (1v ja 5v). No tosin tilanne oli melko sama kun vielä asuttiin ex:n kanssa, hän aina töissä tai muissa menoissa.. mökkireissuilla jne. Mut siis ei hetken lomaa ikinä :/

kohtalotoveri täälläkin, lapsetkin on aika lailla samanikäiset, vauva 4kk. just tänään mietin myös että saispa edes puoli päivää vapaata noiden 2v ja 4v riitelyistäja uhmista.. mies töissä ja vastikään oli lähes viikonpois joten siksikin nyt vähän väsy. tukiverkkoja ei juurikaan ole.

Voi hyvänen aika, teillä on pieni vauva ja mies jättää sinut kaikkien lasten kanssa kotiin! ARG. Oletko ajatellut, että saisit kerättyä voimia jos vanhemmat lapset olisivat vaikka osa-aikaisesti päivähoidossa? Pieni vauva vaatii todella paljon!

Kyllä sitä vapaata ja lomaa tarttee, ja sen verran itsekäs on oltava että sitä pyrkii ottamaan itselleen!! Jos mies ei pysty-halua-ehdi, tai jos haluaa tehdä jotain miehen kanssa, niin keksittävä muita keinoja. Palkata vaikka mll:n lapsenvahti tai hakea ilmoituksella jotain opiskelijaa esim. joka silloin tällöin tulisi katsomaan isompia.

Tjaa.. esikoinen täyttää syyskuussa 7 ja kuopus täytti huhtikuussa 3. Ainoat yöt mitkä olen poissa kotoa ollut oli 25 yötä jotka vietin kuopusta tehdessä sairaalan synnystysvuodeosastolla. Baarissa en ole käynyt lasten syntymän jälkeen kertaakaan.. enkä kaipaa mitään "lomaa" lapsista. Kauan heitä on odotettu ja nautimme mieheni kanssa perheenä elämisestä lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Voi hyvänen aika, teillä on pieni vauva ja mies jättää sinut kaikkien lasten kanssa kotiin! ARG. Oletko ajatellut, että saisit kerättyä voimia jos vanhemmat lapset olisivat vaikka osa-aikaisesti päivähoidossa? Pieni vauva vaatii todella paljon!

Eniten tossa miehen viiden päivän reissussa verottaa se, että meillä on myös koira. Pieni onneksi eli ei tarvi tehdä pitkiä lenkkejä, mutta pakko se on viedä ainakin aamulla ja illalla ulos. ONNEKS on kesä eli toivottavasti ei tarvita ihan talvikuteita viä heinäkuun lopulla. :kieh:

Ja mies puolustelee tuota menoaan sillä, että se on ollut perinne jo vuosia. Eli kerran tavaksi tullut niin ihan sama mitä maailmassa tapahtuu muuten. :headwall: :headwall:

Voi kun kuulostaa tutulle! Meille kaksi lasta, 4v ja alle 1v ja minun lomat on lomia joko perheenä tai lasten kanssa, miehen ollessa omissa menoissaan, eli lomaa ei ole. Ja minäkin se nousen aamulla ylös pienten kanssa vaikka kuinka olisi mennyt myöhään tai jossakin edes kerran olisin ollut. Nyt menee viimeisetkin voimat kun esikoisen puisto on kesätauolla, eikä meillä ole mitään selkeää viikkorytmiä. Esikoinen kiusaa pienempää minkä kerkiää ja minä en saa edes pientä hetkeä itselle. :( No joo, kyllä tämä tästä. Jonakin päivänä nuo lähtevät pois kotoa ja sitten alkaa minun oma aika!! Ilman miestä ja lapsia. Sen tulevan voimin jaksan eteenpäin. Vaikka siihen meneekin seuraavat 20v ennen kuin haaveet toteutuu, mutta kummasti se edessä siintävä loistava tulevaisuus antaa voimaa.. :)

Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Mullakin 3 lasta, vauva ja kaks isompaa. Vaikka ne on kaikki kaikessa, niin olisi kyllä joskus ihana tuulettaa omaakin päätään. Meillä asuu sekä miehen että oma sukuni tosi kaukana eikä ole paljon tuttuja uudella paikkakunnalla. Miehenkin aika menee nyt lomalla meidän tulevan kodin kimpussa. Mutta aika aikaansa..

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ensimmäisenä heräs kysymys että miksi ihmeessä teet lisää lapsia kun et entisiäkään jaksa....? :/

No tämähän päätelmä siitä nimenomaan pitää tehdä. Pitääkö siis ihmisen ja äidin jaksaa aina? Ihan aina, oli mikä oli? Niinkö? Minä jaksan lapsiani ja olen hoitanut heitä jo monta vuotta kotona, mutta kai sitä saa ÄITIKIN väsyä joskus ja kaivata lomaa? Vai onko se vain miehen oikeus ottaa vapaata?

Just näin! :attn: Tarinasi kuulosti kuin mun kirjoittamaltani..

Alkuperäinen kirjoittaja ryiydf:
kohtalotoveri täälläkin, lapsetkin on aika lailla samanikäiset, vauva 4kk. just tänään mietin myös että saispa edes puoli päivää vapaata noiden 2v ja 4v riitelyistäja uhmista.. mies töissä ja vastikään oli lähes viikonpois joten siksikin nyt vähän väsy. tukiverkkoja ei juurikaan ole.

Ihanaa kuitenkin nyt, kun pääsen ensi tiistaina koko päiväksi shoppailemaan ystävän kanssa. Vauva toki mukana, mutta aivan ihana päivä tiedossa ja on onneksi vähän rahaakin käyttää. :whistle:

Ja ensi viikon torstaina menen isäni kanssa käymään pikkusiskoni luona, joka asuu vähän kauempana. Eli sinne tulee kaikki lapset mukaan, mutta on silti ihanaa mennä reissuun noin, että on apuvoimia mukana. Yleensä minä kyläilen lasten kanssa yksinäni, koska mies on niin pitkiä päiviä töissä. Sekin tuntuu siis lomalta. Ja tietty mennään syömään ja pappa betalar.... :laugh: :laugh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mun lomat lapsista on vikan 4 vuoden aikana vietetty synnärillä :whistle:

Mä en pahemmin ole lomaksi kokenut noita synnärikeikkoja, kun en pahemmin viihdy siellä. Tai ne päivät menee, mutta ne yöt on piiiiiiiitkiä. :(

Mulla oli tästä nuorimmaisesta olo synnärillä kuin olis hotellissa ollut! Oli oma huone omalla kylppärillä ja wc:llä, oli oma tv (jota tosin en paljon ehtinyt katsella). Mutta se rauha oli parasta! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:

Mä en pahemmin ole lomaksi kokenut noita synnärikeikkoja, kun en pahemmin viihdy siellä. Tai ne päivät menee, mutta ne yöt on piiiiiiiitkiä. :(

Mulla oli tästä nuorimmaisesta olo synnärillä kuin olis hotellissa ollut! Oli oma huone omalla kylppärillä ja wc:llä, oli oma tv (jota tosin en paljon ehtinyt katsella). Mutta se rauha oli parasta! =)

Minä olen jokaisen synnyttänyt sen verran pienessä sairaalassa ja hiljaisena aikana, että joka kerta olen saanut olla siellä ns. kuin hotellissa. Eli oma suihku ja oma huone ja ihana sairaala kaikinpuolin. Ja nyt oikein etukäteen ajattelin, että tällä kertaa nautin siellä olostani ja nuuhkin vain vauvaa. Mutta ikävä noita isompia lapsia oli niin kova, että kun yö pimeni niin minä päätin, että aamulla sitten pyydän päästä kotiin. Silti jouduin olemaan vielä sen koko päivän siellä, kun mies pääsi vasta illalla minua hakemaan. Eli olin sairaalassa reilun vuorokauden.

Silti sitä aina haikeudella jälkikäteen muistelee, että millaista siellä sairaalassa oli kun sai rauhassa nuuhkia sitä vastasyntynyttä. :heart:

No eipä ne lomista mene. Mä olen aina lähtenyt mahdollisimman pian kotiin. Kotona saa nukuttua kuitenkin paremmin.
Mutta siinä on mun kokemukseni erossa lapsistani.

Voi jessus mitä marttyyriäitejä. Kuinka moni teistä on töissä jotka vouhkaatte tuosta ettette tarvi omaa aikaa?
En minäkään silloin tarvinnut, ei tullut mieleenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi jessus mitä marttyyriäitejä. Kuinka moni teistä on töissä jotka vouhkaatte tuosta ettette tarvi omaa aikaa?
En minäkään silloin tarvinnut, ei tullut mieleenkään.

Mä olen ollut kotiäitinä 4 vuotta, eikä mulla ole ollut juurikaan sitä omaa aikaa. Silti en koe olevani marttyyriäiti.

Mun on kyllä pakko sanoa, että mä tarvii myös aikaa omiin juttuihini. Ja kyllä sitä vaan paremmin jaksaa kun esim. yhden päivänkin saa olla omissa oloissaan, käydä ulkona syömässä ja nukkua aamulla pitkään.
Meillä onkin ihanne.tilanne kun molempien vanhemmat asuu samassa kaupungissa ja ottavat mielellään poikaa kylään. Ja poika yhtä mielellään menossa.

Meillä on vanhemmat lapset yli 10 v ja nuorin 1 v ja kolme siinä välissä. Mä en niinkään kaipaa omaa aikaa, sitä saa niin paljon kuin haluu, kun vuorottelee miehen kanssa. Baarissa en käy kuin ehkä kerran vuoteen tai kahteen, mutta muuten kavereiden luona tai harrastamassa. Mutta yhteinen aika miehen kanssa, sitä kaipaan eniten. Kaks tai kolme kertaa näinä vuosina on oltu yhdessä yö pois kotoa, ellei synnytyksiä lasketa. Meillä ei ole yöhoitopaikkoja lapsille, isovanhemmat ei välitä tms. Se nyppii joskus ja pahasti. Parisuhteen hoito on niitä hetkiä öisin, kun kahdestaan jaksetaan valvoa lapsia myöhempään.

Yhteistyössä