Muita joitten taapero tulee yöllä vanhempien sänkyyn??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Meillä tuo 2v9kk neiti tulee joka yö meidän sänkyyn. Joskus jo 1 aikaan ja joskus vasta 5 aikaan yöllä. Ei ole meitä ikinä häirinnyt, mahtuu hyvin viereen. Eikä herätä meitä kun tulee. Mutta ens kuussa ois la pikku kakkosesta. Eli tuskin enään mahdutaan sänkyyn kaikki. Olen miettinyt että pitäisikö vaan katsoa miten yöt lähtee sujumaan vai yrittää alkaa opettaa esikoinen pysymään omassa sängyssä? Ainut ongelma tässä opettamisessa omaan sänkyyn on vaan se kun en yleensä herää siihen kun tuo kapuu sänkyyn. Jossain vaiheessa yöllä vaan huomaan että siinä se vieressä nukkuu.

Joskus tulee tuo 2,5v yöllä meidän sänkyyn. Saa jäädä, läheisyyttä kaipaa silloin.
Mies sitten siirtyy sohvalle, ei kaikki neljä mahduta meidän sänkyyn :D Vauva 8kk nukkuu siellä myös. Huokaus.

Mitäs jos ottaisitte tytön sängyn siihen teidän huoneeseen sivuvaunuksi vaikka isän puolelle? Ehkä oma huone vois olla ajankohtainen vasta vaikka vuoden päästä.

Meillä oli tyttö samanlainen ja pidettiin vauva ja isompi tyttö meidän huoneessa.
Vasta nyt siirrettiin yheiseen huoneeseen, ikää 3 ja 5 v.
Leluhuoneena meni heidän huone aikaisemmin ja nyt nukkuvat hienosti omassa huoneessaan.

No kyl tykkään kuitenkin siihen et saadaan rauhas mennä nukkuu lukee ja jutella sängyssä.. on tuo jo yks vuotiaast asti nukkunu omassa huoneessa.. Pinnasängyst ku ei pois tajunnu kiivetä ni pysy siel, mut sit ku siirty puol vuotta sit isojen lasten sänkyyn ni alko tulla viereen...

Meillä tulee eskari ikäinen vielä välillä viereen nukkumaan. Yöllä kun joskus herää painajaiseen niin saatan mennä vähäksi aikaa hänen viereen nukkumaan. Ei häiritse meitä, koen että hyvä kun lapsi osaa tulla/ pyytää läheisyyttä silloin kun sitä tarvitsee. Kun lapset olivat pienempiä (ikä ero 1,6kk) hyvin mahtuivat olemaan samassa sängyssä jos tarvetta oli. Poika oli isänsä vieresä ja tyttö (vauva) minun vierssä niin että minä olin pojan ja vauvan välissä.

Meillä esikoinen oli samoja ikiä kuin teillä kun kuopus syntyi. Tehtiin niin että vauva laitettiin pinnikseen, joka oli ns.sivuvaununa melkein siinä sängyn vieressä ja esikoinen sai kömpiä miehen ja miun keskeen jos siltä tuntui.
Yöllä sitten sen verran nousin että istuiltaan imetin, tai joskus laitoin pehmukkeen pinniksen reunan päälle ja vauvan otin ihan viereen tissille.

No kyl tykkään kuitenkin siihen et saadaan rauhas mennä nukkuu lukee ja jutella sängyssä.. on tuo jo yks vuotiaast asti nukkunu omassa huoneessa.. Pinnasängyst ku ei pois tajunnu kiivetä ni pysy siel, mut sit ku siirty puol vuotta sit isojen lasten sänkyyn ni alko tulla viereen...

Te voitte muuttaa tapojanne ja hoitaa nuo lukemiset ja juttelut olkkarin sohvalla? Lapsen sänky vain teidän makkariin, jo loppuu yöravailu ja kaikilla on tilaa.

Kun vauva on syntynyt teidän ehkä pitää jalkautua ekoiksi kuukausiksi. Isä nukkuu esikoisen kaa yhdessä huoneessa, sä vauvan kaa toisessa.

Sitä täs mietinkin et millanen yöralli alkaa en kuussa, ku vauva herää.. Ja tuo herkkä uninen taapero samalla... ehkä pitää vaan sit sopeutua tilanteeseen...

tuon takia me ei voitu nukkuu samassa huoneessa. taapero ei suostu nukkuu yksinään eikä vauvakaan. Niinpä olimme eri huoneissa. vauvaki kakkas öisin ja piti juosta kylpyhuoneessa. vauva itki ja se söi pitkään. sen kaa oli pakko äidin olla eri huoneessa. muuten ei ois kukaan nukkunu.

[QUOTE="ttt";21964681]

Kun vauva on syntynyt teidän ehkä pitää jalkautua ekoiksi kuukausiksi. Isä nukkuu esikoisen kaa yhdessä huoneessa, sä vauvan kaa toisessa.[/QUOTE]

Meillä esikoinen ei huoli isiä yöllä jos näkee pahaa unta tms. Äidin kainalo vain kelpaa.

[QUOTE="ttt";21964681]Te voitte muuttaa tapojanne ja hoitaa nuo lukemiset ja juttelut olkkarin sohvalla? Lapsen sänky vain teidän makkariin, jo loppuu yöravailu ja kaikilla on tilaa.

Kun vauva on syntynyt teidän ehkä pitää jalkautua ekoiksi kuukausiksi. Isä nukkuu esikoisen kaa yhdessä huoneessa, sä vauvan kaa toisessa.[/QUOTE]

Sori mut tätä vastaan mä oon suuresti. Ei tääl kuitenkaan lapset määrää missä nukutaan. et kyl molemmat vanhemmat nukkuu omassa sängyssään ja lapset mahtuu sinne jos mahtuu. Musta on naurettavaa et lapset määrää missä aikuiset nukkuu.

Meillä 3 ja 4-vuotiaat ovat vasta ihan viime aikoina alkaneet nukahtamaan iltaisin omaan sänkyynsä. Tähän asti on menty koko yö perhepetisysteemillä. (Sänky mitoitettu niin että hyvin mahduttiin neljästään ja viikonlopppuisin kun ollut lapsenlapsia yökylässä niin isommallakin sakilla)

Nyt sitten hipsivät yön tai aamun mittaan jossain vaiheessa meidän viereemme ja se sopii hyvin.

Meillä tulee toisinaan melkein 4v ja 2v viereen. Nukutaan samassa huoneessa. Loppuvuodesta syntyy kolmonen ja on varmaan pakko kasvattaa sänkyä, eli hommataan 120cm entisen jatkoksi.

En lähtis kieltämään isomman viereen tulemista nyt kun vauva syntyy, ettei laita vauvan syyksi.

Niin ja minä kyllä luen illalla sängyssä ja jutellaankin, vaikka siis nukutaan samassa huoneessa kaikki :)

Meilläkin neiti 1v 9 kk tulee jossakin vaiheessa yötä sivuvaunusta viereen nukkumaan, mutta ei ole isommin haitannut. Kesähelteillä joskus palautin, kun tuli mahdoton hiki, mutta eipä siitäkään valitusta tullut. Joka perheellä on omat nukkumisjärjestelyt ja niin kauan kuin kaikki ovat tyytyväisiä niin homma on ok. Jos alkaa parisuhde kärsiä liikaa tai jonkun uni häiriintyy mahdottomasti, niin sitten kannattaa miettiä systeemiä uusiksi.

Meidän tyttö 2,5 v siirtyi isojen sänkyyn kuukausi sitten. Nukkuu meidän vanhempien kanssa samassa makkarissa ja silti kömpii usein viereen. Mua ei haitannut/haittaa jos tulee 5-6 aikaan, koska mies nousee silloin. Mutta sitten kun alkoi tulemaan klo 23, niin se haittasi. Tein niin että jos tuli yöllä viereen, palautin samantien omaan sänkyyn. Mun ei tarvinnut tehdä sitä kuin kahtena yönä ja johon pysyy omassaan. Paitsi sitten aamulla kun mies herää ja tyttö herää samalla, niin silloin isi sanoo tytölle, että tulee mun viereen. Tällöin saa tulla ja siinä nukutaan kaksin sitten meidän heräämisaikaan saakka.

Meidän neiti 2v4kk kömpii meidän väliin joskus 4-5 maissa. Nyt on menny 2 yötä, ettei oo tullu. Kaikki nukutaan paremmin, kun ei tule :) vaikkei hän herätäkään meitä

Mä ajattelen vähän eri tavalla. Kaikenlaisia periaatteita sitä on ollut, mutta todellisuus on opettanut toimimaan ja soveltamaan tässä elämän varrella. Mun mielestä ihan sama missä kukakin nukkuu kunhan nukkuu.

Tästä mä olen eri mieltä. Mulle ei ole aivan sama missä kukakin nukkuu. Haluan, että sekä mieheni että minä saamme nukkua OMASSA sängyssämme ja yhdessä.

Aikasemmin ei siis oel vain päässyt tulemaan viereenne,ois kyl ehkä halunnut.Kivaa tuollanen.

Eikait se auta kun alkaa roudaan lasta takas omana sänkyynsä.Sano et saa kyl tulla herättään jos näkee pahaaunta tms.

Yhteistyössä