Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekeehän he toki mahtavaa ja elintärkeää työtä, mutta tuskin ketään on väkisin pakotettu siihen ammattiin opiskelemaan ja toisaalta, jos on opiskellut siihen vain euron kuvat silmissä, niin eipä ole hääppöiset edellytykset sellaisella hoitsulla tehdä työtään sillä moraalilla millä pitäis...
Itse olisin onneni kukkuloilla jostain 1700-1800 euron bruttopalkasta.
Ei ole pätevä argumentti tuo, että itse on valinnut alansa. Jokaisella meistä on oikeus yrittää saada parempaa elintasoa, palkkaa ja mitä tahansa tilpehööriä. Jos olet tyytymätön, tee asialle jotain. Toivottavasti myös sinä ymmärrät tällaisen tosiasian. Kunnianhimoa pitää olla. Ilman sitä, jää sinne pöydän alle makaamaan ja toisten tallottavaksi.
Toki on oikeus vaatia vaikka kuu taivaalta, eri asia onko se kovin realistista. Kovin järkevää kuvaa tuo jatkuva vouhkaus ei hoitajista anna. Semmonen olo tulee mattija maija meikäläiselle, että toivottavasti ei ikinä tule tarvista mennä sairaalaan makaamaan kun tietää millä mielellä siellä työntekijät ovat....
Tämähän on siis vain sinun mielipiteesi siitä, että mikä kuva hoitajista on, toki ahdinkoa täytyy jollain tavalla purkaa, onko se sitten nämä julkiset vaateet, vai huomaamatta tehdyt insuliinipiikitykset, jokainen voi miettiä, että mikä on se paras ratkaisu.
Ja jos muuten huomasit, niin nämä oli poliitikkojen temmellyskenttä, jossa ratsastettiin tällä asialla ääniä, jolloin suurimman vouhkauksen aikaan eivät saaneet hoitajat, vaan poliitikot, joiden sanoja nyt käytetään hyväksi. Vaaditaan pysymään sanojensa takana.
Suomessa on sillä tavalla kuitenkin hyvät olosuhteet, että voit valita myös yksityisen puolen, jolloin voit rahalla saada paremman palvelun.
No huh, huh, jos vaihtoehtona on palkankorotuksen jälkeen heti insuliini... Aika järkyttävää uhkailua ja puolustelua. Todellakin toivon etten sinun hoiviisi ainakaan joudu, tiedä mitä teet jos ei tule tarpeeksi liksaa!
Asia on monitahoisempi kuin se mitä luet. Kyse oli kärjistyksistä, mutta sitä tietenkin on vaikea ymmärtää. Insuliinitapaukset ovat mitä luultavammin jotain muuta kyllä kuin ahdinkoa hoitajien palkoista, mutta käytin julmaa esimerkkiä siitä, että mitä tapahtuu jos hoitoalalla ei ole houkutusta uusille hoitajille. Jos hoitajaksi hyväksytään ketä vain pulan takia, ei pysytytä pitämään seulaa yllä, koska hakijoita ei ole tarpeeksi ja jokainen pääsee joka vain haluaa.
Olet voinut kokea asian uhkailuna, käyttäisin mieluummin sanaa uhkakuvana. Pienoinen ero, mutta merkittävä. Puolustuksena?? Minä en missään nimessä halua puolustaa ketään, joka vahingoittaa tahallaan potilaita, vai ymmärsinkö nyt jotakin väärin?
Ei, en minäkään toivo sinun kaltaisiasi potilaita, joilla jo valmiiksi ärsyttää minun pärstäni pelkän hoitajan tittelini takia. Sinä toki voit aina vaatia toista hoitajaa, mutta minä en voi loputtumiin tyrkätä rasittavia potilaita toisille hoitajille. Minä joudun (ja korostan sanaa joudun) kohtamaan niitäkin, joille me olemme ne heittosäkit, joiden pitää kestää kaikki vain sen takia, että olemme valinneet alamme. Monille tämä tosiaan on kohta pelkkää työtä. Se sydän jää pois.