Muita joilla parisuhteen onnellisuus vaimon vastuulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Mies ei näe mitään vaivaa avioliiton eteen. Jos vaimolle sattuu (harvoin) huono päivä, niin mies ei suinkaan yritä olla tavanomaista mukavampi ja huomioonottavampi, vaan koko homma menee tiuskimiseksi ja äksyilyksi. Mies ei yritä ymmärtää vaimoa vaan on normaalia epäempaattisempi koska vaimokin on ikävä ja yhtäänhän ei voi toiselle armoa antaa vaikka vaimo on raskaana ja olo ikävä ja vaivaa vaikka muille jakaa. Pakko "maksaa potut pottuina" jos väsynyt ja kipeä vaimo tiuskaisee, niin sitten ilkeillään takaisin niinkuin pahainen kakara. Vaimolle ei voi olla empaattinen, jos vaimo ei tajua joka ikistä miehen pikkukolhua tai kulloistakin kiputilaa ihmetellä ja pahoitella.

Mies ei voi vähentää omia harrastusmenojaan yhtään vaikka yhteistä aikaa on muutenkin vähän. Yhteiseksi ajaksi mies lukee esimerkiksi sen, että mies itse on tietokoneella ja vaimo sitten tekee mitä keksii. Mies tekee harvoin kotitöitä, edes pyydettäessä. Vaimo on useasti pyytänyt että mies voisi esim. silloin harvoin kun astiat purkaa tiskikoneesta, nostaa ne omille paikoilleen, eikä minne sattuu ja vähän sinnepäin. Miehen vaatteita lojuu pitkin asuntoa vaikka kuinka vaimo kertoisi kuinka ikävältä se tuntuu. Yhtäaikaa käytössä voi olla neljät farkut, joitten täytyy sitten lojua esimerkiksi keittiön tuoleilla odottamassa jalkaan/pyykkiin/kaappiin päätymistä. Astiat jätetään pöytään ruokailun jälkeen, kahvipannuun kahvit ja kaapin ovet levälleen jos jotain on kaapista sattunut hakemaan.

Vaimon raskaudesta ei voi olla yhtään kiinnostunut. Yhden kerran on ollut mukana neuvolassa ja meneillään sentään esikoisen odotuksen viimeinen kolmannes. Ensin lupaa tulla mukaan lääkärineuvolaan, mutta sopiikin sitten harrastusmenon siihen päivään. Tekee vaimon kipeän selän hieromisesta kauhean numeron. Ylipäänsä kaikesta tekemisestä vaatisi kamalat kehut niinkuin teinikakara, ikään kuin hän itse kehuisi vaimoa kun vaimo esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen tai tekee jotakin muuta arkipäiväistä. Mitään läheisyyttä, luottamusta, tukea tms. ei vaimo saa. Miksi tälläisessä liitossa edes ollaan?

http://www.youtube.com/watch?v=TYyO0zvOPzM

Tällästä se elämä toisinaan on.. Meillä ei oo koskaa mies ollu mukana neuvolassa eikä edes ultrassa. Synnytyksessä sentää on ollu! Mutta luojan kiitos huolehtii sentää kotitöistä toisinaa ja niin on viisaintaki kun kotona päivät vaan on. Vaatteet on oppinu viemään kun puhtaat on loppunu kesken. Ei muuta ku sullaki vaan järeät konstit käyttöön :D Anna kaapin ovien olla auki niin kauan että se ite paukauttaa niihin päänsä, muistaa seuraavalla kerralla ehkä sulkea ;)

Jätä hommat tekemättä itekin. Oo vaan sitkeesti tekemättä mitään vaikka kuinka ärsyttäis itsee. Vaikka menis monta viikkoa. Eiköhän se joskus huomaa et parisuhde toimii kahden ihmisen voimilla, kaikki hommat tasapuolisesti jakoon. Sit kun alkaa huomautteleen siivosta niin otat asian puheeksi. ootko koittanut puhua sun tunteista tappelematta? Siis en väitä et tappelemalla puhut, mut helpostihan se niin menee. Kerro rauhallisesti syyttelemättä kuinka paha olo sulle tulee kun miestä ei kiinnosta, tai jos kiinnostaa niin ei ainakaan näytä sitä. YHDESSÄ niitä lapsia hankitaan.

Jos sun mies on täsmälleen tollanen kun kirjotit niin sen täytyy saada nyt joku herätys, vielä kun olette kaksin. Sit kun vauva tulee niin olis hyvä olla parisuhdesolmut jo selvitelty, se vauva aiheuttaa kuitenkin uusia haasteita parisuhteelle.

Minä ymmärrän täysin sinua. Eihän sitä välttämättä naimisiin mennessä tiedä millaiseksi mies "muuttuu" ajan myötä. Ja sitten on jo liian myöhäistä... Tosin itekki siinä muuttuu raskausaikana, ärsyttää pienimmätki asiat ja kaikki saattaa tuntua kauheelta. Mutta myöhemmin sitten huomaa että kaikki tais johtua vaa hormooneista eikä se elämä sit synnytyksen jälkeen niin kamalaa olekaan..

Esitä vaikka että saat jonkun kohtauksen, kipua vauvamahassa tai jotain... ja katso säikähtääkö mies oikeesti. Vetäse vaikka samalla pöytäliina ruokineen alas ja katso osaako myöhemmin siivota niitäkään sotkuja, ja hoitaa sua kuntoon.

Jos ei läpäse näitä testejä, niin lusikat jakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja saz:
Jätä hommat tekemättä itekin. Oo vaan sitkeesti tekemättä mitään vaikka kuinka ärsyttäis itsee. Vaikka menis monta viikkoa. Eiköhän se joskus huomaa et parisuhde toimii kahden ihmisen voimilla, kaikki hommat tasapuolisesti jakoon. Sit kun alkaa huomautteleen siivosta niin otat asian puheeksi. ootko koittanut puhua sun tunteista tappelematta? Siis en väitä et tappelemalla puhut, mut helpostihan se niin menee. Kerro rauhallisesti syyttelemättä kuinka paha olo sulle tulee kun miestä ei kiinnosta, tai jos kiinnostaa niin ei ainakaan näytä sitä. YHDESSÄ niitä lapsia hankitaan.

Jos sun mies on täsmälleen tollanen kun kirjotit niin sen täytyy saada nyt joku herätys, vielä kun olette kaksin. Sit kun vauva tulee niin olis hyvä olla parisuhdesolmut jo selvitelty, se vauva aiheuttaa kuitenkin uusia haasteita parisuhteelle.

Olen yrittänyt tuota, että jätän tekemättä. Ei se mies silti tee. Meillä voi vessa olla monta viikkoa pesemättä, pöydillä viikon ruuanmurut, tiskiä monelta päivää ja pyykit narulla vaikka viikon, jos en tee tai käske miestä. Minulla oli kova raskauspahoinvointi raskauden kaksi ensimmäistä kolmannesta ja olin todella väsynyt, töiden lisäksi en jaksanut enää siivota kotona. Eipä siivonnut kyllä mieskään. olen koittanut mainita, ihan sanoittaa tunteeni, että minua loukkaa, tunnen oloni petetyksi ja olen pahoilla mielin. Mutta olankohautuksella kuitataan. Niin on kiire elämään, että ei hetkeksi voi pysätä miettimään, että jos sillä vaimolla vaikka oikeasti on paha mieli ja oikeasti täytyisi nyt panostaa parisuhteeseen. Sanoo vaan että kyllä hän rakastaa ja kyllä häntä kiinnostaa, mutta käytös on mitä on. Korostaa vaan niitä asioita, joissa on uhrautunut (harrastaa vain neljästi viikossa vaikka voisi harrastaa joka päivä, ei ole moottoripyörää vaikka voisi olla, ei ole kalliimpaa autoa vaikka voisi olla jne..) eikä suostu joustamaan asioissa, joita pyydän.

Alkuperäinen kirjoittaja säikäytä se:
Esitä vaikka että saat jonkun kohtauksen, kipua vauvamahassa tai jotain... ja katso säikähtääkö mies oikeesti. Vetäse vaikka samalla pöytäliina ruokineen alas ja katso osaako myöhemmin siivota niitäkään sotkuja, ja hoitaa sua kuntoon.

Vaikka mulla olis kipua (niinkuin nyt on ollut selässä kovaa kipua) ja ihan itku silmässä olisin, niin se sanoo vaan että sairaalaan voidaan lähteä jos kerran on noin kipeä ja yhtään ei voi auttaa. Tai sitten tulee ja kiskaisee väkisin pystyyn vaikka pyydän että auttaisi rauhallisesti ja minun ohjeitani kuunnellen. Kipeitä supistuksia jos tulee niin sanoo vaan jaa voi harmi ja saattaa saman tien ehdottaa harrastamaan lähtöä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vaikka mulla olis kipua (niinkuin nyt on ollut selässä kovaa kipua) ja ihan itku silmässä olisin, niin se sanoo vaan että sairaalaan voidaan lähteä jos kerran on noin kipeä ja yhtään ei voi auttaa. Tai sitten tulee ja kiskaisee väkisin pystyyn vaikka pyydän että auttaisi rauhallisesti ja minun ohjeitani kuunnellen. Kipeitä supistuksia jos tulee niin sanoo vaan jaa voi harmi ja saattaa saman tien ehdottaa harrastamaan lähtöä.

valitettavan normaali, täysin empatiakyvytön mies. Näitä riittää (vinkki poikien kasvattajille...)

Parisuhdeterapiaan, ehdottaisin. Ei se kuule tuosta ainakaan parane kun olet kohta IHAN poikki kun vauva syntyy. Usko mua...

t. 2 lapsen äiti, jolla empatiavammainen veli ja isä. Kusipäitä siis suomeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:

valitettavan normaali, täysin empatiakyvytön mies. Näitä riittää (vinkki poikien kasvattajille...)

Parisuhdeterapiaan, ehdottaisin. Ei se kuule tuosta ainakaan parane kun olet kohta IHAN poikki kun vauva syntyy. Usko mua...

Miksi ton paukapään täytyy ulkopuoliselta kuulla, että vaimo on ihan säpäleinä suhun, alapas pohtimaan käytöstäs tai saat pian elellä elämääs yksin? Miksi se ei riitä, että itse sanon? Kai se on kohta pakko johonkin terapiaan, voi sitten ainakin lapselle aikanaan sanoa että on kaikkensa yrittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:

Miksi ton paukapään täytyy ulkopuoliselta kuulla, että vaimo on ihan säpäleinä suhun, alapas pohtimaan käytöstäs tai saat pian elellä elämääs yksin? Miksi se ei riitä, että itse sanon? Kai se on kohta pakko johonkin terapiaan, voi sitten ainakin lapselle aikanaan sanoa että on kaikkensa yrittänyt.

Siksi että se voisi avata silmät. Se pitää sua tällä hetkellä itsestäänselvyytenä, eikä tajua mitään mitä yrität sanoa.

valitettavan usein miehissä on se, että ne ei vaan elä samaa elämää kuin nainen (eli yhteistä elämää) vaan keskittyvät itseensä. Voihan siitä vielä kelpo yksilö tulla, mutta luulenpa että terapiaa vaatii (ja jotain nuijalla koulutusta).

Mutta aika pahalta kuulostaa. Toi epäsiisteys on turhan ominaista miehille sekin, huoh...

Miksi naiset ottaa tollasia itsekeskeisiä äijiä huolehdittavakseen? Tämäkin "mies" on ihan varmaan jonkun vanhan äidin ainokainen/kuopus joka on lellitty ja ymmärretty pilalle ja jolla ei ole hajuakaan siitä miten maailma oikeasti toimii.

Yhteistyössä