Muita joilla elämä pyörii vain lasten ja kodin ympärillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis noin karkeasti ottaen. Onhan mulla paljon puuhaa ja käyn usein kylässä lasten kanssa ja näin poispäin. Mutta siis sellaista tekemistä mitä tekisin ilman lapsia niin ei oikein ole. Jos menen vaikka vain kotikutsuille niin mulla on ainakin yksi lapsista mukana aina.

Mies sen sijaan viilettää harrastuksissaan ja jos mainitsen asiasta niin toteaa ettei hän ole kieltänyt minua menemästä. Mutta kun olen niin paljon lasten kanssa niin en edes jaksa miettiä, että mitä muka tekisin yksin. Rahaa ei ole mulla käyttää, joten mitään ihmeellistä en edes voi ajatella tekeväni. Ja kun tosiaan tuntuu ettei ole voimia edes siihen, että tekisin jotain itsekseen. Sekin riittää, jos mies joskus menee kaikkien lasten kanssa johonkin ja saan hetken vain olla paikallani ilman, että kukaan vaatii minulta mitään.

Ja enhän minä voi ottaa tuommoisia irtiottoja mitä mies. Oli juuri viisi päivää Jyväskylän ajoissa. Ja asiaa perustellaan sillä, että se on PERINNE. Voi vattu siis arvatkaa montako perinettä mulla oli ennen lapsia ja olenko joutunut luopumaan niistä?

no usein se niin menee että äiti on se joka lapsesta enemmän huolehtii :|. Voithan sinä sopia etukäteen miehen kanssa että teet jotain esim. joka keskiviikko ja sitten vaikka menet kaverin luo ihan vain ilman lapsia. Montako lasta teillä on?

No mulla pian 6 lasta ja todellakin elämä on kotia ja lapsia. Silti kaipaan ns. omaa aikaa. Mies harrastaa omia juttujaan joko mennessä töihin tai hetken sieltä tulessa. Sit on mun vuoro. En mä siltä kysele, että sopiiko sille, sanon vaan, että nyt on mun vuoro lähteä lenkille. Tietenki ollaan asiasta puhuttu, että ei se voi mennä niin, että mä olen 24/7 käytetävissä. Vaan kun perhe on yhdessä perustettu niin se myös hoidetaan yhdessä. Ja kun lapsia on, niin isänkinon niiden kanssa pärjättävä ihan yksin. Siihen ei voi vedota että työssä käynti on raskasta. Samalla tavalla se kotona "oleminen" on eritavalla raskasta ja siitäkin pitää saada irrottautua välillä.

En mä joka päivä ole jonnekin menossa, enkä mitään super harrastuksia kaipaa. Ihan vaan sitä hetken omaa oloa ilman lapsia. Siksi yleensä käynkin kävelyllä tai jos sattuu joku jumppa kohdalle, niin käyn siellä. Pääasia on se hetken oma rauha. Sit jaksaa taas paremmin olla läsnä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
no usein se niin menee että äiti on se joka lapsesta enemmän huolehtii :|. Voithan sinä sopia etukäteen miehen kanssa että teet jotain esim. joka keskiviikko ja sitten vaikka menet kaverin luo ihan vain ilman lapsia. Montako lasta teillä on?

Meillä on kolme lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
suosittelen töihinmenoa ja omien harrastusten aloittamista ilmoittamalla miehelle, että menoja on näin ja näin.

En minä halua töihin ja noita lapsia hoitoon.

sitten ei kannata vinkua. elämä on valintoja.

Minä en nyt käsitä, että miksi tuo töihin meno olisi jokin ratkaisu? Tai siis että miksi se on ainut ratkaisu sinun mielestäsi? Menisin töihin, saisin olla 8h päivässä ilman lapsia ja illat oiskin saatananmoista härdelliä. Juu ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:

Meillä on kolme lasta.

ovatko minkä ikäisiä lapsia? Jos ovat alle kouluikäisiä niin kouluiässä ainakin alkaa helpottaa kun eivät enää ole niin äidin perässä vaan alkaa olla omia kavereita ja leikkejä joihin äitiä ei haluta mukaan ja tykkäävät myös olla kavereiden luona.

suosittelen töihinmenoa ja omien harrastusten aloittamista ilmoittamalla miehelle, että menoja on näin ja näin.

En minä halua töihin ja noita lapsia hoitoon.

sitten ei kannata vinkua. elämä on valintoja.

Minä en nyt käsitä, että miksi tuo töihin meno olisi jokin ratkaisu? Tai siis että miksi se on ainut ratkaisu sinun mielestäsi? Menisin töihin, saisin olla 8h päivässä ilman lapsia ja illat oiskin saatananmoista härdelliä. Juu ei kiitos.

ja tiedät iltojen olevan härdelliä, koska sinulla on kokemusta aiheesta? eikäs se osoita vaan vanhempien huonoa organisointikykyä, jos on hädelliä. ei meillä ole. ja töissä voi käydä osa-aikaisestikin vaikka 4h/pv.

Töihin tai ei, niin kyllä toi oman ajan/harrastusten järjestäminen on omasta halusta/motivaatiosta kiinni. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että elämä on valintoja.

Ja miksi kotiäiti ei voi tehdä irtiottoja samalla tavalla kuin mies? Jos mies ei pärjää kotona omien lasten kanssa kun vaimo on jossain, niin kyllä mieskin on melkoinen lapanen.

Yhteistyössä