Olisko helpompi elämä, jos lapsia olisi yksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhdenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhdenäiti

Vieras
Tämmöisiä mietin, kun yksi lapsi on ja toista yritetty ikuisuus ja nyt ei vaan enää kiinnosta, koska ei ikinä tärppää. Senkin takia on tullut oltua pahalla päällä ja tiuskittua tuolle ainokaiselle. Mies siitä sitten syyllistää mua, ja mulla tulee tunne etten edes ansaitse enempää lapsia eikä musta edes sen mielestä ole äidiksi. Eihän se sitä tarkoita, mutta niin, tulee otettua kaikki niin henkilökohtaisesti. Että niin, miksi tekisin lapsia miehelle, joka ei pysty sietämään/tukemaan mua pahassa olossa.. Jos vain olisin onnellinen tuosta yhdestä enkä edes toivoisi enempää, olisiko silloin helpompaa? Tai jos vain päättäisin ettei enempää tule ja yrittäisin olla mahdollisimman hyvä äiti tälle yhdelle?

Niin jos pystyt niin siirryt yrittämisestä ajatteluun tulee jos on tullakseen.
Mies ei ehkä ymmärrä miksi olet äkäinen.Eikä sitä itsekkään ihan hyvillä mielin ottaisi kiukuttelua vastaan jos olisi kyse asiasta johon ei itse voi vaikuttaa.
Jos sinulla menee nyt esikoisen kanssa vietetty aika piloille eikä toista koskaan tulekkaan niin harmittaa varmasti tulevaisuudessa vietävästi.
Joten nauti lapsestasi ja ajattele että kakkonen tulee jos on tullakseen =)

Todellakin on helpompaa jos lapsia ei ole kuin yksi. Siinä on kuitenkin ilo siitä, että on kokenut äitiyden ja on se yksi lapsi, kun jollain ei ole yhtään mutta siitä on pois se rasittavuus, että niitä on monta... :-).

Päätös kannattaa tehdä suuntaan tai toiseen jos asia haittaa kovasti muuta elämää. Oletteko käyneet lääkärissä? Tuo miehen syyllistäminen sinuun kohdistuva onkin sitten juttu erikseen. Kuitenkin olisihan hyvä että perusasiat on reilassa ennen lapsen tuloa?
Minä olen kallistunut sille mielelle että meillä on yksi lapsi ja piste. Jos "vahinko" käy niin on sitten käydäkseen ja niin sen pitääkin mennä. Esikon saamiseen kesti kauan. Vapauttavaa ja raastavaa oli tehdä päätös ettei enää "yritetä". Helpompi elää kuitenkin tätä päivää.
:hug:

Mutta onko ainokaisella vaikeuksia tulevaisuudessa verrattuna lapseen jolla on ollut sisaruksia, on oppinut jakamaan ja tulemaan toimeen vähemmällä tavaralla ja huomiolla ja ettei kaikki pyöri aina hänen ympärillään? Ja kun lapsella on aikuisenakin joku sisarus läheisenä elämässä, tukemassa.

Kiitos näistä kommenteista, ehkä annan asian mennä omalla painollaan ja yritän ajatella niin, että lapsia ei välttämättä tule enempää. Mulle ois jollain kierolla tavalla kuitenkin helpompi elää ja olla, jos olisi kuitenkin ehkäisy käytössä. Silloin ei tarvitsisi edes ajatella, että saatan mahdollisesti olla raskaana.. :/ Haluaisin siis olla, mutta kun monessa tilanteessa sitä pitää ajatella, esim.lääkärissä, töissä, syömisissä, kun ottaa särkylääkettä, alkoholia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vain:
Mutta onko ainokaisella vaikeuksia tulevaisuudessa verrattuna lapseen jolla on ollut sisaruksia, on oppinut jakamaan ja tulemaan toimeen vähemmällä tavaralla ja huomiolla ja ettei kaikki pyöri aina hänen ympärillään? Ja kun lapsella on aikuisenakin joku sisarus läheisenä elämässä, tukemassa.

Sisaret on rikkaus,se on totta.Mutta jos hinta on riitelevät vanhemmat,tiuskiva äiti niin luulen että lapsen kannalta tuo on aika kallis maksettava.

TOTTAKAI olisi lapselle mukavaa ja helppoa, jos olisi sisarus. Mutta ei heistä kuitenkaan enää tulisi leikkikavereita, koska kuten sanoin kakkosta on yritetty ikuisuus. Olisin toivonut lapselle sisarusta pienellä ikäerolla, mutta toisin kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Sisaret on rikkaus,se on totta.Mutta jos hinta on riitelevät vanhemmat,tiuskiva äiti niin luulen että lapsen kannalta tuo on aika kallis maksettava.

Amen

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Totta. Ehkä ap voisi pitää parin kuukauden "loman" ehkäisyn kanssa, ja sitten vain siirtyä tuohon "tulee jos" ajatteluun? Eihän niitä alkoholeja yms. tarvitse kuitenkaan heti miettiä.

Meillä esikoinen 3, omat kommervenkkinsä hänelläkin toki, uhmat ja muut,mutta yleisesti ottaen helppo, rauhallinen ja kiltti lapsi. Kakkonen syntyi kun esikoinen oli vajaa 2v. Nyt tuo pienempikin jo yli vuoden, ja tappelua ja kinaa ja meteliä on koko ajan. Toki tämäkin helpottuu (tai ainakin muuttaa muotoaan ) kun vanhenevat, mutta nyt tuntuu, että sillon harvoin kun tuon esikoisen kanssa kaksin jotain touhutaan, nii on se vaan niin helppoa ja mukavaa. Ei tule raivareitakaan kun ei tarvitse jakaa huomiota. Tyttö tykkää soppailusta ym, on helppo kylässä, ravintoloissa, ylipäätään kaikkialla. Kyllä tuo toinen jotenkin (varsinkin kun on vilkkaampi... ) jarruttaa ja rajoittaa menemistä enemmän. En tiedä saitko mitään tolkkua mut näin mulla nuo fiilikset asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten sitä kuitenkin kuulee niin monesti sanottavan, että on se niin helppoa kun lapsia on useampi, niistä on sitten seuraa toisilleen.

Meillä oli pittttkäään ainokainen ja nyt kun näitä on kolme, niin tuntuu, että elämä on HELPOMPAA kolmen kanssa kuin yhden. Lapsista on seuraa toisilleen ja he myös katsovat toistensa perään ja huolehtivat toisistaan. Enää ei äidin kaikki illat mene sen ainokaisen kanssa leikkiessä.....

Yhteistyössä