Muita joilla ei mahdollista rakentaa itse taloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millaisia mietteitä? Minua surettaa kauheasti, mutta tosiasiathan pitää vain hyväksyä. Ainakaan tällä hetkellä ei ole mahdollista. Nettotulot jää vähän alle 3000€, mies jonkun verran pystyisi tekemään itse, mutta paljon tarvisi ulkopuolisen apua. Etsitäänkin vanhaa taloa, mutta hirmuisesti pelottaa jos sattuu joku mätäloukko. Vanhoja saa täällä ehdottomasti halvemmalla mitä uusia, mutta "muuttovalmiiden" (siis sellaisten ettei tarvi tehdä mitään remonttia) hinnat on melkoisen korkeat. Kuinka luotettavia eri kuntomittaukset, esim. kosteusmittaukset ovat? Mitä ajatuksia muilla? :)

Ei oo meilläkään mahdollista, tai olis varmaan muttei tarpeeksi ison ja sillä sijainnilla kun haluttais. Onneks mä en edes tykkää asua ok-talossa (kokeilin yhdessä välissä pari vuotta, ei oo mun juttu) niin eipä harmita :D

Me taas tuossa just katottiin et ihmiset pyytää vanhoista taloista niin julmetusti että samalla rahalla, ellei jopa halvemmalla rakennututtaa uuden..

Meillä on nyt rakenteilla uusi talo ja tuli halvemmaksi kuin ostaa valmis. :) Vanhan ostamisessa on se huono puoli, että sen remontoiminen saattaa maksaa yhtä paljon kuin uuden tekeminen. Purkukustannukset ja jätemaksutkin on otettava huomioon.

hei, ostakaa avaimet käteen- Älväri, rahanne riittävät. Sis sen ensimmäisen 10 vuotta, kunnes alkaa kosteusvaurioiden ja pintojen korjaus...:)

Ei vaan. Jostakin syrjemmältä talo, joka on runkoterve ja tilankäytöltään teille sopiva sekä lämmitysjärjestelmä + muu LVI kunnossa. Sitten vaan muutto sisään, ja pikku hiljaa teette hartiapankilla. Kurjaahan se voi olla, tai sitten seikkailu. Yksi huone kerrallaan. Muutama vuosi ehkä, ja teillä o persoonallinen, oman näköinen talo.

Ja jos loppuu hetkeksi rahat tai remontti-into, pitäkää taukoa.

[QUOTE="niin";23301012]kertoisitko enemmän tilanteestanne/talosta? Paljonko teillä tulot ja miten paljon talo tulee maksamaan?[/QUOTE]

Meillä on ihan normaalit tulot, kaksi työssä käyvää, tosin minä vanhempainrahalla nyt vauvan kanssa kotona. Talon kustannus 150 000 - 175 000 eur. Budjetti on pitänyt.

meille tulee 115 neliöinen 4h+k+muut tasan 200 000e avaimet käteen ratkaisulla. meijän
kaupungissa n. 1-8v vanhat ton kokoiset tai isommat maksaa väh. 200 000e, keskimäärin n. 220 000e joten meille edullisempi ja parempi vaihtoehto. saa jopa itse valita tapetit, kaakelit yms :)
että meille parempi näin halvemmaksi olisi vielä tullut jos ois ottanut osittain valmiin ja loput tehny ite

Alkuperäinen kirjoittaja no pöh.;23301153:
no ei kyllä RAKENNUTA!!! eri asia jos ite tekee kaiken.

Kyllä vaan rakennuttaa..Täällä pyydetään vanhoista kulahtaneista taloista pitkästi yli toistasataatuhatta..Me laskettiin että tontteineen kaikkineen, saadaan oma torppa 170 000 eurolla.

Meillä on käytettynä ostettu talo. Sen ovat aikanaan rakentaneet ihmiset, jotka ovat osanneet rakentaa ja olleet ylpeitä käsityötaidostaan. Nykyään saa halvemmalla uuden, jonka on tehnyt Puolan poika. Valut on tehty pakkasessa ja katto vesisateessa.

Enkä ole ihan vakuuttunut siitäkään, että joka palstalaisen miehestä on taloa rakentamaan.

[QUOTE="jez";23301200]Mä en ees missään nimessä haluaisi rakentaa omaa taloa..[/QUOTE]

samoilla linjoilla. ja mikäli ei jo tonttia omista, tänne helsinkiin ei kovin helpolla uusia kyhäillä..

meillä on etsinnässä valmis uudehko talo. parin talon, melkein tarjouksen jättämisen jälkeen olemme kuitenkin ehkä päätymässä siihen, että rakennutetaan talo. saman verran joudutaan rahaa laittaan, ostetaan sitten valmis tai rakennutetaan. mutta kun itse rakennuttaa ja valitsee sellaiset tekijät, joihin luottaa ja joiden ammattitaidon tietää, saa hieman paremmin yöt nukuttua, kuin ostotalossa, josta ei voi ollenkaan tietää, miten on tehty.

varaa vois just ja just ollakin, mutta en halua muutaman sadan neliön läntille jonnekin ihan "laitamille" enkä missään nimessä ihan maalle. Kaikkialle pitää päästä kävellen, siksi ostettiin vanha talo hyvältä paikalta. Sijainti on mulle tosi tärkee.

no mahdollisuus ja mahdollisuus. Olis kai sitä mahdollista, mutta meitä ei kiinnosta ottaa lainaa 150 000 tai 200 000 talon rakentamiseen. Tyydyttiin halpaan ja vanhaan, jossa riittää kyllä remontoitavaa, vaikka luulimme jo remontin tehneemme. .. aina ilmaantuu jotain uutta. Mielumin maksetaan tätä halpaa pois ja sitten tehdään muuta. Elämä on muutakin kuin pelkkää kotia ja sisustamista ja ja j a