Muita joilla 38v vain peruskoulu käytynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25502724]Pakko kysyä, että miten olet noin vanhaksi pärjännyt ilman koulutusta?[/QUOTE]

Ihan hyvin olen pärjännyt eikä opiskelu oppimisvaikeuksien takia edes onnistu.

No eipä tule äkkiselteen mieleen muita yhtä korkeasti koulutettuja kuin mustalaiset ja kehitysvammaiset, jotka pääsevät suoraan eläkkeelle. On tuo vähän säälittävää, että teeskentelee oppimisvaikeuksien olevan syynä omaan saamattomuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25502747:
No eipä tule äkkiselteen mieleen muita yhtä korkeasti koulutettuja kuin mustalaiset ja kehitysvammaiset, jotka pääsevät suoraan eläkkeelle. On tuo vähän säälittävää, että teeskentelee oppimisvaikeuksien olevan syynä omaan saamattomuuteen.

Onko se saamattomuutta kun tosissani yritin merkonomiksi opiskella. Kävin ylimääräisiä kursseja että pärjäisin ja otin lisäksi tukiopetusta.

En yhtään tiedä millainen teidän elämästilanne on, mutta naimisissa ilmeisesti olet? Ajattele jos teille tulee avioero, millä elätät itsesi? Aika huono saattaisi olla menestys työmarkkinoilla jos ei mitään koulutusta ole. Ihan itsesi vuoksi suosittelisin hänkkimaan ammatin. Oppimisvaikeudet ovat vain hidaste, ei este oppimiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25502747:

Kehitysvammaisetkin käy töissä!

Ei ole. Ammatin olen opiskellut kun kaksi nuorempaa lasta oli pieniä. Nyt haen vielä syksyksi ammattikorkeaan, kolmisen vuotta olen tehnyt alani töitä...Olen sua kymmenen vuotta nuorempi.

Millaisia ne sun oppimisvaikeudet on? Jos sä olet kuitenkin pystynyt tuollaisia töitä tekemään niin en jaksa uskoa ettetkö pystyisi opiskelemaan esim. työkkärin kurssilla jotain vastasvaa ammattitutkintoa.
Jotenkin sun viesteistä on sellainen kuva että olet aikamoinen alisuoriutuja etkä vaan edes halua tehdä mitään.
JOS sä edes olet todellinen, uskon vieläkin vahvasti että oikea ammattivalittaja on yhden tai useamman palstalaisen provoa =)

No olen 30v ja pelkkä peruskoulu käytynä.. mä taistelin monta vuotta noissa ammattikouluissa ja lopulta vaadin työkkärin kautta päästä jatkotutkimuksiin, koska se että luvin kirjat tunnollisesti ja olin aina läsnä tunneilla niin silti ei mitään jäänyt tuonne korvien väliin..

27v todettiin muisti ongelma ns. semanttinen muistin ongelma, hahmottamishäiriö, kielellinen ja matemaattinen ongelma.

Mä en tulisi koskaan pärjäämään tavan oppilaitoksessa koska tarvitsen niin paljon yksilö ohjausta. Vihdoin ja viimein aurinko yrittää paistaa tähänkin risukasaan ja löysin työvoimakurssin kautta opiskelupaikka pieni ryhmä ammattilliseen koulutukseen.

Mutta lähinnä itselleni on ollut pääasia etten missään vaiheessa ole luovuttanut, enkä luovuta jos en pääse nyt tuonne kouluun niin jatkan sinnikkäästi etsimistä, että löydän sen sopivan ammatin ja siihen tavan opiskella.

• Tykkää
Reactions: kookosta
Nyt on kyllä pakko kommentoida että moni teistä on aika kapeakatseista porukkaa..

nim johdon assistentti jo viidettä vuotta, ilman minkäänlaista koulutusta.
ps. Ei perhesuhteita tms muitakaan suhteita joilla näin pitkälle päässyt vaan oma persoona ratkaissut!

• Tykkää
Reactions: iipunen
Mie olen kohta 25v ja vain peruskoulun käynyt.

Olen kokeillut vähän kaikenlaista, ollut erilaisilla kursseilla, kokeillut eri koulutuksia, ollut töissä ja harjoitteluissa eikä vain ollut sitä omaa juttu vielä löytynyt.

Nyt olen kotona alle 2-vuotiaani kanssa ja tulevaisuuden suunnitelmissa on hankkia ammatti, se on nyt todella tärkeää kun olen perheenkin saanut hankittua, että pystyn puolisoni kanssa yhdessä turvaamaan tulevaisuutemme :)

mä olen käynyt ammatin, mutta semmosen mitä jo osasin ennen koulua, eli siivousta, ruuanlaittoa jne... Kotitalous ja kuluttajapalvelujen pt. Haluaisin opiskella jotain muuta ja kouluttaa itseni korkeakouluissa, mutta ei järki päässä riitä. En ole esim. ikinä oppinut matikkaa, yhteenlaskut kyllä sujuu, mutta nekin pienillä luvuilla, mun mies toimiikin mun matikkapäänä sillä on normaalia parempi päässälasku pää kuin muilla... :)

Mutta siis pointti on, että ei sitä vaan opiskella kaikkea, jos ei oikeasti riitä rahkeet. Jos osaisin matikkaa paremmin, niin olisin hakenut vaikka minne. Jos ois keskittymis ja oppimiskyky parempi, niin en jäisi todellakaan tälle alalle...

Tiedän pari reilu kolmekymppistä, joilla ei ole ammattia, eivät ne oikein leiviks ole lyöneet sillä ettei ole ammattia :/

Miksi kaikki kuvittelee et jos ei ole käytynä kun peruskoulu ni on automaattisesti työtön luuseri?

Mä olen käynyt vaan peruskoulun,ikää on 31v ja töitä olen tehnyt samalle työnantajalle kohta 13vuotta...siitä on 3v vietetty lasten kanssa kotona ja nyt on vaki duuni mihin palata.Ja palkka on ihan ok,en ole suurituloinen vaikkakin tyytyväinen palkkaani!

En pysty opiskelemaan esim. laitoshuoltajaksi tai kokiksi koska minulla on niin paljon sairauksia ettei fyysinen työ käy,tässä se ongelma on ja pää ei riitä esim. toimistotöihin.

Yhteistyössä