muita joiden mielestä partylitet on mummujen ja kulahtaneiden kotiäitien hommaa?

  • Viestiketjun aloittaja ei sentään niin juntti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PL:
Åsa: Juu me ollaan kummajaisia, mutta ei se haittaa. Me ollaa mitä ollaan ja sillä siisti.

Menenpä taas laittamaan ne kauhean hajuiset ja sikakalliit kynttilät palamaan niihin rumiin ja törkyhintaisiin somisteisiin. Oikasen villasukat jalassa sohvalle ja katon telkusta Kotikatua. Mummo vai kulahtanu kotiäiti, aivan sama. Näillä mennään, aina joku narisee, mutta antaa narista. Tällee pysyy keskustelupalsta vireenä. ;)
:D
Nautinnollisia hetkiä
 
Voi hyvä tavaton teidän kanssanne.

Jotkut tykkää partylitestä, jotkut meandista, yhdet tuppereista.
Mitä se on toisilta pois jos itse ei tykkää samoista asioista?
Valikoitteko te kaverit sillä perusteella, et "toi ei polta partylitea, mä voin olla sen kaveri" tai kysyttekö uudelta tuttavuudelta ensitöiksenne, et " ethän sä vaan osta lapsilles kuin reimatecciä".
 
Minäkin sitten ilmeisesti kuulun tuohon mummukerhoon :) Pitänee muuttaa nikkini sitten Herkkis mummuksi
:kieh:

Pidän joistakin Partyliten somisteista ja olen niitä varsin harkiten kotiin hankkinut. Tuoksukynttilöitä en osta koskaan, en Partyliten enkä muidenkaan valmistajien. Tuoksuttomat tuikkivat ja votiivit ovat minun juttuni.
Tuoksuttomia tuikkivia vastaavia tuikkuja olen löytänyt sisustusliikkeistä sekä silloin tällöin mm. Kärkkäiseltä. Ja nämä siis nimenomaan niissä kirkkaissa tuikkuastioissa. Muiden kuin Partyliten valmistusaineista en tiedä mitään.
Minulla on myös ollut noita jonkun mainitsemia Havin Ekotuikkuja; niissä on lasinen tuikkukippo, johon sitten voi ostaa tuikkuja ns. täydennyspaikkauksaena. Tosin en ole tänä talvena löytänyt noita täydennystuikkuja mistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Voi hyvä tavaton teidän kanssanne.

Jotkut tykkää partylitestä, jotkut meandista, yhdet tuppereista.
Mitä se on toisilta pois jos itse ei tykkää samoista asioista?
Valikoitteko te kaverit sillä perusteella, et "toi ei polta partylitea, mä voin olla sen kaveri" tai kysyttekö uudelta tuttavuudelta ensitöiksenne, et " ethän sä vaan osta lapsilles kuin reimatecciä".
sanos muuta :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Voi hyvä tavaton teidän kanssanne.

Jotkut tykkää partylitestä, jotkut meandista, yhdet tuppereista.
Mitä se on toisilta pois jos itse ei tykkää samoista asioista?
Valikoitteko te kaverit sillä perusteella, et "toi ei polta partylitea, mä voin olla sen kaveri" tai kysyttekö uudelta tuttavuudelta ensitöiksenne, et " ethän sä vaan osta lapsilles kuin reimatecciä".
???

Ei kai tässä olla ystäviä sen perusteella valitsemassa vaan aika pitkälti keskustelemassa siitä että onko laaduissa eroa, hinnoissa nyt ainakin on. Keskustellaanhan samoista seikoista esim. automerkkien välillä, miksei näistä kynttilöistä saisi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei kertoisko joku niiden PL-tuikkujen koostumuksen siitä paketin kyljestä + valmistusmaan? Kiitos!
Tuikut on parafiinia ja ne tehdään (muistaakseni) Hollannissa (vai olikohan se Belgia?). Somisteet on ihan made in kiina-kamaa.
Tuikut on siis 100% parafiinia? Entä sydänlanka, kai sekin on sanottu siinä? Tai no, ethän sä tuota paketista lukenut kun sanot ettet muista.

Kopsaisko joku tiedot suoraan siitä paketista tänne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei kertoisko joku niiden PL-tuikkujen koostumuksen siitä paketin kyljestä + valmistusmaan? Kiitos!
Tuikut on parafiinia ja ne tehdään (muistaakseni) Hollannissa (vai olikohan se Belgia?). Somisteet on ihan made in kiina-kamaa.
Tuikut on siis 100% parafiinia? Entä sydänlanka, kai sekin on sanottu siinä? Tai no, ethän sä tuota paketista lukenut kun sanot ettet muista.

Kopsaisko joku tiedot suoraan siitä paketista tänne?
No ei lukenut, sydänlanka on puuvillaa.
 
vieras
Koskaan kuullutkaan mistään Partylitesta...

Mitä tuikkuihin tulee, niin mitä käytännön eroa on parafiini- ja steariinituikuilla?
Itsellä käytössä Rainbown tuikut, joita joka ilta polttelen 10 kappaletta. Enkä ole mitään "vikaa" näistä löytänyt.
 
vieras
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Kynttil%C3%A4t

"Parafiinikynttilöitä poltettaessa leviää ilmaan pieniä määriä mm. bentseeniä ja tolueenia. "

"Ranskalainen kemisti Michel Chevreul havaitsi 1800-luvulla, että talista saatiin erotettua steariini niminen aineosa. Samalla vuosisadalla kehittyivät öljy- ja hiiliteollisuus, joiden sivutuotteena saatiin parafiinia.
Nykyisin steariinia saadaan kasvis-ja kalaöljyistä ja parafiini bensiinin jalostuksen sivutuotteena, Itse tehtävien kynttilöiden ohjeissa on useimmiten pääsosa parafiinia. Steariini hidastaa kynttilän palamista."


"Kynttilän valuminen riippuu siitä, missä suhteesta kynttilässä on parafiinia ja steariiniä. Mitä enemmän parafiiniä, sitä enemmän kynttilä valuu."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Itse asiassa, täs paketissa lukee, et made in england. Eikä ainakaan tässä kyseisessä paketissa lue mitään kynttilän materiaalista.
Mitenniineilue???

ÅSAAAAAA!!!!! Eksä just kirjoittanut että pktissa pitää lukea kynttilän materiaali??? Lukeeks niissä sun paketeissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Itse asiassa, täs paketissa lukee, et made in england. Eikä ainakaan tässä kyseisessä paketissa lue mitään kynttilän materiaalista.
Mitenniineilue???
ÅSAAAAAA!!!!! Eksä just kirjoittanut että pktissa pitää lukea kynttilän materiaali??? Lukeeks niissä sun paketeissa?
:LOL:
Ei näissä oo muuten parasta ennen päiväystäkään. ;)

Ja silti pl-kynttilöillä on se puolen vuoden takuu. Niin, että mistäköhän päivästä se takuu juoksee jos paketissa ei ole sitä päiväystä???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Niin, että mistäköhän päivästä se takuu juoksee jos paketissa ei ole sitä päiväystä???
:eek: :LOL:

jos niihin on upotettu mikroskooppisen pieni mikrosiru johon on tallennettu kynttilän valmistushetki yms. ;)
 
vieras
Siis ei helv |O mä oon googlettanu ja tonkinu mutten löydä netistäkään mistään partyliten tuikkivien tarkkaa tuoteselostetta :headwall: Kai täällä joku myyjä on joka osaa kertoa sen? Ja että ONKO se siinä paketissa sanottu vai ei?
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei helv |O mä oon googlettanu ja tonkinu mutten löydä netistäkään mistään partyliten tuikkivien tarkkaa tuoteselostetta :headwall: Kai täällä joku myyjä on joka osaa kertoa sen? Ja että ONKO se siinä paketissa sanottu vai ei?
No ei tossa pakkauksessa lue mitään..
 
Ei oo tuotesellostetta tos toisessakaan tuikkivapaketissa, eikä edes votiivipaketissa.
Votiivipaketissa sentään lukee ihan suomeksi, että votiivi muuttuu palaessaan kokonaan nesteeksi jne.
Eikä lue pilaripaketissakaan.
Kusetusta, sanon minäkin jo nyt. Silti tykkään noista tuoksuista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei helv |O mä oon googlettanu ja tonkinu mutten löydä netistäkään mistään partyliten tuikkivien tarkkaa tuoteselostetta :headwall: Kai täällä joku myyjä on joka osaa kertoa sen? Ja että ONKO se siinä paketissa sanottu vai ei?
No ei tossa pakkauksessa lue mitään..
Kiitos :flower: kuten myös alastomalle lohikäärmeelle.

Joten Åsa, taas nää sun väittees:

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Muoks. Mulla on 2pkt Ikean Tindra-kynttilöitä tuolla laatikossa. Kummassakaan ei ole mitään mainintaa siitä, mistä aineesta kynttilät on valmistettu! Netistä löytyy, että parafiinia/kasvivahaa mutta kyllä se pitää lukea myös pakkauksessa...
...jep. Jopa Ikean tuikun tiedot löytyy edes netistä. PL:n ei edes sieltä :whistle:
 
satunnainen kävijä
On 100% parafiinia, aina ja kaikissa tuotteissa.. etu steariiniin verrattuna on
1)matala sulamis-/palolämpötila, joka ei polta ihoa karrelle.. (parafiini 45-65 astetta, steariini 90 astetta tai enemmän)
2) täysin myrkytön, jos ihan välttämättä haluat, voit vaikka syödä.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Itse asiassa, täs paketissa lukee, et made in england. Eikä ainakaan tässä kyseisessä paketissa lue mitään kynttilän materiaalista.
Mitenniineilue???
ÅSAAAAAA!!!!! Eksä just kirjoittanut että pktissa pitää lukea kynttilän materiaali??? Lukeeks niissä sun paketeissa?
:LOL:
Ei näissä oo muuten parasta ennen päiväystäkään. ;)

Ja silti pl-kynttilöillä on se puolen vuoden takuu. Niin, että mistäköhän päivästä se takuu juoksee jos paketissa ei ole sitä päiväystä???
No eihän telkkarissakaan ole paketissa mitään päivämäärää mistä päivästä eteenpäin se takuu on, vaan eiköhän se lasketa siitä kuitin päivästä ja kuitti on se, minkä sieltä esittelijältä saa, eli se asiakkaan oma tosite siitä tilauksesta.
 
Psst
Enpä ole missään nähnyt kynttiläpakettia, joka kertoisi käytetyt ainesosat...

Syy? Ainesosat täytyy lain mukaan olla kerrottuna syötäviksi tai suoraan ihokosketukseen tarkoitetuissa tuotteissa, kuten shampoot ja voiteet. Ja kynttiläthän ovat kulutusTAVARAA, joilta ei moista vaadita.
Kynttilöiltä vaaditaan myynnin yhteydessä (joko paketissa tai irtolappuna) KÄYTTÖOHJEET, eli juuri nämä ei koskaan valvomatta, turvaetäisyydet, palamaton alusta, jne.

Yksinkertaista, eikö totta?
 

Yhteistyössä