Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469586:Moni hoitaa ja elättää itse. Se on ihan hienoa minusta. Ei sen tartte olla joko tai![]()
Olen täysin samaa mieltä. Ja kaikki tähän liittyvä on valintoja. Yksi sopii yhdelle perheelle, toinen toiselle.=)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469586:Moni hoitaa ja elättää itse. Se on ihan hienoa minusta. Ei sen tartte olla joko tai![]()
Alkuperäinen kirjoittaja työntekijä;28469731:Kas kummaa, nyt kaikki sitten elättävätkin ne lapsensa ilman tukia ja hoitavat kotona.
Missäs ovat kaikki ne äidit, jotka kuorossa huutavat kotihoidontuen korotusten puolesta ja allekirjoittelevat adresseja siitä, että kh-tuen maksuaikaa ei saa lyhentää kolmesta vuodesta? Tokihan te olette jo lasta suunnitellessanne säästäneet sievoiset summat, että voitte hoitaa lapsia ilman, että yhteiskunta sen maksaa..?
YP:n tutkimuksiin pitää "suhtautua" tietyllä tavalla, ne on viitteellisiä ja kapeita.Raskaampaa lapsen kehityksen kannalta on vanhempien aiheuttamat traumat, kuten avioero huonosti hoidettuna joka voi luoda hyvät pohjat esimerkiksi koulukiusaamiselle. En kannata 3 vuotta kotihoitoa vaan 2 vuotta kotona olisi ihannetilanne. Hoitoon lapsi sitten, kun on kuiva ja erossa vaipoista. Sen verran olen läheltä seurannut persaukisten lasten elämää ja voin todeta, että vaikka materiaa ei ole, niin tunnesäätely ja oleminen (rauhallisuus) on eri luokkaa. "kotihoitoa puolustavat unohtavat" Ei unohdeta. Järki käteen. Lapset tarhaan silloin kun pakollinen tilanne perheessä, jos ei ole, kotihoito on ehdottomasti parempi. Ongelma ei ole pelkästään tarhaan viemisissä, vaan kuntien säästöpolitiikassa. Tarharyhmät ovat usein täynnä. Iso tarharyhmä ei tue pikkulapsen kehitystä, huolimatta siitä, että töihin menevä äiti kirmaa innoissaan, että meidän pikku Pekka on niin upeesti sopeutunut. Lapsen sopeutuminen tarharyhmään ei kuvaa sitä, että pikkulapsen paikka on tarhassa. Pikkulapsella tarkoitan 3kk-1,6 vuotiasta. Ja tuo Hollannin malli on vinksahtaut. Mutta ne ei siellä Hollannissa ilmeisesti lue mitään kasvatustieteellistä ja psykiatrista. Suosittelen Jari Sinkkosen kirjoja. Perusturvallisuudentunteesta sen verran, että se kehittyy pikkulapsivaiheessa. Maailma tulee järkkymään joka tapauksessa joskus, kun maailmaa ei voi ennustaa. Uskon siihen, että hyvä perusturvallisuudentunne, lapsuudessa saatuna helpottaa elämistä ja vaikeuksien kohtaamista siten, että ei tarvitse 50-vuotiaana masentua ja jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Työkyvyttömyyseläkkeideen suurimpia syitä oli mielenterveysongelmat.
Kaikkiin elämän valintoihin et pysty kuitenkaan itse vaikuttamaan. Voit sairastua itse vakavasti, tai lapsesi voi sairastua. Miehesi voi kuolla jne.En ole surkutellut koskaan töihin paluuta koska mitään ongelmaa ei ole.
En ole myöskään ollut järkyttynyt siitä asiasta, mulle on ollut itsestäänselvyys tehdä töitä jo 14-vuotiaasta saakka. Tottakai jokaisen kuuluisi elättää itse itsensä omalla työllään. En tehnyt lapsia yhteiskunnan elätettäväksi. Tottakai otimme lainan siten että tiesimme että sitä maksaaksemme pitää käydä töissäKuinkas muuten?
Olisiko parempi olla tukien varassa kotona ja maksattaa se vuokrakin valtiolla? Ihan vain siksi että on NIIIIIN ahnetta rakentaa talo ja maksaa sitä lainaa. Kun elämä on valintoja![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469915:MIKSI pitäisi kieltäytyä kotihoidontuesta? Kieltäytyykö työssäkäyvät puoli-ilmaisesta päivähoidosta? Tarjoudutteko te maksamaan hoidosta TÄYDEN HINNAN vai hyödynnättekö tätä yhteiskunnan tarjoamaa tukea, eli puoli-ilmaista päivähoitoa?Ja entäs lapsilisä, kieltäydyttekö siitäkin? Kerta elätätte lapsenne täysin itse...
Se kht ei ole mikään elatustuki, se on KORVAUS siitä että ei käytä yhteiskunnan toista tukea, eli halpaa päivähoitoa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Menen töihin heti kun pääsen!!;28469958:No nyt mulle selkis keillä on varaa olla mammalomalla loputtomiin.
"Mieheni luopui kalliista harrastuksesta"
"Lapsen voi aina viedä isovanhemmille hoitoon"
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469967:Ihanasti poimittu, mitä haluttu. sieltä täältäJuu, noinhan se juuri menikin...
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469984:Kyllä, elätämme lapsemme itse, siinä missä tekin. Miten se että nostan kotihoidontukea on oleellisesti pahempi kuin se, että sinä hoidatat lapsesi puoli-ilmaiseksi yhteiskunnan laskuun? Ihan samalla tapaa sua voi haukkua "loiseksi" jos tahtoo olla ilkeä, mutta eipä mulla oo tarvetta toisten ala-arvoiseen haukkumiseen. Jos elättäisit lapsesi itse etkä ottaisi yhteiskunnan almuja, maksaisit sen hoidon itse.
Ja jos luit minun tekstini ja kommentoit nimenomaan minulle, kerroinkin että teen töitä myös hoitovapaan aikana... Ja töitä on täälläkin tehty 14-vuotiaasta saakka tasan siihen päivään kun äitiysloma alkoi.
Alkuperäinen kirjoittaja Menen töihin heti kun pääsen!!;28469978:Samoin joku kertoi että on säästänyt mammalomaa varten.
Ihankuin kaikilla olisi sellaiset tulot ollut alkujaankaan joista voi säästää. Hei, nyt vähän realismia kehiin. On taas mamman ja papan pikku kullannuput päässeet ääneen huutelemaan köyhemmilleen, vaikka ovat saaneet hyvät eväät jo lapsuudessaan.
Ei meillä kaikilla...
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28469984:Kyllä, elätämme lapsemme itse, siinä missä tekin. Miten se että nostan kotihoidontukea on oleellisesti pahempi kuin se, että sinä hoidatat lapsesi puoli-ilmaiseksi yhteiskunnan laskuun? Ihan samalla tapaa sua voi haukkua "loiseksi" jos tahtoo olla ilkeä, mutta eipä mulla oo tarvetta toisten ala-arvoiseen haukkumiseen. Jos elättäisit lapsesi itse etkä ottaisi yhteiskunnan almuja, maksaisit sen hoidon itse.
Ja jos luit minun tekstini ja kommentoit nimenomaan minulle, kerroinkin että teen töitä myös hoitovapaan aikana... Ja töitä on täälläkin tehty 14-vuotiaasta saakka tasan siihen päivään kun äitiysloma alkoi.
No siksi, että työssäkäyvien maksamista veroista rahoitetaan SEKÄ se puoli-ilmainen päivähoito ETTÄ kotiäitien kotihoidontuet.
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28470055:No minähän käyn töissä vaikka nostan khtJa olen käynyt töissä koko ikäni. Sitä vartenhan niitä veroja maksetaan, että tietyissä elämäntilanteissa voidaan ihmisiä eri tavalla tukea rahallisesti. Se kotiäitien kht on kuitenkin kärpäsen kakka suuressa budjetissa. Paljon pienempi kuin esim. kunnallisen päivähoidon ylläpitäminen ja kehittäminen.
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28470055:No minähän käyn töissä vaikka nostan khtJa olen käynyt töissä koko ikäni. Sitä vartenhan niitä veroja maksetaan, että tietyissä elämäntilanteissa voidaan ihmisiä eri tavalla tukea rahallisesti. Se kotiäitien kht on kuitenkin kärpäsen kakka suuressa budjetissa. Paljon pienempi kuin esim. kunnallisen päivähoidon ylläpitäminen ja kehittäminen.
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;28470002:Kaikki mistä täällä tapellaan on loppupeleissä omaa valintaa