Muita jälleensyntymään uskovia?

"vieras"
Suoraan sanoen tuijotin hetken tyhjää lyöden näitä viestejä lukiessa. Jälleensyntymä on ollut yksi asioista, joita olen käyttänyt esimerkkinä, kun olen tarvinnut jotakin täysin kajahtanutta abrahamilaisten uskontojen kanssa vertailuun järkevyyden mittapuulla. Kastemadosta keisariksi, jestapa jee. Tehän tietenkin olette olleet edellisissä elämissänne Kleopatroja, prinsessoja ja aatelisia. Harvemmin tämän horinan suoltajat väittävät olleensa maaorjia tai prostituoituja, mikä olisi kyllä tilastollisesti todennäköisempää.

No, minä uskon, että olin edellisessä elämässäni haltia. En osaa selittää mitään mistään, on vaan tunne, että näin sen on oltava. Kun olin leikkaussalissa operaatiossa, näin myös monta haltiaa. Huolimatta siitä, että kehoni oli valtavassa rasituksessa, olin tietenkin ihan täyspäinen, kuinkas muuten. Kukaan ei ole ikinä nähnyt olemattomia lääketieteellisen operaation aikana, silloin nähdyt asiat ovat validi todistus minkä hyvänsä puolesta.

Tuntuu hölmöltä ja väärältä ajatella, että ihmiset eivät aikaisemmin olisi olleet haltioita tai keijuja. Kierroshan menee haltia -> ihminen -> lentävä kastemato -> maahinen-> pöllö. Näin minä uskon. Ihan vailla mitään perusteita millekään, kuten uskossa tapana on. Mulla on vaan tämmönen täysin latvasta laho fiilis, ja pahastun hirveästi, jos joku pitää näitä uskomuksiani hölmöinä, vaikka ne olisivatkin sitä.

Kaksi edellistä kappaletta oli parodiaa. Toivottavasti tätä ei olisi tarvinnut mainita, mutta, noh, Poen laki.
No niin, sait sanottua, kiva kiva. Älä kuitenkaan jää jumittamaan. Kyllä sua pidetään tosi älykkäänä ja fiksuna, älä huolehdi. Voit mennä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24298741]Bahaissa on erilainen " vuosikalenteri " kun yleensä. Uutta vuotta viettävät helmikuussa, ja tietenkään joulua ym eivät vietä..Bahai-pyhiä on joskus arkipäivinä ja jos esim. äiti kotona, niin lapset eivät mene sillon hoitoon, vaan juhlivat..[/QUOTE]

Lisäksi opetuspiirit ovat kerran viikossa ja onhan sitten talvi-ja kesäkouluja jne... Islamista lähtöisin ja koraani on kirja. Hyveet ovat käytössä kasvatuksessa, joita lapsille tuodaan esille aika järjestelmällisesti

Itse uskon jälleensyntymään, mutta en oikein tiedä missä muodossa. Uskon että energia on ihmiselle vielä tieteen keinoin melko selittämätön juttu, tai siis että se pitää sisällään muutakin kuin mitä tiede asiaa pystyy valaisemaan (ja moni uskonto tavallaan on tässä asiassa pätevämpi). Sen verran tiedekin taitaa tunnustaa jo, että kaikki energia on toisiinsa kosketuksissa maailmassa ja että energia kiertää (siis sitä vain on, ei tule lisää eikä vähene).

Sielu lienee energiaa siinä missä muutkin moottoreita pyörittävät asiat, ja uskon että sillä on muutakin tekoa kuin valaista jonkun lamppu meikäläisestä irrottuaan.

Onpas tullut mukavasti kirjoituksia.. :)
Dechsin kirjoitukseen puutun vaan sen verran, että en kyllä ainakaan itse usko olleeni mikään aatelinen tms.. :D Vaan ihan tavallinen ihminen..

"Muistan" joitakin asioita entisistä elämistä (joo, ne voi selittää varmasti vaikka miten päin, mutta mulle tärkeintä on että uskon itse näihin). En mitään nimiä tai edes maita missä olen asunut..
Vain jotain yksityiskohtia, ilmasto, luonto, tunnelmia, rakennuksia yms..

Jotkut kertoivat lasten puhuneen näistä asioista. Lapsethan voi muistaa vielä herkemmin asioita aiemmista elämistä, kun he ovat nuorempia ja avoimempia. :)

Oletteko lukeneet kirjan Shanti Devistä, joka muistaa entisen elämänsä? Suosittelen lämpimästi! :)

Olen minä monesta asiasta varma, esim siitä että Obama on USAn presidentti, vaikken ole Obamaa koskaan nähnyt.
Tämä nyt kuitenkin on periaatteessa henkilökohtaisesti todennettavissa. Reissaat vain Washingtoniin, hyppäät Valkoisen talon aidan ylitse, kiipeät parvekkeelle ja menet työhuoneeseen, jossa Barack Obama tarjoilee sinulle sihteerinsä tuomia pikkuleipiä teen kera. Jälleensyntymisestä kokeellisesti varmistuminen puolestaan on huomattavasti vaikeampaa, ellei peräti olennaisesti vaikeampaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dechs

Yhteistyössä