muita isovanhemmat ei tapaa ollenkaan lastenlastaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jazza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jazza

Vieras
Lapseni mummi eli minun anoppini ,on ollut niin ilkeä ettei hänellä ole meille mitään asiaa enää. Hän ei saa tavata lastani. Hänen miehensä eli lapsen pappa saisi kyllä tulla meille kylään mutta ei tule. Miksei hän voi tulla ilman vaimoaan? Eikö hän välitä lapsenlapsestaan? Onko muita äitejä jotka ei halua että anoppi tapaa ollenkaan lapsenlastaan? Olenko ainoa jonka anoppi on ollu niin kertakaikkisen ilkeä että ei enää halua tavata ollenkaan anoppiaan?

Onko muita tällaisia perheitä ettei isovanhemmat käy ollenkaan?
 
Olisiko aika niellä katkeruutesi? Millä oikeudella sinä estät lasta tapaamasta mummiaan, tai mummia tapaamasta lapsenlastaan? Ei sinun ja anopin tarvitse olla ystäviä jos ette halua, mutta aikuisten ihmisten pitäisi pystyä erottamaan oma vihanpitonsa ja antaa sen olla vaikuttamatta muihin sukulaissuhteisiin. Mitä anoppi on tehnyt ja mitä mieltä muu perheesi on asiasta?
 
Toiset isovanhemmat eivät tapaa lastenlastaan ollenkaan. En ole kieltänyt ja heitä ei näytä siis vain kiinnostavan koko lapsi. Onneksi lapsen toiset isovanhemmat ovat tiivisti mukana lapsen elämässä :) Mutta aika tyhmää sinulta äitinä ja aikuisena ihmisenä rajata lapsesi isoäiti lapsen elämästä pois.
 
miehen vanhemmat ei ole nähneet esikoisen ku kerran ja kuopusta ei kertaakaan. eikä tule näkemäänkään. taustalla paljon asioita. ja onneksi on 1000km välimatkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Olisiko aika niellä katkeruutesi? Millä oikeudella sinä estät lasta tapaamasta mummiaan, tai mummia tapaamasta lapsenlastaan? Ei sinun ja anopin tarvitse olla ystäviä jos ette halua, mutta aikuisten ihmisten pitäisi pystyä erottamaan oma vihanpitonsa ja antaa sen olla vaikuttamatta muihin sukulaissuhteisiin. Mitä anoppi on tehnyt ja mitä mieltä muu perheesi on asiasta?

jotku ihmiset vain voi jättää syrjään omasta ja lasten elämästä. parempi elää ilman heitä ku heijä ollessa mukana.
 
ei ilkeitä ihmisiä kannata pitää lähellään..itselläni OMAAN äitiini viileät välit. poika 4v ollut hällä yötä tasan kerran. tyttö1v3kk ei kertaakaan eikä hänellä ole kiinnostustakaan näitä heille ottaa. siskoni poika kyllä siellä on vähän väliä samatenäitinä käy siskoni luona monat kertaa kuukaudessa hän käy meillä ehkä synttäreillä +1-2krt vuodessa. tyttö ei häntä oikeastaan edes tunne. onneksi oma anoppi korvaa tuon sitten mennen tullen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä lapsilla on oikeus isovanhempiin. Ellei sitten ole niin, että ilkeys on kohdistunut suoraan lapsiin ja ollut jotain vakavaa... Ja siltä haluat lapsia suojella.

mutta isovanhemmilla ei ole oikeutta lapselapsiin. meillä lapset ei ees tiä ketkä on sen nimiset henkilöt, eikä heistä kyllä puhutakkaan mitään. joskus joku saattaa kysyä ovat ottaneet yhteyttä ja vanhempi poika saattaa kysyä kuku se on.. ei muuta
 
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä lapsilla on oikeus isovanhempiin. Ellei sitten ole niin, että ilkeys on kohdistunut suoraan lapsiin ja ollut jotain vakavaa... Ja siltä haluat lapsia suojella.

mutta isovanhemmilla ei ole oikeutta lapselapsiin. meillä lapset ei ees tiä ketkä on sen nimiset henkilöt, eikä heistä kyllä puhutakkaan mitään. joskus joku saattaa kysyä ovat ottaneet yhteyttä ja vanhempi poika saattaa kysyä kuku se on.. ei muuta

Olen eri mieltä. Lapsilla on oikeus isovanhempiin ja isovanhemmilla on oikeus lapsenlapsiin, ei kumpikaan voi olla vain ottavana osapuolena vaan suhteen on oltava molemminpuolinen. Ainoastaan siinä tapauksessa voisin katkaista välit, jos isovanhemmat saattaisivat jotenkin satuttaa lasta tai olisivat selkeästi haittana lapsen kehitykselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä lapsilla on oikeus isovanhempiin. Ellei sitten ole niin, että ilkeys on kohdistunut suoraan lapsiin ja ollut jotain vakavaa... Ja siltä haluat lapsia suojella.

mutta isovanhemmilla ei ole oikeutta lapselapsiin. meillä lapset ei ees tiä ketkä on sen nimiset henkilöt, eikä heistä kyllä puhutakkaan mitään. joskus joku saattaa kysyä ovat ottaneet yhteyttä ja vanhempi poika saattaa kysyä kuku se on.. ei muuta

Olen eri mieltä. Lapsilla on oikeus isovanhempiin ja isovanhemmilla on oikeus lapsenlapsiin, ei kumpikaan voi olla vain ottavana osapuolena vaan suhteen on oltava molemminpuolinen. Ainoastaan siinä tapauksessa voisin katkaista välit, jos isovanhemmat saattaisivat jotenkin satuttaa lasta tai olisivat selkeästi haittana lapsen kehitykselle.

olisivat erittäin suurena haittana lapsien elämässä. teen kaikkeni ettei lasten tarvi heihinn tutustua, tavata tai tietää heitä yhtään mitään.
 
Meidän lasten mummoilla on niin monta lastenlasta.
Toinen ei sen takia jaksa välittää kuin niistä joiden ajattelee tarvistevan enemmän apua eli joilla enemmän lapsia.
Ja toinen ei osaa sanoa tyttärelleen ei, joten ei jaksa sitten meidän lapsia jotka asuvat kaukana ja joita ei niin hyvin tunne, kun piikoo tyttärelleen ja hoitaa lapset ja laittaa ruoat ja appi tekee remontit ja korjaa autot ym...
 

Yhteistyössä