muita ison perheen tahtojia??

Ihanaa että meitä on näinkin paljon, kun välillä tuntuu että tuttavapiirissä ei oikein arvosteta tätä asiaa ja halutaan 1-2 lasta ja tuntuu että mua pidettäs ihan sekona jos kertosin että haluun ISON perheen!!!
 
soleeni
Onpas kiva kuulla että lapset on tervetulleita! Itsekkin haluaisin monta lasta, mutta se tuntuu osoittautuneen turhaksi haaveeksi. Yksi lapsi meillä onneksi on, hoidoilla saatu. Mulla on 4 sisarusta itsellä ja säälittää meiän pikkuinen kun ei oo sisaruksia, ikää hällä on kolme vuotta mutta hoidot vauvelin saamiseksi tuntuu menevän jatkuvasti "mönkään".
No, ikää mulla on vasta 24 joten eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :/
 
Lapsena halusin 14 lasta! Omassa perheessä oli VAIN 9 lasta ja ku kaverien perheessä oli enemmän, niin siinä oli mun unelma. Jotenki kummasti se unelma on tippunut vähintään puolella, kun niitä on alkanut siunaantuun. ;) kolme lasta on, saas nähä saadaanko lisää vai jäädäänkö kauas lapsuuden tavoitteista, vai mennäänkö kenties ohi. (kauhistus!)
Eipä niistä ainutta ikinä antas pois. Että tervetuloa vaan!
 
hei
Itse olen aina haaveillut suurperheestä.Minulla on 5 sisarusta, mutta meidän ikäerot on niin isot että haluaisisn että omilla lapsillani olisi pienet ikäerot. Mieheni on suurperheestä sillä on 11 sisarusta ja seki kyllä haluaa ison perheen. Meillä on ensimmäisen laskettu aika tammikuussa ja olen päätänyt että vasta sitte alan miettimään jatkoa...5 tai 6 lasta olis minun mielestä sellainen ihan ookoo...
 
Täällä kanssa yksi suurperheen tahtoja! Lapsi lukua ei olla lyöty lukkoon tulkoon seuraa va eli kakkonen kun on tullakseen! Iso taloa ainakin ruvetaan keväällä rakentamaan että toivottavasti niitä lapsiakin sitten siunaantuu paljon! :ashamed:
 
Täällä yksi joka haaveilee isosta perheestä. Itse olen kasvanut yksin äitini kanssa, ja olisin kaivannut sisaruksia... Niinpä ajattelin, että olisi ihana saada itse ainakin 4 lasta, jotta lapsilla olisi sisaruksia ympärillään :) Minulla on ikää 24 vuotta ja nyt siis kaksi lasta... Toivottavasti tulisi lisää :)
 
eppuli
olen 28 ja ootan viidettä. Menin nuorena naimisiin ihan vaan koska halusin pian monta lasta, esikoinen synty kun olin 20. nyt tuntuu et tää viisi varmaan on ihan mukava määrä, kun nyt ekat, kohta 8 vee ja 6,5 vee alkaa olla siinä iässä et niiden kanssa voi jo tehä kaikenlaista, ja kun täälläkin päin on aika paljon noita lestadiolaisperheitä joissa tuntuu et äiti on koko ajan paksuna vielä sittenkin kun vanhimmat lapset jo perustaa perheitä, niin ei siinäkään kyllä näytä järkee olevan. Aika aikaansa kutakin. nyt on ollu jo kohta 8 vuotta vauva- ja pikkulapsiperheen arkee tauotta, kunhan tää tuleva tästä kasvaa on aika jo suunnata muualle. Hyvää uutta vuotta kaikille
 
Mun elämä on lapset :heart:
Ite oon 20-vuotias.Mies on vakitöissä ja pärjätty hyvin.
Lapset on mun elämä ja kodin hoito mun työ ja pidän siitä todella paljon.Meillä kolmatta lasta aletaan yrittämään tän kuun puolella.
Ja vielä ajattelin että yhden voisi sen jälkeen vielä tehdä.Asiat on meillä hyvin ja elämä hymyilee. :heart:
 
Meillä kolme lasta. Nuorena aloitettu, olin kahdeksantoistavuotias vielä muutaman päivän kaksosten syntymän jälkeen, esikoinen oli tuolloin 2v8kk. Minulla on krooninen vauvakuume.. Eli kovasti haluaisin lisää lapsia, yhden tai kaksi.. Jos olisin miehen saanut puhuttua yhteen lisää heti pian kaksosten jälkeen niin se olisi varmaan riittänyt. Mutta jos välissä on useampi vuosi, niin täytyyhän ehdottomasti kaveri myös tulevalle lapselle olla. ;) Mies on sanonut ehdottoman ein tähän asiaan. Mutta toivossa on hyvä elää, olemmehan vasta 21-vuotiaita! B)
 
Mulla ikää 23 ja kaks lasta on! Haluan vielä ainakin kaksi, mutta saa nähdä mitä tuo mies meinaa... Voi olla että kolmas ehkä tehdään joskus mut toi mies ei meillä ole sellainen suurperheen tahtoja! Sillä on yksi veli, kun mulla itellä on kaks sisokoa ja yks veli, eli isosta perheestä tulen :) Mut nuoria ollaan vielä ja nyt täytyy vhän opiskella välissä katsotaan sitten tilannetta!
 
Minä en koskaan tahtonut edes yhtä lasta, mutta niinpä vain kävi, että kun yksi saatiin, tulikin vauvakuume, jasen jälkeen, ja sen... Joten meillä on neljä lasta. vanhin esikoulussa ja nuorin 1kk. Välillä haaveillaan jo viidennestä, mutta kun ottaa meidän tilanteen kannalta järjen käteen, on päätetty että neljä on ihan hyvä.
 
Meillä on kolme ihanaista lasta, 6, 4 ja 2v. Vielä ainakin yhden toivottaisi et, saatais mut aika näyttää. Iso perhe on ihana juttu ja huomaa kyllä miten tärkeitä sisarukset toisilleen ovat. Jotenkin sitä vaan miettii että miten ne kaikki saa sitten tasapainoisiksi fiksuiksi aikuisiksi, pysymää erossa kaiken maailman pahuuksista.

Ja se kanssa mietityttaa että kun lapset kasvaa ja tarpeet ja vaatimukset lisääntyy niin onko rahkeita tarjota kaikille tasavertaiset harrastukset, opiskelut ym.

Mutta aika näyttää niinkuin sanoin.. Haaveissa siis olisi vielä lisää lapsia.. :heart:
 
Kai minäkin nykymittapuulla kuulun tähän joukkoon.
Esikoinen on nyt vasta masussa, mutta jo nyt olemme mieheni kanssa puhuneet lapsimäärästä ja tulleet siihen tulokseen, että kolme vähintään, ehkä neljä tai viisi.
Mieheni on viisi- ja minä kolmilapsisesta perheestä, joten molemmille on onneksi itsestään selvää, että sisaruksia pitää olla useampi ja, että lapset ovat elämässä rikkaus, eivät taakka.
 
minulla on kaksi poikaa. vanhin 2v 1kk. nuorempi 10kk. ja haluisin lisää. on jo kauheeton vauvakuume. mutta olen poikien kanssa yksin että tarttis eka löytää jostain mies. olen ajatellu neljää lasta. mutta minulle jäi nuoremmasta pojasta synnyttys pelko. olen ihan paniikissa kun ajattelen jos hankin lisää lapsia että miten selviän synnytyksestä. mutta olen viel nuori että aika näyttää.
 
Ensimmäisen mieheni kanssa minulla on yksi lapsi, aikoinaan "suunniteltiin" 3-5 lapsen perhettä, nyt leskenä haaveilen edelleen suurperheestä jossa olisi vähintään 5 lasta. Toinen lapsi tulossa ja haaveilen kolmannesta heti perään.. Olen miehen kanssa asiasta puhunutkin, muttei olla vielä lyöty lukkoon mitään suunnitelmia. Ja itse olen yh-äidin kaksilapsisen perheen kasvatti.
 

Yhteistyössä