ei pidä paikkaansa. nämä sinun kuvaamat tyypit törsäävät lapsiinsa enemmän lahjoja kuin keskituloiset.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27142564:Tässä maassa ei ole yhtäkään, ei todellakaan yhtäkään sellaista perhettä, joka ei pystyisi paria euroa kuussa tinkimään menoistaan. Moni on ostanut nyt jo lapsille leluja alekoreista ja poistoista eurolla, parilla.
Usein nämä, joilla ei muka ole sentin senttiä laittaa sivuun, polttavat tupakkaa, ottavat alkoholia silloin tällöin, syövät karkkia, ostavat lehtiä, meikkaavat, käyttävät kalliimpaa shampoota kuin se halvin on jne. Jokainen voi jostain tinkiä. Tässä maassa jokaisella on mahdollisuus säästää muutama euro kolmen kuukauden aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27142389:Tipautanko joulupukkipatsaan pää edellä partsilta vai en?
Kyllä minä väitän,että suomestakin löytyy ihmisiä,joiden kohdalla nuo väittämäsi eivät pidä paikkaansa,yksinkertaisesti siksi,ettei ole varaa laittaa rahojaan tuollaisiin "ylellysyyksiin".Meillä esim ei ole varaa laittaa rahoja mihinkään ylimääräiseen,laskut saadaan maksettua (vuokra,vesi+sähkö) ja lopuilla pärjätään juuri ja juuri ja nekin menevät ruokaan.Meillä ei tuollaisiin ylellisyyksiin ole varaa.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27142564:Tässä maassa ei ole yhtäkään, ei todellakaan yhtäkään sellaista perhettä, joka ei pystyisi paria euroa kuussa tinkimään menoistaan. Moni on ostanut nyt jo lapsille leluja alekoreista ja poistoista eurolla, parilla.
Usein nämä, joilla ei muka ole sentin senttiä laittaa sivuun, polttavat tupakkaa, ottavat alkoholia silloin tällöin, syövät karkkia, ostavat lehtiä, meikkaavat, käyttävät kalliimpaa shampoota kuin se halvin on jne. Jokainen voi jostain tinkiä. Tässä maassa jokaisella on mahdollisuus säästää muutama euro kolmen kuukauden aikana.
Tai mennä marjaan. Thaikutkin poimivat 3000-5000 eurolla marjoja, sienillä saa vielä helpommin.Kädestä suuhun eläminen ei katso sitä miten isot tulot on vaan sitä että osaako käyttää rahaa. 4000euron nettotuloilla onnistuu toisella perheellä kädestä suuhun eläminen, ja toinen saa rahaa säästöön puolet pienemmästä.
Jos missään kuuussa ei ole mahdollista laittaa rahaa säästöön, pitää alkaa etsiä vaihtoehtoisia tapoja. Lisätyötä, lehdenjakoa? Löytyykö kotoa jotain mitä voisi myydä?
Onko mahdollista opiskella uutta ammattia joka työllistäisi paremmin?
tää oli hyvä!jos mä alottaisin nyt jo joulusiivouksen nii ois jouluks valmista?
siis Hertta nukkeOstin juuri tälläviikolla ensimmäiset joululahjat HALVALLA
-49 cm hetrra-nuket 2,95(norm.15).
-Brion junarataan kuuluvan kultakaivoksen (kiskot,juna,vuori,kulta...) 14,95 (norm.30)
- Barbin 10
Ei paha....
no tullaan tullaan, kunha ehditään...:wave:
En usko sua, en todellakaan. Haluaisin nähdä kaikki teidän kuitit kuukauden ajalta. Voin taata, että sieltä jostain voi pihistää sen pari euroa.Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27145540:Kyllä minä väitän,että suomestakin löytyy ihmisiä,joiden kohdalla nuo väittämäsi eivät pidä paikkaansa,yksinkertaisesti siksi,ettei ole varaa laittaa rahojaan tuollaisiin "ylellysyyksiin".Meillä esim ei ole varaa laittaa rahoja mihinkään ylimääräiseen,laskut saadaan maksettua (vuokra,vesi+sähkö) ja lopuilla pärjätään juuri ja juuri ja nekin menevät ruokaan.Meillä ei tuollaisiin ylellisyyksiin ole varaa.
Miksi aina tyrkytetään noita sieniä!?! Mä inhoan yli kaiken sieniä!Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27142673:Jos nyt ihan asiaakin tähän ketjuun :xmas:, niin nyt ovat metsät täynnä sieniä ja marjoja. Joulukukkien sijasta voi viedä pari purkillista itse tehtyjä hilloja tai kuivattuja sieniä.