"Vieras"
Nyt kun ostaa itselleen lahjan ja paketoi sen, voi aidosti yllättyä jouluaattona.
No mutku ei oo rahaa mistä säästää, ja jos saan joskus kympin sivuun niin kuitenki hajoo jotai, tai joudun lääkäriin, ja ei pysty käymään töissä eikä opiskeleen, ja ei se nyt vaan oo niin helppoo.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27140508:Saadaan ostaa niitä lahjoja! Ettei sitten tule sellaista talvi yllätyi autoilijat-tilannetta!
Ja jos jotakin onnistuu vähän säästämään, niin aivan takuuvarmasti tulee jotakin yllättävää kuten pesukoneen hajoaminen, hammas hajoaa tms.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27141248:On olemassa ihmisiä, joilla vuoden jokainen kuukausi on yhtä tiukka eli eletään kädestä suuhun. Heidän kohdallaan säästämiset ei auta, koska ei ole missään kuussa mahdollisuutta laittaa rahaa säästöön.
Voi kun saisikin tuon puolet 4000 eurosta eli 2000! Mutta kun ei. Me saamme n.1200 josta pitää maksaa kaikki vuokrasta lähtien. Ei siinä kyllä pahemmin säästöön jää rahaa.Kädestä suuhun eläminen ei katso sitä miten isot tulot on vaan sitä että osaako käyttää rahaa. 4000euron nettotuloilla onnistuu toisella perheellä kädestä suuhun eläminen, ja toinen saa rahaa säästöön puolet pienemmästä.
Jos missään kuuussa ei ole mahdollista laittaa rahaa säästöön, pitää alkaa etsiä vaihtoehtoisia tapoja. Lisätyötä, lehdenjakoa? Löytyykö kotoa jotain mitä voisi myydä?
Onko mahdollista opiskella uutta ammattia joka työllistäisi paremmin?
Onks Ikea jouluna auki? Entä S- Market? Mihin kohtaan kinkussa tulee se mittari? Pitääkö muovikuuselle antaa vettä? Saako aidon kuusen neulaset vetää joulun jälkeen vessanpöntöstä alas?Monesko päivä veronpalautukset tulee??
Ja millä rahalla niitä lahjoja nyt ostellaan jos ei säästöönkään saa yhtään?!Jos ei vois säästää niin miksi ei voi ostaa lahjoja pikku hiljaa pitkin syksyä? Tämä kysymys siis niille, jotka itkevät joulukuussa ettei ole rahaa. Itse olen tehnyt näin ja nyt muutamia paketteja jo kaapissa. Alennuksista ym. Kuukausi tulot kun ei valtavat mutta kyllä joka kuukausi jää rahaa kuitenkin johonkin ylimääräiseen, meillä ainakin. Vaikka tällä hetkellä jää vajetta niin että saataisiin varmaan muutama kymppi sossustakin jos jaksaisimme hakea Ei ne tulot vaan ne menot.
Totta kai se tympii, kun menojalka vipattaa ja lapsen lahja oli sellainen, ettei sitä voikaan myydä huuto.netissätulee...ihan joka vuosi. Tai mikä pahinta, valitetaan siitä mitä on saatu Joulupuu-keräys paketeista. Tämäkin on joka tammikuu pinnalla.
Joululahjalista Stockmannille! Miten nerokasta! Miten en olekaan tätä itse ajatellut!?! :OKylä. Näin ajattelinkin tehdä. Teen lahjalistan itselleni stockmannille. Eipähän tarvitse turhaa krääsää taas nurkissa pyöritellä joulun jälkeen.
Näin mäkin uskon...sillon, kun opiskelin ja olin yksin lasten kanssa, olisin voinut säästää seuraavista asioista, JOS OLISIN HALUNNUT...karkit ja siiderin kittaaminen baareissa, en halunnut =)Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27142564:Tässä maassa ei ole yhtäkään, ei todellakaan yhtäkään sellaista perhettä, joka ei pystyisi paria euroa kuussa tinkimään menoistaan. Moni on ostanut nyt jo lapsille leluja alekoreista ja poistoista eurolla, parilla.
Usein nämä, joilla ei muka ole sentin senttiä laittaa sivuun, polttavat tupakkaa, ottavat alkoholia silloin tällöin, syövät karkkia, ostavat lehtiä, meikkaavat, käyttävät kalliimpaa shampoota kuin se halvin on jne. Jokainen voi jostain tinkiä. Tässä maassa jokaisella on mahdollisuus säästää muutama euro kolmen kuukauden aikana.