Muistovärssy haussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Takana elämän tuulet edessä rauha – iäisyys

Kaikki elon siteet kerran katkeaa,
muistojen kauniit kiteet ainiaaksi jää.

On ajaton avaruus
arjesta irronnut ikuisuus,
on rauha, hiljaisuus.

Pontikankeittäjän kuollessa vaimo laittoi paikallislehteen muistovärssyn joka sopii moneen tilanteeseen.
Paljon tinasit,
paljon pilasit,
on kolvisi kylmennyt.

En usko että värssy tää vimeinen teitä yllättää voi, kun kuolon kellot tässä salissa karkeloi. Tämän te tiesitte ystävät hyvät ja tässä minun pahoittelut syvät. En koskaan koskaan tarkoittanut sinua Unto puukolla lyödä tai sinun Irene sisäelimiäsi syödä. Tuli vain niin sanotusti tilanne vastaan ja munuaisesi sopivat niin kivasti mun pastaan. Mä toivon Unto myös sinulle rauhaa, en jaksa tästä kuitenkaan enempää jauhaa. Sinun Irenesi munuaisia vielä pakkasesta syödä saanhan, kun nyt lasken sinut iäksi maahan?

Vaikka minä vaeltaisin
pimeässä laaksossa,
en minä pelkäisi
mitään pahaa,
sillä sinä olet
minun kanssani.
Ps. 23:4
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Älä sure sitä, että yhteinen aika on ohi.
iloitse siitä, että se on ollut.
J.W.von Goethe
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt on syksy, ja kultaiset linnut
lentävät kaikki kotiin
sinisen veden yli.
Hyvästely on suuri, ero edessä,
mutta jälleennäkeminen
on varma.
Edith Södergran
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ei, kuolema ole vihollinen
vaan hyvä ystävä
ja monen suurin onni.
Miksi me pelkäisimme kuolemaa.
Kaikki kuolevaisuus on katoavaisuutta.
Mutta henki elää eikä koskaan häviä.
Fredenholm
----------------------------------------------------------------------------------------------On olemassa kuolemaakin suurempi voima
se on rakkaus,
rakkaus jää.
----------------------------------------------------------------------------------------------Tänne päälle maan jäämme kaipaamaan,
kun eilen muuttivat pois linnutkin
niin teitte tekin.
mutt’ yksi tieto lohduttaa,
taivaassa kohdataan.
----------------------------------------------------------------------------------------------Ei elämä pääty kuolemaan,
vaan aikaan uuteen ja parempaan.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Yhteistyössä