"vieras"
Oletko käynyt koulun Helsingissä? Jos, niin ei me sit olla samoilla nurkilla oltu.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24653362:o'ou. Voit kyysä tarkemmin yv:llä. Mutta ehkä se oli yleistä.
Oletko käynyt koulun Helsingissä? Jos, niin ei me sit olla samoilla nurkilla oltu.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24653362:o'ou. Voit kyysä tarkemmin yv:llä. Mutta ehkä se oli yleistä.
No tämähän tulee edelleen joka viikko.kansanradio. kuuntele minua, kuuntelen sinua, ääni kun on taas kansanradion...
Kuinka älyttömän nuoria olette?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24653346:Muistan kuinka yläasteella Bosnian sodan aikana luin aamunavauksen kaverini kanssa, luettiin erään tytön päiväkirjasta otteita Bosnian sodan keskeltä ja molemmat aloimme itkeä ja koko aamunavaus meni plörinäksi. Jälkikäteen hävetti.
Kuulostaa tutulta, olen tosin sinua seitsemän vuotta nuorempi. Meillä koulussa kanaviillokin kanssa oli sellaista namia mustaherukkahilloa/-hyytelöä.Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24653261:ei ollut kännyköitä, oli lankapuhelin. telkasta piti aina katsoa ihmemies mc gyver & musiikin saralla kaoman lambada sekä kikka olivat kova juttu.
musiikkia kuunneltiin kaseteilta, jotka sitten korjatiin teipillä kun nauha katkesi.
kirjastokortit olivat pahvia, kioskilta ostettiin karkkia työntämällä pää luukusta ja pyytämällä tyyliin " noita sinisiä kaks.. ja sit punaisia kolme..ja.."
lisäaineista ei puhuttu eikä hiilareista, aamiaiseksi mätettiin leipää ja kaakaota. leipää oli myös aina ruokapöydässä ja mehua laimennettiin kannuun.. limsa oli synttäreiden & saunaillan erikoisherkkua.
koulussa ja kotona oli usein kanaviilokkia, koulussa vielä sellaisen namin hillon kera. nykyisin kanaviilokkia ei taideta syödä missään..
ulkona juostiin vapaasti, talvella potkukelkkojen kanssa ja kesällä rymyttiin heinikossa.. punkeista varoiteltiin, mutta niiden luultiin tippuvan puista.
koska kännyköitä ei ollut, äidin kiljuivat parvekkeilta ja itse sai vastavuoroisesti aina huutaa pihalla " äitiii tuu parvekkeelle, täällä huutaa Maija (nimi muutettu)..." ylä-asteeseen asti tytöt & pojat pukeutuivat samantyylisesti, sukupuolettomasti: lenkkaria, sammaria, disney-kolitsia. pihalla leikitiin keinupolttosta, peiliä, hippaa.. kymmenkesäiset olivat vielä lapsia, eivätkä pikkuteinejä
"muok" lisäys: pullamössö ( = kahvi, johon tungettiin pulla) & viestilappuset, joita käytiin tunkemassa kavereiden postiluukuista unohtuivat =)
Mun sisarukset saivat käydä Kotkissa, minä en enää kerennyt siihen aaltoon kunnolla, jokusen kerran vain. Siitä innostukseni politiikkaan.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24653439:jotkin poliittiset puolueet valtasivat käyttöönsä nuorisotiloja ja koittivat siellä oudoilla höpinöillä aivopestä lapsia tuleviksi puolueen jäseniksi. sieltä se politiikan inho varmaan on mulla peräisin.
tuo ainaki tuli mieleen..
Nuoret Kotkat Wikipedia
Voi perkele, omat vanhempani ja koululaitos kyllä vieroitti minut pysyvästi keitetyn perunan syömisestä. Joka halvatun päivä. Perunaa ja ruskeaa kastiketta. Perunaa keitossa. Perunaa ja valkoista kastiketta. Perunaa ja jauhelihamuhennosta. Perunaa ja kalapuikkoja.Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin...;24652433:meillä syötiin aina kesäkeittoa. ja perunaa, eikä ikinä makaroonia paitsi mummolassa. ja käytettiin ihan voita, ei mistään ravintosuosituksista ollu tietoakaan.. elin myös lapsuutta 80-luvulla
Niitä puhuteltiin sinikopioksi ja ne haisi tentulle. Ameriikan murteella kopiot on vieläkin "blue prints".Muistaako kukaan, mikä oli sellaisen koepaperin nimi, jota käytettiin ainakin 70-luvulla.
Sellainen, josta lähti sellainen tuoksu ja kirjoitus oli liilaa?
Sillä paperilla on on ihan oma nimensä, mutta olen sen unohtanut.
juu, muutama moottori on tullu "blueprintattua"..Niitä puhuteltiin sinikopioksi ja ne haisi tentulle. Ameriikan murteella kopiot on vieläkin "blue prints".
Aamunavaus tuli keskusradiosta joka aamu, mutta vain perjantaisin mentiin juhlasaliin kuuntelemaan sitä seisten. Siellä sitten seisottiin aina rivissä per luokka, ja aina välillä joku pyörtyi kun happea ei vissiin riittänyt ihan koko koululle siinä pienessä juhlasalissa.Niin laulettiin ja koulussa oli muistaakseni päivittäin aamunavaus, jota kuunneltiin keskusradiosta. ( ehkei päivittäin sentään, mutta usein) Avauksen alkoi virsi, jota kuunnellessa seistiin ja laulettiin.
Vasta yläasteella tuli päivänavauksiin toisenkinlaista sisältöä. Musiikki ei ollut aina hengellistä. Muistan kun Bob Marley kuoli ja keskusradiosta sai soittaa hänen musiikkiaan ja John Lennonin Imagine soi kun hänet murhattiin.