Muistatteko millainen aapinen teillä oli ekaluokalla?

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Mulla oli sellainen vihreä,kovakantinen aapinen ja kannessa oli lapsia rivissä. Aapinen oli vuosimallia -72 ja löytyy vielä tuolta meidän varastosta.
Minulla on varmaan ollut sama. Aloitin koulun vuotta myöhemmin. Ehditkö sinä käydä kansakoulua vuoden? Minä en ehtinyt, just alkoi peruskoulu pohjoisen kouluissa -73.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Mulla oli sellainen vihreä,kovakantinen aapinen ja kannessa oli lapsia rivissä. Aapinen oli vuosimallia -72 ja löytyy vielä tuolta meidän varastosta.
Minulla on varmaan ollut sama. Aloitin koulun vuotta myöhemmin. Ehditkö sinä käydä kansakoulua vuoden? Minä en ehtinyt, just alkoi peruskoulu pohjoisen kouluissa -73.
Kansakoulua ehdin käydä peräti kaksi vuotta. Mun mies ehti vain vuoden ja Aikamme aapien oli se meidän aapinen. Tuolla olikin jo joku skannannut sen kuvan.
 
aurinkoinen
Meni ekaluokalle 1963 ja sain tietysti aapise. Ekaluokan jälkeen äiti antoi aapiseni serkkutytölle ja minua vieläkin harmittaa. Kirja lienee jo kadonnut, mutta jos joku tietää mikä aapinen oli silloin käytössä, voisin sen hankkia.
 
Teija
Aloitin koulun -70. Mun aapinen oli punainen ja kovakantinen, kannessa oli iso aa-kirjain josta auto ajoi sisään. Muistan aapisesta ainakin koivulan koiran hupin. Löytyisköhän vielä kirjaa jostain?
 
cH
Koulun aloitin -98 ja meidän aapisessa seikkaili aapisten perhe, jolla oli 28 lasta (A, B, C jne...)
Ihana aapinen, joskus täytyy olla kiitollinen siitä, että oma äiti hamstraa kaikenlaista talteen :)
 
hyviä muistoja <3
mullakin on ollu tuo aapeli ja sit kun tokalla vaihoin koulua niin tuli onni ja enni. Hukkaan ovat molemmat valitettavasti mennyt ja jos jollakin olis tietoo et mistä ton aapelin vois saaha niin olisin enenmmän kuin tyytyväinen :)
 
täti
Alkuperäinen kirjoittaja ihania muistoja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistan että kannessa vihreää ja joku kukko-aiheinen kuva. Ekalle menin -83.
Aapisessa oli ainakin Oula ja Valde-nimiset lapset ja siellä oli kuvasampo, tavusampo....Menin ekalle 82. :)


hei mullakin tää aapinen vielä tallessa! Oulan kyl muistan.
 
dfgfdjkjaksdfd
menin kouluun 89 ja mulla oli aapeli aapinen. Muistan erityisesti aukeaman jolla esittäytyivät kirjan lapset. sasu,olli,anu,assi,tiina,matti,tytti ja esa:D muistan ulkoa koko nimirimpsun koska mua niin pelotti että opettaja kysyy multa jotain enkä osaa.
 
Mämä
En ymmärrä miten te muistatte tuollaisia asioita. Mä en edes muista aapista olleenkaan?
Koulukirjoista muistan vain kaksi asiaa: där kommer gunnel och luffe. Luffe luffe kom hit! Vuf vuf!
Toinen on: kuu paistaa heleästi, kuollut ajaa keveästi, etkös elävä pelkää..
 
http://www.uta.fi/kirjasto/kokoelmat/erikoiskokoelmat/muutkokoelmat/aapiset.html
Tuolta löytynee listattuna melkein kaikki mahdolliset aapiset. Itselläni vuonna 94 oli Kajarto, Parviainen ja Hangasmaan Aapiskirja, johon oli vielä erilisenä lukemisto ja tehtäväkirjoja. Ekat lukuläksyt oli tosi tylsiä "aa a aa aa aa a". Varsinkin, kun oli jo pari vuotta osannut lukea. Lukemisto taisi olla hieman mielenkiintoisempi, mutta siitäkin on muistikuvat jo kaukana kateissa. Sini ja Anssi? olivat ehkä päähenkilöt.
 

Yhteistyössä