Muistatteko millainen aapinen teillä oli ekaluokalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
-Oma Aapinen- vihreä kansi, kukko..juuri äskettäin sitä selailin, opettaja oli laittanut kivoja leimoja sinne aina kun oli lukenut jonkun pätkän..:)
Kuin myös :wave:
Koulu aloitettu -88, ja aapinen oli muistaakseni vihreä.
Ja just nuo Ruusan mainitsemat Simo Siili, Anni ja Esa...
:wave: mieki aloitin koulun -88 ja sama aapinen oli käytössä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meea:
"Järjestäjä Heikki tässä
ikkunaa on pyyhkimässä.
Tarkkaan taulun kastelee,
kaikki laukut aukaisee.
Teki Heikki niin tai näin
aina meni väärinpäin."

Kannessa oli aapiskukko ja kirjassa seikkailivat ainakin Heikki-jänis, Simo-siili ja poika nimeltä Esa.
Aloitin koulun vuonna 1985.
Ja Anni-niminen tyttö :)
Tallella on.
 
MySelene
en muista yhtään..niin että jos joku muukin kävi ruotsinkielistä koulua 90-luvun alussa niin kertokaa mullekin mikä kirja sillon oli käytössä. aloitin koulun vuonna 1991. ;)
 
Keittiönoita
Junnun aapisessa (vuosi oli 1998 ) Elli ja Alli oli aasin kanssa tallissa. Muistan sen siitä, kun junnu kiukkupäissään sanoi, ettei häntä kiinnosta, mitä Elli ja Alli aasin kanssa siellä tallissa tekee. Vilkkaan mielikuvitukseni takia mua rupesi väkisinkin naurattamaan ja ajattelin, että oikeasti minäkään en halua tietää :D
 
vieras
Oi, sanoi siili,
olen tunteellinen siili,
olen hyvä, kiltti, hellä.
Ja kelläpä, kellä
on vastaansanomista?

Se vain on surullista,
että piikkikuoren alla
siilin hellyys piili.

Oi, sanoi siili,
olen surullinen siili,
niin yksinäinen jotta!

Ja se on aivan totta:
Se yksinänsä eli
ja piikein piikitteli,
ja piikkikuoren alla
sitten itkeskeli.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Kuvassa vasemmalla aito ekaluokan aapiseni vuodelta 1966 ja oikealla näköispainos, jonka sain viime jouluna tyttäreltä joululahjaksi. Mahtoiko Keittiönoidalla olla sama aapinen?
Voi että, sama aapinen :D :D :D

 
Simo, Heikki, Anni, Esa... =) Ihania muistoja tulee aapisesta. Tykkäsin niistä kuvista ihan kauheasti. Vuosien jälkeen kun kaivoin aapisen kaapista, kuvat olivat tuttuja. Ja sellanen tietty lämpö hiipi sydämeen :heart: Orimattilassa muuten silloin asuin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Kuvassa vasemmalla aito ekaluokan aapiseni vuodelta 1966 ja oikealla näköispainos, jonka sain viime jouluna tyttäreltä joululahjaksi. Mahtoiko Keittiönoidalla olla sama aapinen?
Voi että, sama aapinen :D :D :D
Mun vanhemmilla ollut tuo sama aapinen ja se on tallessa...ja AIVAN MAHTAVA aapinen. Ollaan sitä tytön kanssa luettu ihan kauheasti. Ihan mielettömän ihana kuvitus :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Meea:
"Järjestäjä Heikki tässä
ikkunaa on pyyhkimässä.
Tarkkaan taulun kastelee,
kaikki laukut aukaisee.
Teki Heikki niin tai näin
aina meni väärinpäin."

Kannessa oli aapiskukko ja kirjassa seikkailivat ainakin Heikki-jänis, Simo-siili ja poika nimeltä Esa.
Aloitin koulun vuonna 1985.
Ja Anni-niminen tyttö :)
Tallella on.
Jepulis, sama täällä. Poika sitä innolla lukee tänäpänä =)

 
koppis
Minun aapiseni nimi on vain Aapinen. Omasta mielestäni tosi ruma ja tylsä Aapinen. Menin ekalle v. 1978. Kirjassa seikkailevat Sari, Mika, Pasi, Leena ja Jaana (aikamme nimiä!) Onks tätä jollain muulla?
 

Yhteistyössä