• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Muistatteko kun kirjoitin pari päivää sitten siitä, että olen tosi huono äiti, kun menetän hermoni usein...

  • Viestiketjun aloittaja Todellakin harmaana edelleen
  • Ensimmäinen viesti
4xäiti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
on muuten jännä juttu että mä olen perusrauhallinen ihminen. mun äitini taas ei, ja monet tukkapöllyt ja huudot olen lapsena saanut osakseni ihan yhtäkkiä ja ilman kunnollista varoitusta. nyt oman villin lapsen kanssa mujlla välillä napsahtaa ja esim. sanon lasta tyhmäksi kuten äitini aina teki, vaikka olen päättänyt etten tee niin. silti tämä toistuu usein kun suutun. olen lapselle aina jälkeenpäin sanonut että niin ei saa sanoa, mutta en ymmärrä miten se aina tulee selkärängasta siinä kiukun puuskassa. onneksi en koskaan ole tukkapöllyä antanut, eikä ole edes ollut lähellä.
Vanhemmuuskin on omilta vanhemmilta opittu käyttäytymismalli.
no eo pidä paikkaansa,mua ei koskaan tukistettu,ei huudettu eikä mitään muutaka,ja silti itse syyllistyn raivoamiseen ja joskus oon tukistanutkin ja luunappia antanut.eli ei voi aina syyttää niitä "omia vanhempia"

 
ap
Kirjotin jo miksi en halua hormonaalista ehkäisyä, eli en halua painonnousua( olen ylipainoinen muutenkin) enkä muitakaan negatiivisia sivuvaikutuksia.

Jos tietäisin, ettei noita tulisi tai muutakaan, niin ehkä sitten.
 
seko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kirjotin jo miksi en halua hormonaalista ehkäisyä, eli en halua painonnousua( olen ylipainoinen muutenkin) enkä muitakaan negatiivisia sivuvaikutuksia.

Jos tietäisin, ettei noita tulisi tai muutakaan, niin ehkä sitten.
Ehkäisypillerit/hormonikierukka EI ost painoa! Se luetellaan oireena, koska usein pillereiden aloitus ja parisuhde + yhteenmuuttaminen ajoittuu samoihin aikoihin. Parisuhde+leffat+koti-illat = sipsejä, karkkeja=lihomista. Lihominen tapahtuu kun syöt enemmän kuin kulutat!

Et halua lihoa enempää, eli olet valmis satuttamaan lastasi ja aiheuttamaan elinikset traumat.

Mahtavaa! Mene hoitooN
 
Oisku harmaana
Oletko käyny ap gynella keskustelemassa sopivasta ehkäisystä? Kannattaisi varmaan mennä, niin saisit ammattitaitoisen arvion ja kuulisit vaihtoehdot. Itse kyllä punnitsisin myös tarkasti mikä loppupeleissä on tärkeintä. Onko se teidän perhe-elämän tasapainoisuus ja lapsen turvallinen olo, vai sinun muutama liikakilo? Eikö ne nykyiset negatiiviset vaikutukset ole kuitenkin pahemmat kuin mitä hormonaalisesta ehkäisystä mahdollisesti tulisi. Ja ota nyt huomioon että muitenkin vaihtoehtoja kuin pillerit on olemassa.
 
Miseliini
Itse tapaukseen kantaa ottamatta sanoisin, että PMS-oireisiin voi hyvinkin kuulua aggressiivisuus (joku ketjussa oli sitä mieltä, että kyse on luonteesta) . Minä olen suht rauhallinen mamma 3 viikkoa kuukaudesta, mutta päivät vähän ennen kuukautisten alkua ja pari ekaa vuotopäivää on itkua, huutoa ja tavaroiden lentoa..
 

Yhteistyössä