Muistatteko, kun jokunen viikko sitten kerroin kaveristani, joka jättää vauvan yksin ja menee lenkille?

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Näin hänet miehineen tänään kaupassa. Joku hänellä on vialla... :( Katse oli aivan tyhjä, tuijotti minua pitkään silmiin, mutta ilmekään ei värähtänyt. Ei sanonut sanaakaan kun tervehdin (ymmärrettävää).

Mutta voi että toivon etteivät taas ollet jättäneet vauvaa yksin kotiin...! :(
 
vakkari
Muistan.

Olihan niin että ilmoitit sossuun asiasta? Onkohan asia jotenki edenny?
Jos tällä kaverilla on joku lääkitys päällä (mt- ), se vois selttää tyhjän katseen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Muistan.

Olihan niin että ilmoitit sossuun asiasta? Onkohan asia jotenki edenny?
Jos tällä kaverilla on joku lääkitys päällä (mt- ), se vois selttää tyhjän katseen...
Juu ilmotin, joten olisin odottanu, että ei katso minuun tai vetää raivarit tai... Mutta ei mitään reaktiota, näytti kun ei olisi tunnistanut kuka olen, vaikka tuijotti.

Mietin itsekkin, että olisiko saanut apua tai vaikka lääkkeet. Mitään en ole kuullut, enkä ole itse kehdannut soittaakaan. :|
 
kaikenlaisia
Mulla myös samantyyppinen kaveri. Oli jättänyt vauvansa yksin ulos vaunuihin nukkumaan ja lähtenyt sillä välin asioille kaupungille.. lastensuojelu sai tietää ja huostaanottivat vauvan samantien.
 
Aurora
Onko teillä ketään yhteisiä tuttuja tai ystäviä, joilta voisit kysyä, onko kaikki hyvin? Muistan kyllä kun kerroit asiasta täällä, teit ihan oikein. Ja toivottavasti asia on edennyt jotenkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja entäs mies?:
Miten mies suhtautui? tai käyttäytyi?
Jos lapsi huostaanotettu??
Miestä en ole KOSKAAN ennen nähnyt livenä, mutta tunnistin kun kuvan olen nähnyt. Joten en usko hänen tajunneen kuka olen.

Melkein toivoisin että lapsi on huostassa. En toivo kaverille mitään pahaa, mutta jos on vaikka psykoosin partaalla, tarvitsee vauva hoitajan ja kaveri apua. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmoititko oikeasti lastensuojeluun?
Miten niin OIKEASTI...?
No kysyin vain. En tiedä koko tarinaa. Jos mun ystävä jättäisi lapsen lenkin ajaksi yksin, mä istuttaisin hänet alas ja puhuisin vakavasti. Sanoisin että tunnen asian niin tärkeäksi että voisin mennä lastensuojeluun. Ystävälle niin voisi tehdä ja sillä voisi jo saada uuden äidin, varsinkin nuoren, tajuamaan ettei niin pidä tehdä. En ehkä ilmoittaisi heti. Mutta en tiedä kaikkia tämän tapauksen mutkia, joten ehkäpä hän oli muutenkin jättänyt vauvaa heitteille..?
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs mies?:
Miten mies suhtautui? tai käyttäytyi?
Jos lapsi huostaanotettu??
Miestä en ole KOSKAAN ennen nähnyt livenä, mutta tunnistin kun kuvan olen nähnyt. Joten en usko hänen tajunneen kuka olen.

Melkein toivoisin että lapsi on huostassa. En toivo kaverille mitään pahaa, mutta jos on vaikka psykoosin partaalla, tarvitsee vauva hoitajan ja kaveri apua. :(
Ok, mutta oliko hän "ok"? Siis näyttikö esim. surulliselta tms? (ajattelen siis että jos lapsi huostaanotettu ja isä huolissaan tms.. jos ymmärrät mitä haen takaa.. ? )

Jaksamista sinulle silti, mielestäni teit ehdottomasti oikein.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmoititko oikeasti lastensuojeluun?
Miten niin OIKEASTI...?
No kysyin vain. En tiedä koko tarinaa. Jos mun ystävä jättäisi lapsen lenkin ajaksi yksin, mä istuttaisin hänet alas ja puhuisin vakavasti. Sanoisin että tunnen asian niin tärkeäksi että voisin mennä lastensuojeluun. Ystävälle niin voisi tehdä ja sillä voisi jo saada uuden äidin, varsinkin nuoren, tajuamaan ettei niin pidä tehdä. En ehkä ilmoittaisi heti. Mutta en tiedä kaikkia tämän tapauksen mutkia, joten ehkäpä hän oli muutenkin jättänyt vauvaa heitteille..?
Sain niin paljon lokaa niskaani edellisessä ketjussa, että olen vähän varuillani, anteeksi.

Jutulla on mutkikas tausta ja kun tapasin kaverini silloin lenkillä ilman vauvaa, menin todella häkellyksiin. Yritin päästä sisän katsomaan vauvaa, mutta hän ei päästänyt. Pyörittelin asiaa pari päivää päässäni ja sitten kyselin täällä ja valtaosa oli sitä mieltä, että olisi aihetta soittaa soskuun.

Ei olla kuin kavereita, ei mitään sydänystäviä. Tai siis oltu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ok, mutta oliko hän "ok"? Siis näyttikö esim. surulliselta tms? (ajattelen siis että jos lapsi huostaanotettu ja isä huolissaan tms.. jos ymmärrät mitä haen takaa.. ? )

Jaksamista sinulle silti, mielestäni teit ehdottomasti oikein.
Kiitos. En älyynyt miestä katsella... :/ Olin vähän hermona itsekin, kun en tiennyt alkaisiko kaveri raivota tms...
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ok, mutta oliko hän "ok"? Siis näyttikö esim. surulliselta tms? (ajattelen siis että jos lapsi huostaanotettu ja isä huolissaan tms.. jos ymmärrät mitä haen takaa.. ? )

Jaksamista sinulle silti, mielestäni teit ehdottomasti oikein.
Kiitos. En älyynyt miestä katsella... :/ Olin vähän hermona itsekin, kun en tiennyt alkaisiko kaveri raivota tms...

Ymmärrän..
:)

Aattelin että siitä olis voinut saada osviittaa asiaan..

Toivon lapselle ja tietysti kaverillesi parasta, toivottavasti kaikkien tulevaisuus näyttäisi yhtä hyvältä.
 

Yhteistyössä