Muistakaas erilaiset äidit nyt :) kotisynnytys(kö)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Sheddon"
Tuo vaipattomuus nyt on ainakin mun kokemuksen (lähipiiristä) melko yleistä. Tosin mitään suurta ideologiaa ei ole tutuillani taustalla.
Melko lennokasta touhua oli. Toivottavasti odotukset vanhemmuudesta, toiveet vauvaperhe-elämästä ja elämäntapa kohtaavat tällä perheellä ja siinä kohtaa kun eivät kohtaa, uskaltavat luopua omista periaatteistaan.
 
"3xäiti"
mulla ei olis yhtään elävää lasta jos olisin ne synnyttänyt kotona(2alateitse+1hätäsektio).Ja sitä napanuoraa ei vain"kiepauteta" vauvan kaulan ympäriltä pois,kuten tuo nainen tuossa ohjelmassa sanoi.
 
[QUOTE="3xäiti";27646698]mulla ei olis yhtään elävää lasta jos olisin ne synnyttänyt kotona(2alateitse+1hätäsektio).Ja sitä napanuoraa ei vain"kiepauteta" vauvan kaulan ympäriltä pois,kuten tuo nainen tuossa ohjelmassa sanoi.[/QUOTE]

Ei hätää, mies oli kattonu juutuubia!
 
bgvfbv
Nyt selvis syy meidän 3 lapsen vasen kätisyyteen... Ultra se on sen aiheuttanu...
Äkkiä hakemaan korvauksia nyt jostakin ja sitten kelalta tietty vammaistukea korkeimman mukaan. Herranen aika, että vasenkätisiä ja kolme kappaletta samassa perheessä. On teillä nyt kyllä ollu kova kohtalo.


Herranen aika mitä porukkaa... jos ne söis sen istukan niin jospa sieltä tulis vähän jotain solukkoa sen harmaan massan tilalle tuonne nuppikoppaan.
 
Mun mielestä kotisynnytys on ihan ok, jos paikalla on kätilö ja kyseessä ei ole ensimmäinen raskaus (mielellään) tai riskiraskaus. Lisäksi sairaala lähellä. Tässä tapauksessa ei tainnut mennä niin?
 
Viimeksi muokattu:
"hmm"
Samoin täällä, ei olisi tullut elävää lasta synnytyksen avulla ilman sektiota, joten kuoltu oltaisiin. Melko pitkä oli tuo synnytys, eikös yleensä jos synnytys pitkittyy niin voi olla jotain vialla?
 
Ei hitsit, tuolla erilaisten äitien sivuillahan on muuten toi 26v suurperheen äiti kertonut että ovat taas jättäneet ehkäisyn pois :O Se perhe jossa siis kumpikaan ei käy töissä ja kyselivät maksaako sossu ehkäisyn.

Suurperheen

"– Aloin syömään minipillereitä synnytyksen jälkeen, mutta syötyäni niitä kaksi viikkoa hirveät migreenikohtaukset iski taas, joten ne oli pakko lopettaa. Ehkäisyä ei siis ole, joten..., nainen naurahtaa ja jatkaa:

– Emme ole ajatelleet, että nyt tehdään lapsia, mutta eipä niitä voi kauheasti estääkään."
 
"vieras"
Huh, aikamoinen viihdepläjäys. Mies ei voinut komnentoida kuin voi v*ttu noin sata kertaa, minusta kyllä mielenkiintoista! Menihän noi jutut kyllä överiksi. Mutta hyvä että tuli terve vauva! Lastensuojelu lienee taas liioittelua..
 
"Vieras"
"Pariskunnan oli tarkoitus olla käyttämättä esikoisellaan lainkaan vaippoja, mutta käytäntö on ajanut heidät käyttämään kestovaippoja sen sijaan, että lapsi ohjattaisiin aina asioille esimerkiksi lavuaarin ylle.
– Lapsi kun helposti tekee asiansa samaan aikaan kun syö, Tea toteaa."


Ja tää tuli yllätyksenä?

Tea synnytti esikoisensa kotona: Onneksi emme joutuneet l
No onpas luonnonmukainen äiti, jos pienet pissat/kakat sylissä haittaa vauvaa syöttäessä ;)
 
gfhjt
Jos naiselle on tullut pahat repeämät synnytyksestä, niin onkohan nekin annettu parantua luonnonmukaisesti? Mutta pakko sanoa että sitkeä nainen, sen verran pitkä tuo synnytyt oli!
 
......
Äkkiä hakemaan korvauksia nyt jostakin ja sitten kelalta tietty vammaistukea korkeimman mukaan. Herranen aika, että vasenkätisiä ja kolme kappaletta samassa perheessä. On teillä nyt kyllä ollu kova kohtalo.
Ja meille tulossa kk sisään neljäs lapsi.. Kyllä kait tästäki tulee sitte vasenkätinen. :D

Oli kyll aikamoinen pariskunta.. Ite en todellakaan uskaltaa synnyttää kotona..
 
joopiste
Vittu sitä ja vittu tätä, kyllä te kommentoijatkin olette esimerkillisiä, palstan taso se pysyy ja pysyy samana..
Sinänsä pariskunnalla oli ihan oikeita ajatuksiakin, mutta kotisynnytys ensisynnyttäjällä ja ilman asiantuntevaa apua, aikamoista urheilua, jota en kyllä itse uskaltaisi... Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Kyllä minä luulen että heillekin se todellisuus sieltä pikkuhiljaa tulee vastaan ja joutuvat asioita tarkistamaan (esim se vaipattomuus), mutta he toimivat varmasti parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei se välttämättä sitten sen huonompi tapa ollut kuin se toisen ääripään tapa.
 
pikainen
Jo kertoi muutaman faktan:

Vastasyntyneistä joka 10 tarvitsee stimulaatiota riittämättömän hengityksen vuoksi

Joka 100 tarvitsee intubaation hengityksen turvaamiseksi

Joka 1000 tarvii paineluelvytyksen ja/tai adrenaliinia

Vähintään kätilö ja elvytysvehkeet on oltava tollaisissa kotisynnytyksissä!!!!!
 
"vieras"
Mua puistattaa tämä kotisynnytys ilman apua kun itse olin kotona toisessa synnytyksessä melkein loppuun asti ja sairaalaan saapuessa pääsin supraan ponnistamaan. Synnytys päätyi kuitenkin hätäsektioon ja vauva syntyi hapenpuutteessa (todettiin napaverinäytteestä), minulla olisi luultavasti aivovaurioinen (tai kuollut) lapsi jos olisin synnyttänyt kotona :O Ja ensimmäinen synnytys oli sentään mennyt ihan ok, enkä olisi ollut riskisynnyttäjä.
 
Niin ja tohon liittyi vielä se vauvan ja vanhemman kommunikointi että vastasyntynyt sitten oppii heti ilmoittamaan milloin on hätä :) ei minkäänlaista tajua lapsen kehityksestä noilla
Tai sitten sinulla ei ole? Vauva viestii vanhemmilleen monilla tavoilla, muillakin kuin esim. itkulla. Äiti voi oppia tunnistamaan sen vessahädän vauvan ilmeistä, eleistä, ääntelyistä jne. Muistaakseni usein imetyksen jälkeen viedään vauva potalle/lavuaariin tms. tuossa vvv:ssa.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
uuuuuuuuu
[QUOTE="vieras";27646901]Mua puistattaa tämä kotisynnytys ilman apua kun itse olin kotona toisessa synnytyksessä melkein loppuun asti ja sairaalaan saapuessa pääsin supraan ponnistamaan. Synnytys päätyi kuitenkin hätäsektioon ja vauva syntyi hapenpuutteessa (todettiin napaverinäytteestä), minulla olisi luultavasti aivovaurioinen (tai kuollut) lapsi jos olisin synnyttänyt kotona :O Ja ensimmäinen synnytys oli sentään mennyt ihan ok, enkä olisi ollut riskisynnyttäjä.[/QUOTE]

Ja minä olisin hmm... vuotanut neljä kertaa kuiviin? Ei oo ilman lääkitystroppeja lähteny tyrehtyyn se vuoto. Kerran poistettu istukka käsin.

Muuten oon sitä mieltä, että ei noilla mielenterveysongelmia ole. Ihania ihmisiä, omituisia valintoja. Varsinkin näin äitinä, joka synnyttäessään joskus 50-luvulla olisi menettänyt henkensä.
 

Yhteistyössä