Muistaako kukaan mun aloitusta; olin tekemässä lastensuojeluilmoitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku joka hukkas aloituksensa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku joka hukkas aloituksensa

Vieras
Kirjottelin joskus elokuun alku puolella kun naapurin 5-vuotiaasta lapsesta olin tekemässä lastensuojeluilmoitusta. Lapsi oli useita tunteja (tai koko päivän ) taloyhtiömme pihalla yksin, oli eritteiset vaatteet 8myös säähän sopimattomat), teki pahojaan tässä, kielenkäyttö hirveä.. mitähän muuta kirjottelin..

Pointti oli että olin seuraillut lapsen tilannetta n.puoli vuotta, kesän lapsi oli ollut jossain reissussa. Naapurin kanssa olin pohtinut että mitenhän toimis.. Naapuri oli nähnyt lapsen äidin baarissa ja kertonut näistä asioista mistä oltiin huolissaan, mutta äitiä ei kiinnostanut jne. Olin sitten päättänyt tehdä sen ilmoituksen.. Tuli aika pitkä keskustelu siitä, kun osa oli sitä mieltä ettei sais puuttua toisten asioihin ja osa taas kannusti ilmoituksen tekoon.

En löytänyt haulla sitä aloitusta. Olisin halunnut jatkaa sen perään. Tein silloin sen ilmoituksen, tyttöä on näkynyt tässä pihoilla leikkimässä välillä sen jälkeen, en yhtään pysty tietää menikö asiat silloin eteenpäin ja miten.

Kuitenkin eilen ilmeisesti tyttö oli vihdoin huostaanotettu (tai väliaikasesti ainakin sijoitettu muualle ) kun lapsen äiti jäi kiinni ratista, törkeät promillet oli ollut ja se tyttö oli ollut kyydissä, kun poliisit pysäytti auton. Kotona odotti päissään myös isä. Lapsi on jossain sijoitettuna.

Tuli niin valtava suru kun kuulin pienen lapsen kurjasta elämästä, vaikka parempi hänellä nyt on ihan varmasti. Tiedän ja hyvä että vihdoin hän pääsi pois sieltä. Kuvittelen vain miten hukassa se pieni lapsi on tällä hetkellä, yksin ja suruissaan.. Miks pitää olla näitä idiootteja jotka saa lapsia?

voi kun kurjaa. toivottavasti ei ole lapselle sattunut mitään fyysistä. henkistä pahoinpitelyähän tuo on joka tapausessa ollut niiltä vanhemmilta.

Sori on epäselvää tekstiä, oon niin järkyttynyt kun kuulin tapahtumista juuri.. Niin kurja mieli tuon tytön puolesta, eilen keinui vielä tuossa ikkunamme alla keinussa, viaton pieni lapsi. Jota kohdeltiin niin väärin - toivottavasti ei enää ikinä jousu kokemaan mitään niin väärää..

Tosi hyvä että teit ilmoituksen, nyt siellä lastensuojelulla on tietoa lapsen elämästä pitemmältä ajalta, mikä on tosi tärkeää tietoa mahdollista huostaanottopäätöstä tehdessä.

Yhteistyössä