Muistaako kukaan dokumenttia Kuuliaiset vaimot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Tuli vähän aikaa sitten Subilta. Mä katoin sen silloin ja ihan mielenkiinnosta päätin lainata sen kirjan, joka siinä ohjelmassa mainittiin (surrendered wife, suom. Heikko vahva vaimo ). Kirjan luettuani aloin vertaamaan kirjan- ja ohjelman oppeja. Aika paljon siinä oli yhtäläisyyksiä, mutta eräs olennainen seikka pisti silmään; siinä ohjelmassahan ne vaimot teki kaikki työt kotona ja palveli miestään. Mutta siinä kirjassa olennaisena ajatuksena oli, että älä tee miehen puolesta mitään, mitä hän voi itsekin tehdä. Mulle tuli heti mieleen se amerikkalainen nainen, joka kysyi aamuisin mieheltä, mitä tämä haluaa aamupalaksi ja teki sen sille. Mutta jos ajatuksena on, että älä tee miehen puolesta asioita, niin eikös sen miehen pitäisi silloin itse tehdä itselleen aamiainen, sehän kuitenkin osaa sen?
Pääasiassa kirja oli mun mielestä täyttä sontaa, mutta oli siinä pari ihan hyvääkin juttua. Esim. jos mies tekee ruokaa, niin kiitä häntä, vaikka se ruoka ei olisikaan maailman parasta. Tai jos mies on ostanut lahjan, niin kiitä, vaikket sellaista lahjaa olisikaan halunnut/tarvinnut.
Mutta antaa amerikkalaisten naisten olla rauhassa kotiorjia. :xmas:

Se dokumentti oli täysin käsittämätön ainakin minun silmääni. Mitä he tekevät, jos mies ottaisikin vuosien päästä avioeron? Nainen on vain passannut miestään eikä ymmärrä taloudenpidosta mitään? :o

Kukin tyylillään, mutta ei kyllä sopisi minulle. =)

kuulostaa käsittämättömältä, en nähnyt dokumenttia.
en kyllä passais ketään mut tuokin kuulostaa hassulta että pitää kirjasta lukea että kiitä kun saat lahjan... eikös se kuulu tapoihin muutenkin, oli lahjan antaja sitten oma mies tai joku muu...

Alkuperäinen kirjoittaja esteri:
en kyllä passais ketään mut tuokin kuulostaa hassulta että pitää kirjasta lukea että kiitä kun saat lahjan... eikös se kuulu tapoihin muutenkin, oli lahjan antaja sitten oma mies tai joku muu...

Se kirja onkin Amerikkalaisille naisille kirjoitettu, ihan selvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja esteri:

Se kirja onkin Amerikkalaisille naisille kirjoitettu, ihan selvästi.

Niin on ja varsinkin niille "vähän pehmeäpäisille" amerikkalaisille naisille... =)

Yhteistyössä