Muista pyytää ostoksista kuitti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkoholilainsäädäntö vaatii, että anniskelupaikoos pitää antaa kuitti. Jos tarkastaja näkee ettei kuittia anneta, niin siitä voi tulla kirjallinen varootus. Itte ainaki tulee automaattisesti annettua se kuitti eikä sitä oo pakko antaa edes asiakkaan käteen. Riittää kun on edes tiskillä asiakkaan saatavilla. Suurinosa ei sitä kuittia kuitenkaa ota.

minä pyydän. ja JOUDUN pyytämään, sillä esim. hampurilaispaikoissa ei tarjota kuittia automaattisesti. tämän olen nyt sukulaisteiniä ruokkiessani huomannut :/

mistä se muuten se kuitittomuus oikein alkoi? ennenhän sai kuitin pyytämättä...

minä pyydän. ja JOUDUN pyytämään, sillä esim. hampurilaispaikoissa ei tarjota kuittia automaattisesti. tämän olen nyt sukulaisteiniä ruokkiessani huomannut :/

no jos ei saa kuittia voi myyjä laittaa rahat omaan taskuun tai omistaja harrastaa harmaata taloutta. Siksi se pitää pyytää josm sitä ei anneta, Mä pyydän jopa linja-autossa kun maksan rahalla, vaikka kuinka kuskia harmittasii se kutin antaminen. Heloop laittaa kusin rahat omaan taskuun.

Oletko oikeasti merkonomi? Luepa esim. tuo viimeinen lauseesi: kusin rahat omaan taskuun =D

no jos ei saa kuittia voi myyjä laittaa rahat omaan taskuun tai omistaja harrastaa harmaata taloutta. Siksi se pitää pyytää josm sitä ei anneta, Mä pyydän jopa linja-autossa kun maksan rahalla, vaikka kuinka kuskia harmittasii se kutin antaminen. Heloop laittaa kusin rahat omaan taskuun.

Kuin myös henk.koht. avustajana olen törmännyt hyvin moneen paikkaan (kahviot,kukkakaupat parturit,eri museot/tapahtumat) joissa ei kuittia haluta antaa, jopa vähän närkästytään kun pyydän kuittia :( ja pahinta on se jos joudut oikein kertomaan että en ilkeilläkseni kuitteja pyydä vaan kun tarvin kun itsekin olen tässä töissä.

[QUOTE="minäminä";28101087]Oletko oikeasti merkonomi? Luepa esim. tuo viimeinen lauseesi: kusin rahat omaan taskuun =D[/QUOTE]

Hahaa,olipa hauska kirjoitusvirhe :D hassua..

[QUOTE="minäminä";28101087]Oletko oikeasti merkonomi? Luepa esim. tuo viimeinen lauseesi: kusin rahat omaan taskuun =D[/QUOTE]

Näitä virheitä on ollut niin monia :) metkonomi, ja..se yks juttu mistä ei saanu mitään selvää..:)

Asia A: en ihmettele enää, kuka synnyttää ja kasvattaa koulukiusaajia.

Asia B: Joo, anniskelupaikoissahan tuo on ollutkin jo pakollinen tuo kuitti, mutta kyllä mulle ainakin riittää, että näen, että se ostos lyödään kassaan ja se kuitti tulostuu. Eräässä pitseriassa on alkanut viimeaikoina unohtumaan täytteitä jne. kun olen sen kuitin alkanut pyytämään. Pöljät, onpahan millä näyttää..

Voi taivas! Muo taas ärsyttää se kuitin tuputtaminen.Joo, se kuuluu antaa, mutta jos asiakas ei mitenkään ole ottamassa sitä niin mikään ei v*tuta niin hyvin kun se että sitä tuputetaan. Mulla on taskut ja kukkaro ihan tarpeeks täynnä roskaa ilman että sinne pitää kerätä jokaisesta ostotapahtumasta viellä kuitti!

Voi taivas! Muo taas ärsyttää se kuitin tuputtaminen.Joo, se kuuluu antaa, mutta jos asiakas ei mitenkään ole ottamassa sitä niin mikään ei v*tuta niin hyvin kun se että sitä tuputetaan. Mulla on taskut ja kukkaro ihan tarpeeks täynnä roskaa ilman että sinne pitää kerätä jokaisesta ostotapahtumasta viellä kuitti!

Niinpä, ja mieti kun tuo uusi laki tulee,mä lähden vaikka seuraamaan sua parkkipaikalle että saan kysyttyä haluatko sä kuitin. En todellakaan ryhdy noin kusipäisen asiakkaan vuoksi ottamaan 500e sakkoa.
Asiakkaalla on suu jolla sanoa "en tarvitse kuittia, kiitos", onpas vaikeeta.

Tällä palstalla tosiaan huomaa mistä ne kiusaajat syntyy.. mahtaa olla hyvä fiilis, liekö kaikki olette entisiä kiusaajia? :O

Vai onko teillä jollain niin surkea oma elämä, että pitää nokkia lukihäiriöisen kirjoituksista? Meinaan jos itse tuntee lähipiirissään siitä kärsivän, niin ei todellakaan tulis mieleen siitä netissäkään vittuilla!
Mutta nokkiminenhan on tietylle naistyypille luontaista. Onneksi voin tuntea ylemmyyttä, kun en syntynyt sellaiseksi.. ;)

[QUOTE="vieras";28101854]Tällä palstalla tosiaan huomaa mistä ne kiusaajat syntyy.. mahtaa olla hyvä fiilis, liekö kaikki olette entisiä kiusaajia? :O

Vai onko teillä jollain niin surkea oma elämä, että pitää nokkia lukihäiriöisen kirjoituksista? Meinaan jos itse tuntee lähipiirissään siitä kärsivän, niin ei todellakaan tulis mieleen siitä netissäkään vittuilla!
Mutta nokkiminenhan on tietylle naistyypille luontaista. Onneksi voin tuntea ylemmyyttä, kun en syntynyt sellaiseksi.. ;)[/QUOTE]

Rollolla ei ole lukihäiriötä. Hän vain kirjoittaa huolimattomasti eikä sitten enää viitsi korjata kirjoituksiaan. On tästä asiasta monta kertaa kirjoittanut.

[QUOTE="vieras";28101838]Niinpä, ja mieti kun tuo uusi laki tulee,mä lähden vaikka seuraamaan sua parkkipaikalle että saan kysyttyä haluatko sä kuitin. En todellakaan ryhdy noin kusipäisen asiakkaan vuoksi ottamaan 500e sakkoa.
Asiakkaalla on suu jolla sanoa "en tarvitse kuittia, kiitos", onpas vaikeeta.[/QUOTE]

Sen kuitin voi laittaa siihen asiakkaan ostosten viereen jos asiakas ei sitä meinaa ottaa. Sillä tavalla on asiakkaan otettavis eikä voida väittää ettei sitä oo asiakkaalle annettu.

[QUOTE="vieras";28101854]Tällä palstalla tosiaan huomaa mistä ne kiusaajat syntyy.. mahtaa olla hyvä fiilis, liekö kaikki olette entisiä kiusaajia? :O

Mutta nokkiminenhan on tietylle naistyypille luontaista. Onneksi voin tuntea ylemmyyttä, kun en syntynyt sellaiseksi.. ;)[/QUOTE]

Samaa mieltä tuosta kiusauksesta, mutta pikkasen pisti silmään tuo "naistyypille"... ekanakin, mistä sä tiedät kirjoittajien olevan naisia, ihan sen yhtälailla miehet/pojat osaa.

Ja joo, ehkä Rollolla ei ole diagnoosia mutta sen kuvan hänestä saa.

Yhteistyössä