Muilla vielä kesärenkaita autossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
En ole vieläkään saanut aikaiseksi vaihtaa autoon talvirenkaita ja tänään ei ole pk-seudulla näköjään asiaa tien päälle. Ensi viikoksi ovat taas luvanneet +7 astetta.

Onko muita saamattomia kesärenkailla ajelijoita?

Alkuperäinen kirjoittaja huopatossu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Täällä lumi maassa ja tiet jäässä, naapurin mies lähti kesärenkailla viemään 1 veetä hoitoon aamulla :/

niin mitä tässä on nyt niin ihmeellistä?

Ei kai sit mikään. Mä en nastoilla meinannut pysyä tiellä, turvallistahan se toi edellinenkin on sun mielestä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja huopatossu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Täällä lumi maassa ja tiet jäässä, naapurin mies lähti kesärenkailla viemään 1 veetä hoitoon aamulla :/

niin mitä tässä on nyt niin ihmeellistä?

No vaikka se, että renkaat piti olla vaihdettuna viimeistään viime viikolla ja tuolla sitä luistellaan jäisiä ja lumisia teitä pitkin keserenkailla, omasta, lapsensa tai muidenkaan turvallisuudesta sen enempiä välittämättä?

Siihen lienee ihan fiksu peruste, miksi kesä- ja talvirenkaat on erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
elikkä mä oon vatipää kun kuskaan mukulaa autossa jossa on kesärenkaat.Jos nastoilla ei pysy tiellä niin oisko vika vaikka kuskissa

Heräsit väärällä jalalla? Ja juu täysi vatipää oot jos jäälle menet kesärenkailla, varsinkin lapset kyydissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
elikkä mä oon vatipää kun kuskaan mukulaa autossa jossa on kesärenkaat.Jos nastoilla ei pysy tiellä niin oisko vika vaikka kuskissa

Ja kolareita ja kuolemantapauksia sattuu vain huonoille kuskeille. ;) Taitaa Darwin Awards kutsua jossain vaiheessa.

Se pitäisi huomioida, että ajaessaa talvikeleillä kesärenkailla vaarantaa sekä omansa että ennen kaikkea muiden hengen. Ei mua haittaa, jos joku kesäkumeilla ajava liukuu ojaan, mutta se haittaa, jos hän luisuu mua päin.

Alkuperäinen kirjoittaja em:
No vaikka se, että renkaat piti olla vaihdettuna viimeistään viime viikolla ja tuolla sitä luistellaan jäisiä ja lumisia teitä pitkin keserenkailla, omasta, lapsensa tai muidenkaan turvallisuudesta sen enempiä välittämättä?

Paitsi että talvirenkaisen käyttöpakko on ajalla joulukuu-helmikuu. Nastarenkaita SAA käyttää jo marraskuussa mutta pakko alkaa 1.12.

Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
Alkuperäinen kirjoittaja em:

Paitsi että talvirenkaisen käyttöpakko on ajalla joulukuu-helmikuu. Nastarenkaita SAA käyttää jo marraskuussa mutta pakko alkaa 1.12.

Olet oikeassa, lipsahti väärä kuukausi. ;)

Minä en suostu ajamaan metriäkään kesärenkailla, kun tiellä on lunta. Turha riski ottaa enkä käsitä, miksi joku on sen valmis ottamaan, etenkin jos on lapsia kyydissä.

Vielä on kesä renkaat. Eilen yöllä kun tulin töistä oli liukkautta,mutta hyvin se kesärenkailla meni. Nyt kuitenkin mies lupas renkaat vaihtaa ennenkuin lähen taas yöksi töihin. Ei kuulema saanut viime yönä unta kun mietti missä kunnossa auto tulee kotiin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
Korjataan sen verran että NASTArenkaita ei ole pakko käyttää mutta TALVIrenkaita on.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Vielä on kesä renkaat. Eilen yöllä kun tulin töistä oli liukkautta,mutta hyvin se kesärenkailla meni. Nyt kuitenkin mies lupas renkaat vaihtaa ennenkuin lähen taas yöksi töihin. Ei kuulema saanut viime yönä unta kun mietti missä kunnossa auto tulee kotiin. :D

Juu, ei vaimokkeella niin väliä... :DDDDD

Alkuperäinen kirjoittaja kivakiva:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:

Juu, ei vaimokkeella niin väliä... :DDDDD

Sen kuvan minäkin sain. Mutta kyllä se kuulema minustakin oli huolissaan. :heart:

Yhteistyössä