Muilla vielä kesärenkaita autossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmää:
Mie en nyt vaan ymmärrä et miks kukaan haluaa tahallaan ajaa kesärenkaillas,jos sää ei sitten sitä salli.

kesäkumeilla pärjää etelä-suomessa tämä pieni lumipeite sulaa pois.Täällä taas naiset panikoi

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en suostu ajamaan metriäkään kesärenkailla, kun tiellä on lunta. Turha riski ottaa enkä käsitä, miksi joku on sen valmis ottamaan, etenkin jos on lapsia kyydissä.

Jokainenhan arvioi sen riskin ihan itse. Niin minäkin, olihan tuolla liukasta, mutta kun itse pörrään muutaman kilometrin säteellä, jossa nopeusrajoitus on 30 - 40 kilometriä tunnissa, riskit ovat jo muutenkin aika pienet. Ja kun pitää oikean tilannenopeuden, esim. hidastaa risteyksiin ajoissa, tuolla voi ihan hyvin ajaa kesärenkaillakin. Tosin näyttää keli paheneva koko ajan, eli täytyy katsoa mitä tässä sitten tehdään.

Mun pitää vaihdattaa renkaat liikkeessä, miehellä on sellainen selkävika, ettei sitä kykene tekemään - tai on riski olla saikulla ja kotonakin toimintakyvytön parikin viikkoa - joten ei oteta sitä riskiä. Mies ei myöskään aja autoa - ja huipuksi renkaat eivät mahdu takakonttiin, eli en voi kuskata lapsia, kun ohjelmassa on renkaiden vaihdatus, joten tässä on pikkuisen haastetta, koska homman aina ehtii hoitaa.

Mulle olis parasta, jos joku hakis auton duunin pihasta, ja tekisi duunin sillä aikaa kun itse teen töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä en suostu ajamaan metriäkään kesärenkailla, kun tiellä on lunta. Turha riski ottaa enkä käsitä, miksi joku on sen valmis ottamaan, etenkin jos on lapsia kyydissä.

Jokainenhan arvioi sen riskin ihan itse. Niin minäkin, olihan tuolla liukasta, mutta kun itse pörrään muutaman kilometrin säteellä, jossa nopeusrajoitus on 30 - 40 kilometriä tunnissa, riskit ovat jo muutenkin aika pienet. Ja kun pitää oikean tilannenopeuden, esim. hidastaa risteyksiin ajoissa, tuolla voi ihan hyvin ajaa kesärenkaillakin. Tosin näyttää keli paheneva koko ajan, eli täytyy katsoa mitä tässä sitten tehdään.

Mun pitää vaihdattaa renkaat liikkeessä, miehellä on sellainen selkävika, ettei sitä kykene tekemään - tai on riski olla saikulla ja kotonakin toimintakyvytön parikin viikkoa - joten ei oteta sitä riskiä. Mies ei myöskään aja autoa - ja huipuksi renkaat eivät mahdu takakonttiin, eli en voi kuskata lapsia, kun ohjelmassa on renkaiden vaihdatus, joten tässä on pikkuisen haastetta, koska homman aina ehtii hoitaa.

Mulle olis parasta, jos joku hakis auton duunin pihasta, ja tekisi duunin sillä aikaa kun itse teen töitä.

Ja sä et voi itse vaihtaa renkaita koska?

Mä jouduin 2vko siiten ajamaan kesärenkailla lumessa liukkaalla ja juu lapset oli kyydissä.Ja aina siinä on riski mutta kotio oli matkaa 70km kun alko lunta satamaan ja sinne en voinu jäädä joten ajoin kotia.Vai meinaatko et ois pitäny ottaa taksi ja jättää auto tienviereen kun yllättäin alko satamaan lunta?

Vai alkoi lokakuun lopussa YLLÄTTÄEN satamaan lunta :) Voi kiesus!! Mulla ollut nastat syyskuun lopusta asti, kun täällä tuli ekat lumet sillon. Työmatkaa sen verran et en todellakaan halua riskeerata omaa saati sitten muitten henkeä! Kyllähän tässä oli sitten pariviikkoo ettei sitä lunta ollut mutta mustaa jäätä senkin edestä mikä sit on vielä petollisempaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Ja sä et voi itse vaihtaa renkaita koska?

Ja minä vaihtaisin ne töiden jälkeen pimeässä. Toisekseen mulla on liisari alla, ja renkaanvaihto sisältyy hintaan, ja hoituu liikkeessä huomattavasti nopeammin, kuin itse pihassa äheltämällä.

Onneksi oli nastat alla tänäaamuna ja tällä kertaa ajoissa asian kanssa liikkeellä eikä viimetipassa kuten yleensä. Ei tuola kesäkumeillä ois päässy mihinkään kun nastoillakin sai hiipiä ja silti tuppasi liukumaan auto.

On vielä pari päivää, toivotaan että se mies nyt sen verran saisi aikaiseksi et ne olis paikallaan sunnuntaina viimeistään..
Pikkuisen yrittää sadella lunta ja vkl sitä on kai luvattu enemmänkin, että en itse taida ajella minnekään.. :/

Yhteistyössä