Mua vitxxxxx tupakointi, rahan haaskausta

• Viestiketjun aloittaja Näin teen
  • Ensimmäinen viesti
Näin teen
Ärsyttää tuo miehen tupakointi. Lähinnä se turha rahan meno. Paljonko se aski nykyään maksaa ? Taidan alkaa jemmaamaan syrjään saman summan joka kuukausi ja lähden heti ulkomaanmatkalle, kun on roposet kasassa.

Näin teen
Eli jos nyt ajattelee minimissään kolme askia viikossa, pyöreesti 10 e. Voidaan pyöristää 50 e /kk. Pelkästään tupakkiin. Tuon summan jemmaamisella lähden puolen vuoden päästä lomalle. Isäntä jääköön veteleen sätkää.

haipsu
Tätä olen itsekkin miettinyt. Kaveri ulisee, kun rahat vähissä, mutta tupakkaa voi vetää vaikka kaksin käsin tunnin välein. Just oli lehdessä, että hinnat nousee.

Kyllä me vierestä seuranneet ihmiset säästetään paljon, kun ei tupakoimista harrasteta.

Näin teen
Alkuperäinen kirjoittaja haipsu:
Tätä olen itsekkin miettinyt. Kaveri ulisee, kun rahat vähissä, mutta tupakkaa voi vetää vaikka kaksin käsin tunnin välein. Just oli lehdessä, että hinnat nousee.

Kyllä me vierestä seuranneet ihmiset säästetään paljon, kun ei tupakoimista harrasteta.
Jep. Minä en itse "tuhlaa " mihinkään tuollaiseen. Pitkään olen tuota tupakointia katsellut ja puhunut sen riskeistä. Ei auta. Josko sen isäntäkin tajuaa, kun meikäläinen hyppää koneeseen pari kertaa vuodessa.

Tupakointi ja raha

Tupakoimattomalla henkilöllä säästyy tupakoitsijaan verrattuna huomattava määrä rahaa.

Jakaudutaan pareihin. Lasketaan, mitä oma tupakointi tai kuvitteellisen hahmon tupakointi maksaa kuukaudessa ja vuodessa sekä pohditaan, olisiko kulutetulla rahalla voinut saada jotain muutakin... Tupakka-aski maksaa noin 4 euroa ja yhdessä askissa on 20 tupakkaa.

Esimerkkilaskelmia:

Jos poltat askin päivässä, niin kuukauden ajan kulutat rahaa tupakkaan keskimäärin 120 ?. Samalla rahalla saat esimerkiksi jonkin näistä tuotteista:

- 4-5 dvd-elokuvaa
- 2-3 tietokonepeliä
- Dieselin farkut
- 12 elokuvalippua
- 6 cd-levyä

Jos poltat askin päivässä, niin vuoden ajan sinulta menee rahaa ilmaan ja keuhkoihisi keskimäärin 1440 ?. Samalla rahalla saisit esimerkiksi jonkin näistä:

- Kahden viikon Thaimaan loman
- 12 farkut
- 144 elokuvalippua
- n. 30 tietokonepeliä

Jos poltat viisi tupakkaa päivässä, niin vuodessa sinulla menee tupakkaan rahaa 360 euroa. Tällä summalla voisit ostaa esimerkiksi jonkin näistä:

- lumilaudan
- 7 tietokonepeliä

entinen savuttelija
Alkuperäinen kirjoittaja Näin teen:
Onkos enempää mielipiteitä ?
Olen ollut nyt 1,5 kk polttamatta, mutta ei sitä rahan säästöä kyllä näy missään. Itselläni meni noin 1-2 askia päivässä.
Oliskin hyvä idea laittaa 4,5 e päivässä sivuun!

Mutta toisaalta, rahasta viis, terveys on nyt ihan eri luokkaa, mahtava fiilis =)

Mulla ärsyttää kans miehen tupakointi!! Meillä on nyt just tosi vähissä rahat, pyttipannuunkin suunnillee laitetaan 5perunaa ja 2 nakkia kun ei ole enempiin nakkeihin varaa, mutta miehen tupakointiin kyllä riittää rahaa.

Jos se pyytää joskus niitä syöpäkääryleitä kaupasta tuomaan niin en kyllä koskaan tuo. Ärsyttää kun itellä ei ole varaa ostaa edes deodoranttia ja saa hielle haista ja toinen polttaa askin päivässä eli 5e savuna ilmaan.

Anteeksi avautuminen

Näin teen
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
sähän sitten ap varmaan valistat meitä niistä tupakan haittavaikutuksista tässä samalla... :whistle:
Sorry. En jaksa enää. Mun puheet tupakan haittavaikutuksista on puhuttu, tehottomiksi todettu.

Näin teen
Alkuperäinen kirjoittaja entinen savuttelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin teen:
Onkos enempää mielipiteitä ?
Olen ollut nyt 1,5 kk polttamatta, mutta ei sitä rahan säästöä kyllä näy missään. Itselläni meni noin 1-2 askia päivässä.
Oliskin hyvä idea laittaa 4,5 e päivässä sivuun!

Mutta toisaalta, rahasta viis, terveys on nyt ihan eri luokkaa, mahtava fiilis =)
Ei sitä rahan menoa varmasti ajattelekaan silloin kun polttaa. Sun kannattais laittaa viikottain tuo summa nyt jemmaan, niin sen hoksaa. Ei meilläkään isäntä edes ajattele, miten paljon tuohon uppoaa. Tämän talon puheet on puhuttu. Nyt alan konkreettisiin toimiin ja tosiaan puolen vuoden päästä lähden lomamatkalle. Kyllä isäntä sitten alkaa tajuta, missä mennään tämän jutun suhteen.

vieras
Mun kaveri, joka polttaa askin päivässä, laski, että hän on joka vuosi töissä noin 4 viikkoa VAIN maksaakseen tupakointinsa! Eikö ole aika shokki?

Ajattele jos tekisit KUUKAUDEN töitä vuodessa vain siksi, että saat tupakoida!! Huh. :)

Ex RöökiRitva
Hankalaa se on yrittää saada toista lopettamaan tupakointi. Mutta ainahan kannattaa yrittää. Jos noi perusjutut olet jo koittanut niin lähde toki lomalle, sehän on hyvä idea. Lohduttaa sitä miestäs voit että loppuu se tupakan himo aikanaan ja myöhemmin ihan tökkii. Itse poltin reilustikin joskus 90-luvulla enkä tajua miten ihmeessä! Eipä tee mieli ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
minä kommentoin. en lopeta ennenkö on maha pystyssä tai tulee vastaan joku muu yhtä pätevä syy kuin toinen ihminen.
Onko oma puoliso ja hänen pyyntönsä vähemmän pätevä syy kuin oma lapsi? :attn:
me poltetaan molemmat. asiasta on keskusteltu ja tultu siihen tulokseen että katotaan sitte kun on valmistuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kaveri, joka polttaa askin päivässä, laski, että hän on joka vuosi töissä noin 4 viikkoa VAIN maksaakseen tupakointinsa! Eikö ole aika shokki?

Ajattele jos tekisit KUUKAUDEN töitä vuodessa vain siksi, että saat tupakoida!! Huh. :)
Tuo on muuten ihan järkyttävä havainto!!! :eek: Pitääkin miehelle vihjaista!

Mä poltin aikanaan ja ei sitä rahanmenoa huomannut ennen kun lopetti. Laitoin joka päivä rahaa syrjään saman verran mitä ennen meni tupakkaan ja 2 kk kuluttua ostin uuden DVD-soittimen, eikä edes halvimmasta päästä siihen maailmanaikaan. Silloin sen vasta tajusi miten kallista se on!

mie...
mä voisin sen verran kommentoida.... että raha joka jäisi siitä tupakista (eli 4?päivä) menisi vuoren varmasti johonkin muuhun turhakkeeseen... alotetaan vaikka meikeistä tai makeisista..
itse voin kokea että vaikka tupakoin en raaski tilata lehtiä ja oman puhelin laskunikin pien ihan kurissa, mutta jos minä laittaisin ton rupakkirahan säästöön niin se menisi turhaan roinaan oikeastaan.
eli tupakointi pitää minun shoppailuhaluni kurissa kun ei vaan pysty ostamaan mitään turhaa.
(olen kyllä lopettamassa tupakoinnin ihan terveydellisistä syistä. katsoo tulevaisuuteen ja miettii mihin seuraavaks törsääkään rahansa....)

olen koittanut nyt koko talven lopettaa mutten ole vielä onnistunut :'( olen säälittävästi nikotiiniriippuvainen, tunnustan sen. Enkä viitti parisuhteen uhalla alkaa lpettamaan(minusta tulee TODELLA vihainen kun en saa nikotiinia. :x ) MUTTA nyt kun alkaa nuo jäät näistä rinteistä sulamaan niin aina kun iskee tupakan himo niin lähen spurtille :wave: ihan vielä en oo viittinyt kun täällä noista kaduista pidetään niin hyvä huoli että oisin vissiin kallo haljenneena tuolla kun koittasin juosta kun kävellenkin jo montakymmentä kertaa kaatunut/meinannut kaatua. :snotty: Kerran meinasin että no nyt menen mut ovella tuli jo vastaan kauhia jäätikkö. Olen kaikki muut tavat koekillut mutta mikäään muu ei oo toiminut. Olen kyllä valmiiksi jo vähentänyt tosi paljon!:) ja olen siitäkin jo ylpeä =) enää en polta ns. 'huvikseen', ainoastaan silloin kun alkaa riippuvuuskiukku puskemaan pinnan alta.

Yhteistyössä