Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Muttai, sun kirjoituksista huokuu ettet kumminkaan ymmärrä, miksi joku ei tee asoita niin kuin sinä. :/ Esim tuo, että perhepeti pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys. Tuosta huokuu se, että kaikki jotka eivät nuku perhepedissä, tekevät väärän valinnan. Ja ennenkuin tähän sanotaan mitään, meillä on suurin osa lapsista nukkunut perhepedissä. Ei kaikki, ja siihen on syynsä. Mä väitän, että meillä on silti menty lasten ehdoilla.
Kun mun mielestä perhepeti [kaikkein pienimpien kohdalla] ei ole mikään lifestyle valinta ja tutkimus tukee tätä näkökantaa. Siinä on kyse biologisista helposti tutkittavissa olevista tarpeista. Sen takia voin mielestäni sanoa, että kaikkien tulisi pyrkiä nukkumaan perhepedissä siihen asti, että lapsi itse kokee olevansa valmis siirtymään omaan sänkyyn. Muutaman kuukauden ikäinen ei tietenkään näin tee.
Samoin voitaisiin sanoa, että kaikkien tulisi pyrkiä löytämään tasapainoinen parisuhde johon lapsia tehdä. Mä en tuollaisesta kommentista loukkaannu, päinvastoin, olen samaa mieltä. Vaikka itselleni kävi toisin. Tietenkin olisi pitänyt pyrkiä siihen ja oli tyhmää tehdä lapsi eksän kanssa; asian olisi voinut hoitaa paljon nätimmin. Tiedän kuitenkin, etten tuolle enää mitään voi, joten en pode siitä pahaa syyllisyyttä tms. Enkä loukkaannu jos joku on sitä mieltä, että lapselle olisi parasta syntyä turvallisen parisuhteen perustamaan perheeseen.