Mua vähän ärsyttää nää tällaset:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katsotaan kymmenen vuoden päästä oletko samaa mieltä asioista kuin nyt, et varmasti. En ole minäkään koska kaikki kasvavat. Miksi et ole vain tyytyväinen että olet nuori ja mielipiteiltäsi lapsellinen miksi se automaattisesti on huono asia? Kaikki me ollaan eletty tuo vaihekin, se kuuluu elämää. Nuori saa ollakin naiivi.

Just näitä :D NinaTT:tä pidetään lapsellisena ja naiivina vain koska ninaTT tekee jotkin asiat eritavalla ja koska hänellä on perusteet mielipiteilleen. Mikset sinäkin pidä häntä samalla tavalla arvossa kuin itseäsikin? Mitä sitten jos Nina ei tee kaikkea kuten sinä teet? Onko se sinulta pois? Mistä tiedät ettei hän ole 10 vuoden päästä samaa mieltä ja toimi samoin? Et sinä sitä voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Yksi näistä lapsista vähintään on hyvin tempperamenttinen. !,5v. heräsi vielä pari kuukautta sitten keskimäärin 12 kertaa yössä. Unikouluista, tassuhoidoista, ym. kaikesta mitä kokeiltiin ei ollut apua. Olen vaan kiitollinen että se rupes nukkumaan kun pienin syntyi ja lasten isä kuoli. onhan se vieläkin vähän "hankalampi" lapsi mutta helpompaa tää nyt on kun tarvii yleensä vaan yhden takia herätä öisin.

huom: temperamenttisuus ei tarkoita, että ihminen on hankala. myös ujous on temperamenttipiirre. kiitos.

Näin juuri, jonka takia hankala oli lainausmerkeissä
=) oletin että kaikki tajuaa mitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Katsotaan kymmenen vuoden päästä oletko samaa mieltä asioista kuin nyt, et varmasti. En ole minäkään koska kaikki kasvavat. Miksi et ole vain tyytyväinen että olet nuori ja mielipiteiltäsi lapsellinen miksi se automaattisesti on huono asia? Kaikki me ollaan eletty tuo vaihekin, se kuuluu elämää. Nuori saa ollakin naiivi.

Just näitä :D NinaTT:tä pidetään lapsellisena ja naiivina vain koska ninaTT tekee jotkin asiat eritavalla ja koska hänellä on perusteet mielipiteilleen. Mikset sinäkin pidä häntä samalla tavalla arvossa kuin itseäsikin? Mitä sitten jos Nina ei tee kaikkea kuten sinä teet? Onko se sinulta pois? Mistä tiedät ettei hän ole 10 vuoden päästä samaa mieltä ja toimi samoin? Et sinä sitä voi tietää.

Tai miten itse kunkin ajattelutapa muuttuu 10 vuodessa.

Niin ja miksi jonkun pitäisi toimia periaattestaan poikkeavalla tavalla koska ehkä sitten joskus hän mahdollisesti ajattelee eri tavalla? Varsinkin kun nää periaatteet ovat hyvin perusteltuja, fiksuja ja ekologisia valintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
sä et ookaan mikään lasta kunnioittava vaistovanhempi vaan mennään minuuttiaikataulun mukaan. Ilmanko jää aikaa jauhaa paskaa plussalla ihme vouhotusten kera..

ööö... ei hän se nyt tota aikataulua katsele päivän mittaan ja sen mukaan mene, toi oli suuntaa antava kuvaus meidän päivästä.

Mites toi ihmisen mielipiteiden muuttuminen liittyy ikään? Nina on ehkä nuori, mutta miksi sen mielipiteet vaihtuis yhtään sen enempää, kuin vaikka 30-vuotiaan esikoisvauvan äidin?

Musta NinanTT:n mielipiteet on erittäin hyvin perusteltuja, vaikka en samaa mieltä kaikesta olekaan.

sä et ookaan mikään lasta kunnioittava vaistovanhempi vaan mennään minuuttiaikataulun mukaan. Ilmanko jää aikaa jauhaa paskaa plussalla ihme vouhotusten kera..

Voi totta yhyren kerran :headwall:
Eiköhän se nyt ollut vähän osviittaa päivästä tuo 'aikataulu'. Ymmärsit varmaan sinäkin, mutta piti tulla vähän kuittailemaan?

Jokaisen lapsiperheen arki on erilainen.

Ei sun arkesi kuulosta mun mielestäni yhtään sen työläämmältä kuin omani. Mun lapseni ovat 3 ja seitsemän. Ja mun päiväni täyttyvät työssäkäynnistä sekä kauppareisuista, ruoanlaitosta, kotitöistä, nuoremman kanssa leikkimisestä, vanhemman lapsen läksyjen tarkistamisesta ja muuten vain huomioimisesta.
Kaikki tämä jälkimmänen pitää mahduttaa 4 tuntiin, mutta sulla on aikaa koko päivä. Mun helpotukseni on se että mun lapseni ovat jo omatoimisia eivätkä tarvitse jatkuvaa vahtimista, kuin sinun lapsesi. Joten suhteuttettuna meidän päivät on aika lailla sisällöltään samanlaiset.

ööö... ei hän se nyt tota aikataulua katsele päivän mittaan ja sen mukaan mene, toi oli suuntaa antava kuvaus meidän päivästä.

Teidän? Oletko sä Ninan sisko? :)

Vai oliko se vain typo? :ashamed:

Juu, jokunen sananen vielä.

En (ainakaan muistaakseni) ole ap:ta arvostellut hänen vähäisestä kokemuksestaan tms. Uskompa jopa että hänellä on tuon lyhyen äitiytensä aikana ollut aika paljon sellaisia kokemuksia mitkä meiltä muita puuttuu. Toivotan hänelle kaikkea hyvää jatkoon ja hän on varmasti paras mahdollinen äiti minkä tyttärensä on voinut saada. =)

Se mihin olen puuttunut on välillä nuo kovin mustavalkoisilta tuntuvat kommentit muiden äitien toiminnasta. Eli asiat jotka ninaTT:n perheessä toimivat eivät välttämättä suju niin kivuttomasti kaikilta muilta. Äitiys on kuitenkin useimmille meistä enemmän tai vähemmän rankkaa ja joskus on jo ihan järkevääkin mennä yli siitä mistä aita on matalin. Sellaista tervettä laiskuutta.

Itseltänikään ei löydy kuin kaksi lasta ja esikoinen kohta vasta täyttää neljän. Kuitenkin kahden eritysitarpeisen (jon noin saa sanoa...) lapsen kanssa ei kaikki ole mennyt ihan niin kuin olin etukäteen ajatellut. Esikoista odottaessani ajatuksissani ja unelmissani oli paljon samaa kuin ninaTT:lla, kuitenkin jo tylsä lääkärisetä synnärillä leikkasi heti pois osan unelmista ja arvojärjestys sai muuttua.

Tietty ihanteellisuus silti säilyi ja... no, paljon tuli tehtyä sellaistakin työtä mikä jälkikäteen oli ehkä sittenkin turhaa energian tuhlaamista. Kun myöhemmin mietin kuopuksen ensimmäistä vuotta niin voisin kirjoittaa aika hurjiakin päiväohjelmistoja noilta ajoilta. Nyt jo taas helppoon elämään totuttuani ne ihan kauhistuttavat. Tiedä mitä sitten tulisi tehtyä toisin jos tuo tilanne olisi uudetsaan edessä, hattua nostan silti omalle jakamiselleni. :wave:

Mutta vaikka itse jaksoinkin, ei se tarkoita että näkisin vastaavassa tilanteessa toisin toimivat jotenkin huonompina, laiskempina tai itsekkäämpinä vanhempina. He ovat toimineet sen mukaan minkä ovat itse kokeneet omalle perheelleen parhaaksi. Kuitenkin niin jokainen vanhempi kuin lapsikin on oma yksilönsä, vaikka diagnoosit tai niiden puuttumiset osuisivat yhteen.

mä en pystyis olee yhtä täsmällinen ku Nina, vaikka joskus haluankin =) Pari päivää pystyn menee " täsmällisesti " mut sit mun pakka leviää ( ts koti leviää, ruoka-ajat venyy ym. ) :D Mä meen vaan " tuntumalla " B)

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:

Meidän, ei se mikään salaisuus (enää:)) ole että olen ninan sisko.

BUSTED!!!!!!!!

Ei mulla kyllä itselläni ole kymmenen vuoden aikana juurikaan lastenhoitoon ja -kasvatukseen liittyvät (pehmeät) mielipiteet muuttuneet, ainoa mikä on muuttunut on se, että osaa esittää ne nykyään niin, että toiset eivät koe sitä hyökkäävänä tai provosoivana. Ei kaikilla mielipiteen vaihdu kasvaessa, kyllä niitä ehkä punnitaan ja mietitään, mutta havaitaan ne edelleen hyviksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:

Minä ihmettelen vähä samaa vai onko Ninalla kaksoisolento :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja haha:

Koska kaikki kasvavat ja kehittyvät, kukaan ei pysy samanlaisena kymmentä vuotta. Miten voin arvostaa häntä koska minusta hänellä on aivan hulluja ajatuksia? Jos minä sanon että rukoilen joka päivä vihreää alien-patsasta, koska se auttaa minua ja samalla haukun kaikki jotka eivät sitä alien patsasta kunnioita, niin noinkohan saisin vain tukea ja ymmärrystä? Ei ninaTT siksi saa kakkaa niskaan että on ikävä ihminen vaan siksi että te puolustelevat harmaat olette ilkeitä ja vaikutatte hänen taustajoukkoinaan hänen maineensa mustaamiseen.

BUSTED!!!!!!!!

WANHA!!!1111!!!

höh, olen inan sisko, luulin että se tiedettiin jo... *huoh*

miten teillä molemmilla on aikaa palstailla täällä koko ajan? kun kerran on niin rankkaa ja mies tappoi itsensä jne. okei, on varmaan rankkaa, mutta silti jää aikaa palstailuun ym.

Oho. Kappas mä en tällaista huomannutkaan. Että tästä tehtiin oikein oma ketjunsa. :p

Mä uskon, että sulla NinaTT on siskosi lasten kanssa kovasti tohinaa ja olet heidän kanssaan läheisissä väleissä ja paljon tekemisissä. Nyt varsinkin. MUTTA! On eri asia kasvattaa omia lapsia kuin toisten lapsia. Usko pois. Kysy keneltä tahansa päiväkodin työntekijältä tai muulta ammattikasvattajalta kuinka erilaista on hoitaa toisten lapsia kuin omiaan. Vaikka ne nyt sitten olisi siskon lapsia.

Ja mä tosiaankin tarkoitin kirjoituksellani enemmän juuri sitä, että jos olet kasvattanut tähän mennessä vain yhtä, alle vuoden ikäistä lasta niin mun mielestä et ole kovinkaan pätevä heittelemään "totuuksia" isompien lapsien kasvatuksesta. Tai vaikka olisit siskosi 3veen kanssa tekemisissä päivittäin, niin siltikin sinulla on vain teoriaa ja ajatuksia siitä, mitä on vaikka 5-vuotiaan lapsen kasvattaminen.

Kuten jo aiemmin sanoin: musta on ok, että jokainen tekee niinkuin haluaa. Ja tavallaan ihailen sinun idealistisuuttasi. Mutta olen myös sitä mieltä, että teksteistäsi paistaa läpi kokemattomuus ja juuri se, että olet näiden asioiden kanssa vasta ajatustasolla. Kyllähän tälläkin palstalla saa jokainen sanoa mielipiteensä ja antaa omat neuvonsa. Mutta siinä vaiheessa kun lähtee julistamaan omia ajatuksiaan totuuksiksi tai morkkaamaan muita uusavuttomiksi (varsinkaan kun puhutaan asioista, joita ei ole itse kokenut), niin mulla menee yli. Kyllä mä nimittäin väitä, että mä tunnen paremmin tuon oman 3veeni ja hänen kenkkunsa ja toimintatapansa kuin sinä...

Yhteistyössä