Mua vähä ihmetyttääää...

• Viestiketjun aloittaja ?!?!
  • Ensimmäinen viesti
?!?!
Erittäin hyvä ja läheinen ystäväni, joka on yhden lapseni kummitäti, on saanut vauvan.
Ollaan paljon yhdessä suunniteltu ristiäisiä ja olen auttanut häntä minkä pystyn jne.
No nyt kun ne ristiäiset on, niin meitä ei ole kutsuttu?!
Tuli vähä paska fiilis mut ei voi mitään...
Oli vaan pakko purkaa asia, sori.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Yleensä ristiäisiin tosiaan kutsutaan vaan vanhempien sisarukset ja vanhemmat. Ehkä hekin ovat ajatelleet näin tehdä? Tosin yleensä sitten ristiäisiä ei ole suunnittelemassa tai auttamassa niiden järjestelyissä sellaiset henkilöt keitä sinne ei sitten kutsuta ollenkaan.. eli olisi kaverin ollut hyvä kertoa ihan ajoissa ketä kutsuvat :)

"Hippu"
Ymmärrän kyllä,että sinulla paska fiilis, jos oot auttanut järjestelyissä yms. mutta ymmärrän myös ystävääsi. Jos heillä on tarkoitus pitää ristiäiset vain perhepiirissä (mummot,ukit,sisarukset) niin pakkohan se johonkin on se raja vetää. Eli jos ei sukua niin ei kutsua. Omalla kohdallani kävi niin, että pidettiin ristiäiset vain perheenjäsenten läsnä ollessa eli mummot,ukit,sisarukset ja kummit. Hyvin läheinen ja rakas serkkuni loukkaantui tästä. mutta ei voi mitään,raja oli vedetty siihen ettei ystäviä ja muita sukulaisia kutsuta.

näin
Todella kummallista. Itse loukkaannuin ihan vastaavasti muutama vuosi sitten :(
Kyllä esim. paras ystäväni on minulle yksi maailman tärkeimmistä ihmisistä, ihan heti mieheni ja lasteni jälkeen. En voisi kuvitellakaan ettei hän olisi läsnä niin tärkeässä juhlassa kuin minun lapseni ristiäisissä, ehdottomasti sellaisen tilaisuuden haluaa jakaa.

Eräs tosi läheinen ystäväni ei ole enää (minulle) niin läheinen, koska jättivät kutsumatta ristiäisiin. Loukkaannuin syvästi.

"huh huh"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;25723371:
Todella kummallista. Itse loukkaannuin ihan vastaavasti muutama vuosi sitten :(
Kyllä esim. paras ystäväni on minulle yksi maailman tärkeimmistä ihmisistä, ihan heti mieheni ja lasteni jälkeen. En voisi kuvitellakaan ettei hän olisi läsnä niin tärkeässä juhlassa kuin minun lapseni ristiäisissä, ehdottomasti sellaisen tilaisuuden haluaa jakaa.

Eräs tosi läheinen ystäväni ei ole enää (minulle) niin läheinen, koska jättivät kutsumatta ristiäisiin. Loukkaannuin syvästi.
Kuulostat kyllä sen verran ärsyttävältä ja hankalalta ihmiseltä, että on varmasti helpotus näille "loukkaajille" että et ole heidän ystävänsä enää.

"vieras"
Meidän suvussa täysin luonnollista on, että kutsutaan vain molempien vanhemmat sisaruksineen, sekä isovanhemmat. Sekä kummit, tietysti. Kaverit voivat sitten tulla epävirallisemmin rääppiäisiin.
Joten itsekään en ymmärtäisi loukkaantumista.

näin
[QUOTE="huh huh";25723479]Kuulostat kyllä sen verran ärsyttävältä ja hankalalta ihmiseltä, että on varmasti helpotus näille "loukkaajille" että et ole heidän ystävänsä enää.[/QUOTE]

En sanonut etten olisi tekemisissä, en vain koe niin läheistä ystävyyssuhdetta kuin aiemmin.

En oikuttele ystävilleni, olen vain itsekseni harmissani. Siitä ei varsinaisesti muut kärsi kuin minä itse.

"vieras"
Meillä ristiäisisä ollut vain kummit ja isovanhemmat. Ystäviä ei ois tullut mieleenkään kutsua vaikka apuna oisivat olleetkin.Ja yksissä ristiäisissän oli vain kummit. Eli ei edes isovanhempia. Eikä kukaan vetänyt asiasta hernettä nenäänsä.

"diipa"
mun lapsen ristiäisiin mun serkku tuputti ittensä.. ei alunperin pitäny tosiaan kutsua kun mun ja miehen sisarukset, kummit tietty, ja lapsen isovanhemmat sekä iso-isovanhemmat. no.. serkku näki ristiäiskutsut, ja alko sit hirveesti puhumaan mitä aikoo ostaa ristiäislahjaksi ja kyseli vaikka mitä. en kehdannut vaan yksinkertasesti sanoa ettei häntä ole kutsuttu, joten jouduin kutsumaan hänet. jätin sitten kaikki muut serkkuni ja miehen serkut kutsumatta, ku ei pitäny muita sukulaisia pyytää.. en tiedä kuinka paljon he sitten loukkaantuivat :( toivottavasti ei ainakaan hirveästi.. en ole ristiäisten jälkeen kenellekään heistä puhunut :/

?!?!
Kyllä hän on pyytänyt auttamaan kun hänelle tämä on eka lapsi ja ekat ristiäise ja mulla on niistä kokemusta.
Ja raskaus aikana tuli vihjailua että voisi pyytää minua kummiksi kun hän itse on ainut lapsi ja on joskus sanonu että olen hänelle se puuttuva sisko.
Ja on pyytänyt jopa leipomaan sinne ristiäisiin mutta siitä kieltäydyin..
Eikä nyt sitte tullu kutsua.....
No eipähän tarvi tuhlata rahaa lahjaan.

Toi on kieltämättä outoa.

Mulla oli toissa kesänä samanlainen tilanne, kun ystävä meni naimisiin ja autoin hääjärjestelyissä. Sitten kutsua ei vaan koskaan postista kolahtanut..
Ja ei, en tyrkyttänyt, vaan apuani pyydettiin ja sitä annoin.

Lisäyksenä, että itse en kehtaisi pyytää keneltäkään apua, ketä ei ole tarkoituskaan kutsua. Eihän kutsumattomille vieraille pippaloista tarvi hiiskua, juurikin sen kutsumattomuuden vuoksi.
Eli jos tarkoituksena on kutsua vain lähimmät sukulaiset, ei sitä apua silloin pidä pyytää sitten muilta.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Jotkut on sellasia....

Mulla kävi kerran niin että ystävä sai lapsen, olin mukana järkkäämässä vauvakutsuja ja myöhemmin autoin ristiäisissä. Sain kyllä kutsun ristiäisiin (luonnollisesti kun myös siivoilin heillä ennen juhlia) mutta olin kaveriporukastamme ainoa joka ei saanut jälkikäteen kiitoskorttia. Kyllähän vähän ihmettelin, mutta en ikinä kysynyt syytä....

.-.-
no jospa on itsestäänselvyys että olet kutsuttu. ei vain antanut erikseen mitään kutsua mutta pitää selvänä että olet mukana ? jos on hyvä ystävä kuin sisko niin kysäisepä asiasta ja selvitä se niin kuin ystävät tekevät.

voi morjens
[QUOTE="Tulppaani";25723400]Hmmmm....miehellä viisi todella hyvää,läheistä ystävää.jos ne kaikki kutsuisi niin huh....[/QUOTE]

Niin huh? joo, suorastaan ylitsepääsemätöntä :D

"mona"
No mä oon auttanut mun ystävää ristiäisten valmistelussa vaikka sinne oli kutsuttu vain muutama sukulainen ja tulevat kummit (eli ei mua). Me asutaan lähekkäin ja musta oli luonnollista auttaa kun suku tuli kauempaa. Olisi ollut aika outoa miksi olisin siellä edes ollut.

Yhteistyössä