Mua pelottaa:( ( synytys)

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
tuntu ettei tää vauva ole mikään pieni, miten mä työnään hänet sieltä. Vaikka haluan jo äkkiä siitä ulos, kun olen jo niin täynnä tätä. Mutta alkoi pelko ja ahdistus, onnistuko se minulla. Tuntu koska en nuku kunnolla, ei voimia oo, siks pelottaa

"Noo"
Luulisin, että synnärillä osaavat auttaa jos aivan uuvahdat. Kannattaisi nyt yrittää rentoutua ja levätä aina kun on mahdollista sekä jättää hommat/huolet muille.

Venakko Milanna
[QUOTE="Noo";25759881]Luulisin, että synnärillä osaavat auttaa jos aivan uuvahdat. Kannattaisi nyt yrittää rentoutua ja levätä aina kun on mahdollista sekä jättää hommat/huolet muille.[/QUOTE]

en osaa paikallakaan istua, tuntu että pahemmaks vaan olo tulee

"sipsi"
Kohta sinulla on jo vauva sylissä. Ei tarvitse jaksaa kauaa odottaa. Yritä vaan levätä ja kerätä voimia. Minä aikanaan valvoin myös yökausia, kun olo oli niin tukala, mutta synnytystä edeltävän päivän nukuin oikeastaan ihan kokonaan - tyttö syntyi sitten seuraavana aamuna. Olen ajatellut, että elimistö varmaan keräsi voimia synnytykseen.

Voitko puhua pelostasi neuvolassa?

Milanna, minä sain sellasen ohjeen synnäriltä, että jos ei saa nukuttua
mutta synnytys näyttää olevan piakkoin käynnistymässä, pitää ottaa yhteys
synnytyssairaalaan / neuvolaan.
Kätilö perusteli tätä sillä, että kukaan ei jaksa synnyttää väsyneenä ja
äidin täytyy saada levättyä ennen synnytystä.

Mä oon lueskellut parina iltana, että sulla supistelee jo ihan kunnolla,
minä varmaan sinuna ottaisin asian pian puheeksi neuvolan / synnärin kanssa.

Koska sulla olikaan LA?

Voimia, kaikki tulee menemään hyvin!:hug:

Venakko Milanna
[QUOTE="sipsi";25759888]Kohta sinulla on jo vauva sylissä. Ei tarvitse jaksaa kauaa odottaa. Yritä vaan levätä ja kerätä voimia. Minä aikanaan valvoin myös yökausia, kun olo oli niin tukala, mutta synnytystä edeltävän päivän nukuin oikeastaan ihan kokonaan - tyttö syntyi sitten seuraavana aamuna. Olen ajatellut, että elimistö varmaan keräsi voimia synnytykseen.

Voitko puhua pelostasi neuvolassa?[/QUOTE]

No.. mitä ei auttaa puhua peloista, kun mä pelkään aina jotain:D

Venakko Milanna
Milanna, minä sain sellasen ohjeen synnäriltä, että jos ei saa nukuttua
mutta synnytys näyttää olevan piakkoin käynnistymässä, pitää ottaa yhteys
synnytyssairaalaan / neuvolaan.
Kätilö perusteli tätä sillä, että kukaan ei jaksa synnyttää väsyneenä ja
äidin täytyy saada levättyä ennen synnytystä.

Mä oon lueskellut parina iltana, että sulla supistelee jo ihan kunnolla,
minä varmaan sinuna ottaisin asian pian puheeksi neuvolan / synnärin kanssa.

Koska sulla olikaan LA?

Voimia, kaikki tulee menemään hyvin!:hug:

Kerroin neuvolassa tänään, eikä ne ota mua vakavasti:/

"noh"
Kyllä sä siitä selviät. Koita olla ajattelematta liiikaa. Se menee omalla painollaan ja tositilanteessa sä unohdat pelon ja keskityt vaan siihen synnyttämiseen. Mua pelotti kans se että olin niin väsynyt että miten mä jaksan. Kummasti sitä vaan jaksoi ja loppu hyvin, kaikki hyvin. Nainen on siitä ihmeellinen olento että pystyy tuollaiseen suoritukseen. Luota vain siihen!

"mie"
Juuh pakkao synnyttää jos meinaa lapsia saada, täällä sama tilanne, synnyttää pitäisi n. kuuden viikon päästä. Kipu on jotain ihan uskomatonta. Ja viimeks otin viel kaikki kivunlievitykset mitä sai. Tsemppiä.

kkkkk
tuntu ettei tää vauva ole mikään pieni, miten mä työnään hänet sieltä. Vaikka haluan jo äkkiä siitä ulos, kun olen jo niin täynnä tätä. Mutta alkoi pelko ja ahdistus, onnistuko se minulla. Tuntu koska en nuku kunnolla, ei voimia oo, siks pelottaa
no ehkä siinä on jotain positiivista että osaat pelätä...mä en osannut, kun luulin, että kyllähän se sitten tilanne menee hetki kerrallaan. Ja tyhmyyksissäni luotin sairaalan ammattitaitoon, niin vain kuoli lapsi synnytyksen hoitovirheeseen. Olisimpa osannut pelätä etukäteen..niin lopputulos olis voinu olla toinen.

Uusimaija
En halua lukea muiden kirjoituksia vielä, etten ota niistä ...
Mikä nyt pelottaa, vanhaa synnyttäjää, en ymmärrä. Eikös sinulle nämä pyllyasiat ole jo hoidossa?

Venakko Milanna
no ehkä siinä on jotain positiivista että osaat pelätä...mä en osannut, kun luulin, että kyllähän se sitten tilanne menee hetki kerrallaan. Ja tyhmyyksissäni luotin sairaalan ammattitaitoon, niin vain kuoli lapsi synnytyksen hoitovirheeseen. Olisimpa osannut pelätä etukäteen..niin lopputulos olis voinu olla toinen.
:,( voi ei, miks noin kävi, kamala, voi ei

Kolmas oli meillä isoin, 4.4kg. Saatiin tietää 2päivää ennen synnytystä että on jättivauva. 6min ponnistusvaihe ja ei MITÄÄN vaurioita, ei tizkkejä siis edes ;) joten voi se sujua näin hyvin sielläkin :)

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
[QUOTE="Noo";25759944]Miehesihän tulee mukaan synnytykseen, eiköhän hän osaa laittaa rattaat pyörimään jos näyttää siltä, että uuvut täysin.[/QUOTE]

Rattaat pyörimään? kyllä se kuitenkin hoitohenkilökunta on joka päättää äidin kanssa mitä tehdään jos totaaliuupumustilanne synnytyksessä tulee, ei siinä isän auta kuin seurata vierestä ja katsoa mitä tapahtuu.

Yhteistyössä