Mua pelottaa:( ( synytys)

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"sama"
Kolmas oli meillä isoin, 4.4kg. Saatiin tietää 2päivää ennen synnytystä että on jättivauva. 6min ponnistusvaihe ja ei MITÄÄN vaurioita, ei tizkkejä siis edes ;) joten voi se sujua näin hyvin sielläkin :)
Meillä kolmas oli myös isokokoisin, yli 4 kiloinen. Se ilmeni vasta kun kätilö näki syntyvän pään että nyt taitaa tulla iso! Mutta oli silti helpoin alatiesynnytys eikä tullut sen kummempia vaurioita muutamaa tikkiä lukuunottamatta. Ainoa vaan että lapsi piti elvyttää hengittämään, eikä syytä tiedetty miksi. Lopulta kaikki oli kuitenkin hyvin. Ja itsekin pienikokoinen että moni ihmetteli kuinka olin voinut sen punnertaa maailmaan.

"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Porvoosta;25760011:
Huh sentääs! Mikä onni, että olet löysä niin pääsit helpolla! :) HALI!
Eipä tuossa tarvitse mikään löysä olla, toisilla ihmisillä on sellainen ihana asia kuin venyvä kudostyyppi :) Siksipä meikäläisellä ei ole edes raskausarpia, en pane pahakseni :)

Äiti Porvoosta
[QUOTE="sama";25760024]Eipä tuossa tarvitse mikään löysä olla, toisilla ihmisillä on sellainen ihana asia kuin venyvä kudostyyppi :) Siksipä meikäläisellä ei ole edes raskausarpia, en pane pahakseni :)[/QUOTE]

Reikä josta tulee 4,5 kiloa 5 minuutissa helposti ei voi kovin tiukka olla? :D

"sondersson"
jos synnytys ei alkaa niin painoarvio tarkistetaan maanantaina, nyt se on kuulema jostain 3700-3800 tai yli
Meidän kuopus oli n.4300 g eikä tuntunut yhtään pahemmalta kuin esikoinen n.3500g, tuskin sen takia tarvitsee pelätä. Mutta tuo väsymys on kyllä ikävä juttu. Toisaalta naisen kroppa toimii ihan uskomattomalla tavalla synnytyksessä joten ei sitä etukäteen tiedä haittaako sekään.

Kyllä se hyvin menee, ja jos jotain tulee niin sulla on siinä osaavat ihmiset ympärillä :)

Arveton on maha myös, ja mun äidilläkin. Että kudostyyppi vaikuttaa, edellisestä tuli yks tikki ja oli 600g pienemp lapsi ;)
Lapset on myös olleet kaikki tosi pyöreäpäisiä joten ollut tilaa tulla ;) ja mun vaatekoko on s-m etten kyllä kovin iso ole.

Äiti Porvoosta
Siis kyllähän se vaan niin on, että jos 4 ja puol kilonen lapsi tulee naisesta ulos "ihanku ison paskan tekis" on se tavara löysä, siitä nyt ei vaan pääse mihinkää :D

höpsöjä kuulen
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Porvoosta;25760106:
Siis kyllähän se vaan niin on, että jos 4 ja puol kilonen lapsi tulee naisesta ulos "ihanku ison paskan tekis" on se tavara löysä, siitä nyt ei vaan pääse mihinkää :D
Ei oo kakkaaminen ja lapsen snnyttäminen sama asia. Onko mulla sitten tiukka pyllynreikä ,kun ei meinaa kakkaa tulla koskaan, joskus saan tulemaan kovan työn jälkeen.
Mutta lapsia, niitä on tullut solkenaan. koskaan ei oe tarvinnut kuin yksi ponnistus per lapsi. Siitäkö se johtuu, että niinsanotusti "kannaksen toisella puolen" onki sit taas niin löysää??

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Porvoosta;25760106:
Kyllä se tavara tiukkana pysyy jos miehellä on nakkimakkara, me joitakin rassataan vähän isommalla :D

Yhteistyössä