Mua ottaa päähän *katkera turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGH!

Vieras
Mutta ottaa kyllä niin päähän miehen veljen vaimo joka vie lapsensa lähestulkoon joka ikinen viikonloppu äidilleen hoitoon. Sitten ihmetellään miten minä useamman lapsen äiti olen niin uupunut, kun onhan se pienen lapsen äitinä olo niiiin ihanaa kun saa olla kotona ja täytellä vauvakirjaa ja käydä elokuvissa ja jumpassa jne..
Ja minä vain lihon ja väsyn ja olen lapsille kiukkuinen enkä ole saanut valokuvakansiotakaan koottua.

Se ei sinun väsymystä ja uupumusta poista vaikka miehen veljen vaimo ei veisikään lasta hoitoon.
Ja ei se anna jos ei ota, kysy sinäkin lapsen isovanhemmilta voisivatko he ottaa hoitoon.

Rankkaa se kotona olo on, siitä ei pääse yli eikä ympäri, voimia vain. :)

mulla on isovanhemmat kaukana, eivät voi ottaa hoitoon. Mutta harmittaa sekin kun tiedän että monet jotka saavat tällaista apua isovanhemmiltaan, niin eivät anna sitten omaa apuaan muille tarvitseville

Mä ymmärrän kyllä ap:ta. Meillä tilanne se ettei ketään omia sukulaisia asu lähelläkään ja miehen sisko vei aina jonkun 3 lapsestaan hoitoon viikonloppusin ja muina lomina. Esitti jo etukäteen pitkälle ajalle että koska ja kuka sen lapsista on menossa mummolaan tai niiden mukaan mökille. Selväpelihän se on että ei se isovanhempien aika tai energia riittänny sitten muuhun. Voin kertoo että nyt kun isomia jo niin on todella etäiset välit isovanhempiinsa näillä meidän omilla.

Ymmärrän ap:tä erittäin hyvin. meillä isovanhemmat asuu 500km päässä ja mitään tukivarkkoa ei ole. Siksi ollaan ihan jaksamisen äärirajoilla. Olen kateellinen niille jotka saavat aina apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no pyydä apua itse ? miten tuo katkeruus sua auttaa mihinkään ?

No kun ei kukaan ota meidän lapsia hoitoon! 1 tai 2 kerrallaan, mutta ei kaikkia

pyydä joku MLL:n tai vastaavan hoitaja joskus ? jaeikö joskus auta sekin että osa mukuloista menee "pois silmistä".. :)
oma valintahan se on tehdä monta lasta, kyllähän sen tietää että kaikkien yhtaikanen hoitoon saanti on vain vaikeampaa silloin :/

No kun ei kukaan ota meidän lapsia hoitoon! 1 tai 2 kerrallaan, mutta ei kaikkia

pyydä joku MLL:n tai vastaavan hoitaja joskus ? jaeikö joskus auta sekin että osa mukuloista menee "pois silmistä".. :)
oma valintahan se on tehdä monta lasta, kyllähän sen tietää että kaikkien yhtaikanen hoitoon saanti on vain vaikeampaa silloin :/

Arvasin että joku alkaa lässyttämään tuota "mitäs teitte lapsia"
Saako lapseton joskus väsähtää sittenkun vuosien yrittämisen jälkeen on saanut lapsen?
Tai voiko verrata tilannetta siihen että kaksi ystävystä joista toinen saa lapsia ja toinen ei, niin toisen on ihan ok kehuskella sillä kuinka helposti tuli raskaaksi?
Musta on hyvin ärsyttävää se että tiedetään kuinka raskasta muilla on niin leuhotetaan julkisesti sillä että on niin helppoa olla äiti, yhtä luksusta!

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Olisitte onnellisia kyvystänne saada jälkikasvua katsos kun me kaikki emme ole yhtä onnekkaita :/

Aika perussetti vastaus. Ollaan onnellisisa mutta kyllähän meilläkin on oikeus väsyä ja turhautua vaikka emme lapsettomia olekkaan. Sinähän et selkeästikkään voi ymmärtää mistä nyt puhutaan.

En minä ainakaan sitä väitä että äitinä olo olisi jotenkin iisimpää kuin mikään muukaan työ...mutta se vain laittaa tympimään kun tässä maailmassa on niin paljon niitä lapsia jotka hoidetaan sijaisperheissä yms kun omat vanhemmat (esim. narkkarit yms) ei pysty hoitaa, sitte on meitä joilla kyllä riittäis rakkautta mutta ku ei niitä muksuja yrittämisestä huolimatta kuulu...;)

Arvasin että joku alkaa lässyttämään tuota "mitäs teitte lapsia"
Saako lapseton joskus väsähtää sittenkun vuosien yrittämisen jälkeen on saanut lapsen?
Tai voiko verrata tilannetta siihen että kaksi ystävystä joista toinen saa lapsia ja toinen ei, niin toisen on ihan ok kehuskella sillä kuinka helposti tuli raskaaksi?
Musta on hyvin ärsyttävää se että tiedetään kuinka raskasta muilla on niin leuhotetaan julkisesti sillä että on niin helppoa olla äiti, yhtä luksusta!

no älä nyt ota sitä noin. tottakai saa väsyä ja väsyykin. mutta totuushan tuo on, tuo oma valinta aspekti.
jos toinen saa helpommin lapsia kuin toinen, ni ei se ole keltään pois sekään. tietenkin voi muistaa säästää toisen tunteita joskus eikä turhaan repostella.

Pakko kommentoida että ihan turha olla katkera. Vai auttaako se sua jotenkin? Ei sun lihominen ja väsyminen ole kenenkään vika vaikka varmaan tekisi mieli syyttää muita.

En minä ainakaan sitä väitä että äitinä olo olisi jotenkin iisimpää kuin mikään muukaan työ...mutta se vain laittaa tympimään kun tässä maailmassa on niin paljon niitä lapsia jotka hoidetaan sijaisperheissä yms kun omat vanhemmat (esim. narkkarit yms) ei pysty hoitaa, sitte on meitä joilla kyllä riittäis rakkautta mutta ku ei niitä muksuja yrittämisestä huolimatta kuulu...;)

No ihan selkeestikkään et ymmärrä mikä on just nyt topiccina. Jos ei saa tukea ja väsyy niin verrataan johonkin narkkareihin ja sellasiin ketkä ei hoida lapsiaan,,voi hyvää päivää,,,

meillä 6 lasta. Isovanhemmat asuu lähellä (2 km ja 50 km päässä). Mutta siitä huolimatta ei saada lastenhoito apua kummastakaan.
ite vielä pyöritän tätä yksin kun mies on yrittäjä tekee n 15h/vrk 7pv/vk. Välillä oon poikki ja tuntuu ettei mistään tuu mitään. Välillä taas menee paremmin. Sen olen oppinut että jos ite haluan vapaata se pitää ite järjestää. Kukaan ei tuu sanomaan että hei nyt voit lähteä.
Ite en ole kateellinen niille joilla on helpompaa, ei se minun tilannetta auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

No ihan selkeestikkään et ymmärrä mikä on just nyt topiccina. Jos ei saa tukea ja väsyy niin verrataan johonkin narkkareihin ja sellasiin ketkä ei hoida lapsiaan,,voi hyvää päivää,,,

harmi että emme näköjään ymmärrä toisiamme, en todellakaan verrannut...kerroin vain oman näkemykseni kun luulin että täältä voisi löytyä kohtalotovereita, mutta taisi olla väärä paikka tälläkertaa...Narkkareista puhuin siksi että sosiaalialan ammattilaisena tapaan/näen/kuulen päivittäin sanomattomia asioita!!!!

mulla on isovanhemmat kaukana, eivät voi ottaa hoitoon. Mutta harmittaa sekin kun tiedän että monet jotka saavat tällaista apua isovanhemmiltaan, niin eivät anna sitten omaa apuaan muille tarvitseville

Minulla on niin onnellinen tilanne että saan tarvittaessa lapsen hoitoon isovanhemmille. Mutta mitäs nyt - pitäisikö laittaa lappu kaupan seinälle että tänne vain hoitoon suuretkin katraat, että apu kiertää?
Ei minunkaan kukaan kaveri lastani katso, enkä minä kavereideni. Otatko sinä useasti kavereidesi lapset (kaikki) hoitoon?

pointti oli siinäkin että ottaa päähän kun joku hehkuttaa sitä kuinka helppoa ja ihanaa äitiys on. Onhan se jos on hoitajakööri valmiina joka viikonloppu niin saa raskaan työn raataja levätä. Kaikilla ei näin ole, joten miksi pahoittaa toisten mieli sillä että taas muistaa mainita siitä kuinka pikku mussukka menee taas mummulaan yöksi.

Yhteistyössä