MUA ottaa aivoon..en tiedä saisko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Olen siis kotiäitinä (neljä lasta), mies käy töissä. Rahat on välillä tiukilla, niin kun tälläkin hetkellä, rahaa tilillä 32€.. No, mies käynyt töissä ollessaan syömässä ja vissiin vielä tarjonnut jollekin..15€.. Viikonloppu pitäisi nyt elää noilla lopuilla rahoilla... En halua mainita asiasta, en halua haastaa riitaa.. Mutta mun mielestä tuo ei ole oikein kun ei ole kovin paljon ruokaan rahaa tänne kotiinkaan.. Voisi ottaa vaikka kotoa jotain evästä kun tietää että rahassa on aina tiukkaa..

Onko vain sinulla tiukkaa vai teidän perheellä? Monesti tulot jakautuu siten, että miehelle jää enemmän rahaa omaan käyttöön, jolloin äiti kituuttaa tuilla ja hoitaa esim. ruokaostokset.

Kannattaa keskustella asiasta miehen kanssa. Turha jättää hiertämään mielen perukoille.

[QUOTE="huoh";28162553]Olen siis kotiäitinä (neljä lasta), mies käy töissä. Rahat on välillä tiukilla, niin kun tälläkin hetkellä, rahaa tilillä 32€.. No, mies käynyt töissä ollessaan syömässä ja vissiin vielä tarjonnut jollekin..15€.. Viikonloppu pitäisi nyt elää noilla lopuilla rahoilla... En halua mainita asiasta, en halua haastaa riitaa.. Mutta mun mielestä tuo ei ole oikein kun ei ole kovin paljon ruokaan rahaa tänne kotiinkaan.. Voisi ottaa vaikka kotoa jotain evästä kun tietää että rahassa on aina tiukkaa..[/QUOTE]

Voihan asiasta mainita ystävällisesti riitaa haastamatta. Luottokortti on myös tuollaisessa tilanteessa kätevä.

[QUOTE="vieras";28162579]Voihan asiasta mainita ystävällisesti riitaa haastamatta. Luottokortti on myös tuollaisessa tilanteessa kätevä.[/QUOTE]

On joo mutta ei osteta luottokorteilla. Pärjättävä sillä mitä on. En tiedä miten asiasta mainitsisin kun ottaa kuitenkin itteensä, että eikö työssä käyvä saa syömässä käydä!

Voithan ehdottaa, että jos edes kerran viikossa olisi eväät? Ei tarvitsisi kokonaan lopettaa ulkonasyömistä, mutta helpottaisi jo vähän rahallisesti. Ymmärrän, ettei yksi kerta ole paljoa rahallisesti, mutta pieni säästö kuitenkin.

Ja jotenkin mua ottaa päähän kun onhan meidänkin pärjättävä vähemmällä lasten kanssa sillon kun on tiukkaa! Ei me voida lähteä ulos syömään kun siltä tuntuu. En tiedä, ärsyttää. Ja ei mies joka päivä käy jossain syömässä..onneks. Mutta ei tartteis ainakaan sillon käydä kun rahat on noin vähissä!

miehesi on aasi! mä sanoisin kyllä ihan suoraan että voisi sitä ajatella perhettäänkin!
onneksi mun mies ajattelee ei tartte tollasesta silel sanoo kun se tajuu ihan ite!

Tuli mieleen, että käyttääkö miehesi pankkikorttia maksamiseen? Ehkä hän ei ole ollut tietoinen rahatilanteesta... Tai sitten vain osoitti huonoa harkintakykyä.

Kannattaa ehdottaa vaikka käteiseen siirtymistä, niin pysyy paremmin perillä rahatilanteesta, kun noston yhteydessä näkee saldon.

[QUOTE="huoh";28162608]Ja jotenkin mua ottaa päähän kun onhan meidänkin pärjättävä vähemmällä lasten kanssa sillon kun on tiukkaa! Ei me voida lähteä ulos syömään kun siltä tuntuu. En tiedä, ärsyttää. Ja ei mies joka päivä käy jossain syömässä..onneks. Mutta ei tartteis ainakaan sillon käydä kun rahat on noin vähissä![/QUOTE]

Toisaalta mies käy töissä ja kai hänellä on oikeus välillä hemmotella itseään. Minusta ainakin välillä valmis ruoka on luksusta. Jotenkin kuitenkin pitää miettiä rahoja ja suunnitella, jos ei sitten ruokaan ole tarpeeksi. Jos rahasta on kovin tiukkaa niin pitää tehdä muutoksia elämään ja myös sinun alkaa tienata.

[QUOTE="vieras";28162637]Tuli mieleen, että käyttääkö miehesi pankkikorttia maksamiseen? Ehkä hän ei ole ollut tietoinen rahatilanteesta... Tai sitten vain osoitti huonoa harkintakykyä.

Kannattaa ehdottaa vaikka käteiseen siirtymistä, niin pysyy paremmin perillä rahatilanteesta, kun noston yhteydessä näkee saldon.[/QUOTE]

Pankkikorttia käyttää. Joo ei varmaan tiedä että oli niin vähän rahaa siellä mutta luulisi ymmärtävän että tähän aikaan kuusta siellä ei enää paljon ole. Itelle tulis jotenkin huono omatunto jos kävisin syömässä jossain pitseriassa kun muu perhe jä ilman...

Kysy, jos mies on vaikka saanut sen toisen ruoan käteisenä rahana tai vaihtoehtoisesti sitten on syönyt ilmaiseksi seuraavana päivänä. Monesti joltakulta kaverilta unohtuu lompakko syömään mennessä, maksaa sitten myöhemmin takaisin tai tarjoaa vuorollaan.

[QUOTE="huoh";28162656]Pankkikorttia käyttää. Joo ei varmaan tiedä että oli niin vähän rahaa siellä mutta luulisi ymmärtävän että tähän aikaan kuusta siellä ei enää paljon ole.[/QUOTE]

Nyt on seitsemäs päivä ja tilit pullottaa.

Yhteistyössä