Mua luultiin laukkuvarkaaksi:-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Oltiin Itiksessä yks päivä ja mentiin Heseen syömään. Istuin lasten kanssa odottamaan pöytää, kun mies meni jonoon. Koska pöytä oli ihan pieni, me vaihdettiin heti kohta isompaan pöytään.

Siihen alkuperäiseen pöytään tuli pari somalinaista lapsineen. jossain vaiheessa mä huomasin, että mun laukku oli jäänyt siihen pöytään tuolin selkämykseen roikkumaan. Siinä vaiheessa nää tädit siirty veskiin mutta lapset jäi pöytään. Menin hakemaan sen kassini.

Sitten kyun ne naiset tuli vessasta, ne lapset kerto niille, että mä olin ottanut kassin. Ne tuli kysymään, onko se mun kassi. Mä sanoin, että on se mun ja että se oli jäänyt siihen pöytään, kun siirryttiin. Ei ne uskonut. Ne rupes huutaan mulle ja sano, että mun pitää viedä se kassi vartijalle. Sit ne pudisteli päitään, ktoo mua ku varasta ja häipy. Uhkaili, että jään vielä kiinni.

Mitä ihmettä mun ois pitänyt tehdä? Antaa mun laukku niille, häh? Ärsyttää sekin, että olin ihan ystävällinen ja vastailin asiallisesti ja ne vaan huusi ja syytti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mikä tärkeintä, ne oli somalinaisia eikös

No ehkä ne ois muuten ymmärtänyt mun puhetta.
En mäkään alkanut niitä epäillä varkaiksi vaikka mun laukku roikku tuolissa, missä ne oli istunut, eikä ne ollut vienyt sitä kassalle.

Ihan oikeaa käytöstä naisilta, toimintasi kuulostaa ihan laukkuvarkaan toimilta. Varmasti sua harmittaa, mutta toisaalta, eikö ihmisten pitäisikin useammin puuttua rikoksiin eikä vain katsella ja ihmetellä?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin noh, etkö voinut odottaa siihen asti, että naiset palaavat ja sitten pyytää laukkuasi takaisin ja sitten olisit kuvaillut sen sisältöä tuntomerkkinä
?

Moniko muka olis noin tehnyt, jos huomaa jättäneensä laukkunsa? Tuskin kukaan ois jäänyt ketään odottelemaan vaan ottanut vain omansa.

Niin noh, etkö voinut odottaa siihen asti, että naiset palaavat ja sitten pyytää laukkuasi takaisin ja sitten olisit kuvaillut sen sisältöä tuntomerkkinä
?

Miksi? olin unohtanut laukkuni, joten hain sen, ei siihen kenenkään lupaa kai tarvita?

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ihan oikeaa käytöstä naisilta, toimintasi kuulostaa ihan laukkuvarkaan toimilta. Varmasti sua harmittaa, mutta toisaalta, eikö ihmisten pitäisikin useammin puuttua rikoksiin eikä vain katsella ja ihmetellä?

Ai se, että mä jäin siihen istumaan vielä senkin jälkeen ja syömään rauhassa? tekeekö varkaat niin?

?

Huh huh, kai sitä nyt oman laukkunsa saa ottaa jos varmasti tietää että oma on.

Ajatelkaa toisin päin. Että ap istuisi rauhassa pöytään, käy vessassa ja sillä välin somalit ovat käyneet hakemassa kassin pöydästä. Mikä olisi ensi reaktio? Kadonnut kassi vai varkaus?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kurjaa sulle, mutta mun mielestä hienosti toimittu somalinaisilta! Ehkä vähän kohteliaammin olisivat voineet toimia.

Mistäs mä tiesin, että jos niitä vaan harmitti, ettei ne voinut ottaa sitä mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Ai se, että mä jäin siihen istumaan vielä senkin jälkeen ja syömään rauhassa? tekeekö varkaat niin?

En ymmärrä miksi kuullostaa laukkuvarkaan toiminnalta? Eikö siis saa omaa laukkuaan hakea? Näillä naisillehan oli selvää, että se on joltain jäänyt siihen. Miksi siis ei olisi voinut jäädä juuri siltä, joka on omansa siitä hakenut eikä edes pakene paikalta minnekään - kuten oikea laukkuvaras tekisi.

Eli vain laukkuvaras voi hakea laukun. Laukun oikea omistaja ei voi sitä hakea vaan sen pitää jäädä odottelemaan, että joku sivullinen tulee paikalle, jolle saa kertoa, että tämä on minun laukkuni.

:headwall: :headwall: :headwall:

Yhteistyössä