Mua kyllä nyt NIIN pelottaa ja jännittää(raksaamista jälleen) MUOKS: nyt on myös keittiökuvia s.2 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehen niksi: Laita iso vaikka 1 neliön kokoinen muovinpala lattialle (esim höyrynsulkua). Anna olla yön yli. Mikäli aamulla on kosteutta muovissa, ei voi laittaa pintaa. Mikäli kuiva niin sitten hommiin. Eihän tuo siis auta kuivumisessa, mut sillai voi itse tarkistaa missä mennään.

Hei kiitti niksistä :). Pitääkin heti huomenna testata :flower:

Juu, toi on ihan hyvä vanhan ajan keino. Se muovi kannattaa vaan teipata tiiviisti kiinni siihen lattiaan, ei se muuten kerro totuutta. Meillä näytti ekaks kehno kosteusmittari edelleen kosteutta, vaikka kaiken järjen mukaan valun ois pitäny olla jo ihan kuiva, syyksi paljastui lattialämmityksen putkistossa ollut vesi, jonka se mittari "nuuski" ja luuli, että valu on kostea... :-) Kunnon mittari näytti sitten samaa kuin tuo muovitesti eli kuivaa.

Ai kun on ihana keittiö :heart: Vähän samaa tyyliä kuin meidän ;)
Onko tuo työtaso laminaattia vai puuta? Mikähän on sävy?

Me ajateltiin ensin laittaa kivitaso, mutta oon kallistumassa laminaattiin, on paljon lämpimämpi. Tai puutasoon, taitaa olla vaan turhan arka meidän talouteen... Tuo keittiön välitilan laatta taitaa olla se vaikein valittava, kun on koko ajan näkösällä. Hienolta näytti tuo teidän... tykkäisin kans tollasesta, mut mies ei yhtään :D

Niin, onhan tuo tahti ollut melkoinen, 166 neliötä kahteen kerrokseen, mut meillä oli useampi timpuri tekemässä, kappaletavarasta tehtiin.

Kaunin keittiö! Viitsitkö sanoa öbaut paljonko maksoi ja siis onko laminaatilla vai puulla? Meillä minä haaveilen keittiön uusimisesta vaikka talo on vasta 5 vuotta vanha. On vaan niin köppönen toi meidän köökki.. =/

Alkuperäinen kirjoittaja Rauhala:
Ai kun on ihana keittiö :heart: Vähän samaa tyyliä kuin meidän ;)
Onko tuo työtaso laminaattia vai puuta? Mikähän on sävy?

Me ajateltiin ensin laittaa kivitaso, mutta oon kallistumassa laminaattiin, on paljon lämpimämpi. Tai puutasoon, taitaa olla vaan turhan arka meidän talouteen... Tuo keittiön välitilan laatta taitaa olla se vaikein valittava, kun on koko ajan näkösällä. Hienolta näytti tuo teidän... tykkäisin kans tollasesta, mut mies ei yhtään :D

Niin, onhan tuo tahti ollut melkoinen, 166 neliötä kahteen kerrokseen, mut meillä oli useampi timpuri tekemässä, kappaletavarasta tehtiin.

viiden vuoden käyttökokemuksella suosittelen ehdottomasti kivitasoa! Ei ole oikeastaan yhtään sen kylmemmän oloinen, varsinkin isona pintana ja ah miten ihana käyttää :) :)

pakko kysyä tyhmä kysymys, sori :ashamed:
mutta tuleeko teille siis se sähkölasku tosta lattian kuivaamisesta ja lämmittämisestä? kuinka paljon se suunnilleen on tullut kuussa maksamaan? veikkaan nimittäin että jos monta puhallinta täysiä puhaltaa yötäpäivää kuukausikaupalla, niin lasku on varmaan kiva :o

Kivoja viestejä tullut, kiitos niistä kaikista :flower: .

Niin nuo tasot on laminaattia. Halusin ehdottomasti just laminaattitasot vaikka mies koitti ehdottaa kivisiäkin. Puisiakaan en missään nimessä halunnut. Ne on ostettu Bauhausista kun Ikeassa olis ollut kuuden viikon toimitusaika ja muualta en löytänyt tuollaisia suorareunaisia. Sävyä en valitettavasti muista :ashamed: .

Keittiö kodinkoneineen maksoi karkeasti arvioituna 8000? ja tuo välitilan laatta n. 130 ? neliöltä. Eipä siihen paljon kyllä laattoja mene tuohon tilaan. Samaa laattaa tulee meille myös kodinhoitohuoneeseen ja ruskeana vessaan ja kylppäriin.

Ja kyllä, todellakin tulee aivan järkyttävä sähkölasku noista lämppäreistä |O . Puhaltimista tulee laskua n. euron tunnilta ja kosteudenpoistajan vuokra on 15? vuorokaudessa. Eli 39?/vrk raksuttaa laskua meille :headwall: . Vaan ei auta, pakko se lattia on kuivaksi saada.

Tuosta muovitestistä piti vielä kirjoittaa. Meillä sekä mies että timpuri teilasi sen vallan vanhanaikaiseksi konstiksi. Vaan eipä mittään. Mä aion odottaa kosteusmittaus- tulosta ja sen jälkeen testaan sillä muovilla joka tapauksessa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
huonoja kokemuksia täälä ikean keittiöstä.. tässä on kolmella naapurilla ikean keittiö ja kaikilla on ilmenny vikoja melkein heti käytön jälkeen.. ei ole niin lujia.. alkaa kaapinovet irtoileen ja muutenkin reunukset repsottaan..

No kerrankin kuulee myös huonoa Ikean keittiöistä. Mä nimittäin olen kuullut pelkästään positiivista. Ja jos alkaa repsottamaan, niin aivan salettiin kyllä pidän huolen että menee takuun piikkiin, joka Ikealla on siis 25 vuotta muistaakseni.

Pesukoneen höyry ainakin pilannut sen oven, kun on integroitu kone. Tuskin menis takuuseen, kun on "oma vika".

Tuosta muovitestistä piti vielä kirjoittaa. Meillä sekä mies että timpuri teilasi sen vallan vanhanaikaiseksi konstiksi. Vaan eipä mittään. Mä aion odottaa kosteusmittaus- tulosta ja sen jälkeen testaan sillä muovilla joka tapauksessa :).

Vanhassa vara parempi :). Eikä se ota jos ei annakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kaunin keittiö! Viitsitkö sanoa öbaut paljonko maksoi ja siis onko laminaatilla vai puulla? Meillä minä haaveilen keittiön uusimisesta vaikka talo on vasta 5 vuotta vanha. On vaan niin köppönen toi meidän köökki.. =/

Taisi rakennusvaiheessa mennä keittiövalinnat trendin mukaan eikä oman maun :whistle: ?

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Ihanan näkönen keittiö! ja niin tilava!

Kiitos :). Siitä mäkin olen innoissani että on tosiaan ekaa kertaa koskaan oikeesti tilaa touhuta ja tehdä keittiössä. Tähän asti meillä on aina ollut minikeittiöitä, joissa on ollut minimaalisen vähän työtasoja. Nyt mahtuu leipomaan urakalla :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
huonoja kokemuksia täälä ikean keittiöstä.. tässä on kolmella naapurilla ikean keittiö ja kaikilla on ilmenny vikoja melkein heti käytön jälkeen.. ei ole niin lujia.. alkaa kaapinovet irtoileen ja muutenkin reunukset repsottaan..

No kerrankin kuulee myös huonoa Ikean keittiöistä. Mä nimittäin olen kuullut pelkästään positiivista. Ja jos alkaa repsottamaan, niin aivan salettiin kyllä pidän huolen että menee takuun piikkiin, joka Ikealla on siis 25 vuotta muistaakseni.

Pesukoneen höyry ainakin pilannut sen oven, kun on integroitu kone. Tuskin menis takuuseen, kun on "oma vika".

Meillekin tulee just tuollainen integroitu tiskari, joten pitääpä varoa ettei höyry pilaa.

Vastahan te aloitte rakentamaan ja nyt jo noin valmiin näköistä =). Ihana keittiö tulee =)

Kiitos :). Olen kyllä kovin tyytyväinen ja pikkuisen jopa ylpeä keittiöstä kun olen omilla pikku aivonystyröilläni tehnyt keittiösuunnitelman ja miettinyt kaiken kaapeista tasoihin jne :D.

Nopeesti tää raksa-aika on kyllä mennyt, vaikka toisaalta olen mä jo monta kertaa kironnut ettei savotta lopu ikinä. Ja onhan meillä vielä työsarkaa jäljellä ihan reippaasti.

Logotar: mä luulen että meille tulee ikkunaseinälle divaanisohva, telkkataso sille oikealle paikalleen ja lisäksi pari nojatuolia. Ei siis ole vielä täysin selvinnyt, mutta joku haisu jo on :D.

neiti Dina ja Rauhala: mä teen uuden aloituksen kuvista meidän kämpästä tähän mennessä. Kestää tovi :)

Täytyy kyllä kanssa sanoa että on ihan mun unelmieni keittiö!Ihana suuri ikkuna ja kivan valoisaa.Tulee kyllä tosi kaunis talo.Täällä ihan pikkusen kade vaan kun ite yrittää rempata pienellä rahalla vanhaa tönöä,hih. :D

Onpa hyvännäköinen keittiö! Toi ikea oli kyllä yllätys, mä en oo meidän taloon niiltä keittiöö edes harkinnut. Nyt täytyy alkaa harkita :D

Siellä ei varmaan oo mitään keittiösuunnittelu-palvelua? Onko enemmän semmonen kokoa-itse-mieleisesi-osista tyyppinen systeemi?

kivan näköstä on kyllä :) kiva varmaan ku alkaa vähän näkemään sitä työn jälkeä ;)
me käytiin taas tossa viime viikolla ikeassa ja kiertelin niitä keittiöitä ja kyllä ne on kivan näkösiä! sellasen varmasti itekin ottaisin jos keittiöremppaa tarttis miettiä.

Yhteistyössä