Mua korpee kyllä nyt ja rajusti!! (sisältää nurinaa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
saanko tuppautua samaan ketjuun?
Oon ite miettiny että nyt kun pääsen sterilisaatioon sitten joskus niin jos sais lämpöpallohoidon kaupanpäälle, mulla on ihan järkyttävät menkat..

Teretulemast. Mikä se semmonen lämpöpallohoito on? :o

http://www.vaasankeskussairaala.fi/WebRoot/1013451/alasivu_alue1_listaus.aspx?id=1042206

Itse olen menossa sterilisaatioon ja samassa yhteydessä lämpöpallohoito.Kunhan nyt ensin on keskenmenon( rv20+4) jälkeinen jälkitarkastus suoritettu ja saatu menkat kunnolla käyntiin ja säännölliseksi kierto.Sterilisaatiosta ja lämpöpallohoidosta keskussairaalan naistentautien lääkäri soittaa mulle 23.12, niin suunnitellaan asiaa eteenpäin

:o APUA, oletko sä saanu keskenmenon? :'( Olen tosi pahoillani :hug:

Kyllä se shokkiuutinen eteen tuli torstaina äippäpolilla.Halaus tuli kyllä taas tarpeeseen.Vieläkin tunteet pinnassa ja aika-ajoin itku pääsee.Kuvittelin olevani vahvempi, mutta en olekaan :ashamed:

Hei, jos haluat niin voit laittaa yv:iä, itsehän kokenut saman 04/08. Vauva oli menehtyny n. rv 15, ja asia huomattiin rv 18 neuvolassa. :hug:

Itseasiassa meidänkin vauva oli jo menehtynyt rv 15 ja huomattiin sitten rakenneultrassa.Jostain syystä mulla oli pahat aavistukset alun alkaen ja mitään isompia juttuja en ostanut( vaatteita olin kyllä hankkinut ), koska pidin sitä rakenneultraa sellasena määränpäänä... ajattelin että vasta sitten, jos siellä selviää, että kaikki olisikin hyvin, mutta koko ajan siis epäilin.Esikoista kun odotin, niin aavistin hänen kohdallaan myös ikäviä asioita ja ne sitten tapahtuivatkin, mutta onneksi poika parani täysin ja on nyt terve 18v nuorimies :D Onhan mulla onneksi tota katrasta, kun 5 on.He ja mies, sekä ystävät antavat voimia ja kyllä mä selviydyn.

Alkuperäinen kirjoittaja VieriväKiviEiSammaloidu:
Taitaa olla se 40, ihan satavarma en oo, mut näin ymmärsin.

OH, enhän mä saa sitä vielä 13vuoteen... :whistle:

Etpä taida saada, pyöräytät vielä pari lasta, niin sit voisit ehkä. Voisit vedota lapsilukuun, kivuliaisiin/runsaisiin kuukautisiin. Olen erittäin tyytyväinen ollut ratkaisuuni, ei enää ikinä kuukautisia. Vaikkakin, olishan ne varmaan kohta muutenki loppunu :whistle:

Itseasiassa meidänkin vauva oli jo menehtynyt rv 15 ja huomattiin sitten rakenneultrassa.Jostain syystä mulla oli pahat aavistukset alun alkaen ja mitään isompia juttuja en ostanut( vaatteita olin kyllä hankkinut ), koska pidin sitä rakenneultraa sellasena määränpäänä... ajattelin että vasta sitten, jos siellä selviää, että kaikki olisikin hyvin, mutta koko ajan siis epäilin.Esikoista kun odotin, niin aavistin hänen kohdallaan myös ikäviä asioita ja ne sitten tapahtuivatkin, mutta onneksi poika parani täysin ja on nyt terve 18v nuorimies :D Onhan mulla onneksi tota katrasta, kun 5 on.He ja mies, sekä ystävät antavat voimia ja kyllä mä selviydyn.

Tosi tärkeetä, että sulla on tukiverkko ympärillä. Saanko olla utelias ja kysyä, et menikö teidän vauva patologille? Meillä meni, ja selkeää kuolinsyytä ei valitettavasti löytyny, kitalakihalkio olis ollu, mutta sehän ei itsessän aiheuta menehtymistä. Vauva oli ollu sen verran kauan kuolleena massussa mulla, ettei esim.kromosomeja pystytty tutkimaan (vauva oli jo pahasti maseroitunu ), mutta 99% varmuudella kromosomeissa olis ollu häikkää, mistä menehtyminen sit johtu. Mutta MITÄ häikkää, niin se jää ikuiseksi salaisuudeksi.

Minulla oli ennen raskauksia menkat tyyliin, joka toinen kerta niagarat ja joka toinen kerta sattui hirvesti. Nyt olen kerran maannut muutaman tunnin ovulaation aikaan lattialla, kun en ole kyennyt mitään muuta tekemään (työkaverit hieman ihmetteli...) ja menkat on jotain ihan järkyttävää, eli superplus-tamponeja menee parin tunnin välein (+ ne kivut). Ja menkat alkaa tasan tunti siitä kun pitää käydä vessassa iiisolla hädällä.
Nyt aloitin taas vanhat tutut pillerit ja toivon että homma edes vähän helpottuisi...

Minulla ekan sektion tehnyt lääkäri kysyi kesken leikkauksen, että onko minulla todettu endometrioosia... Järki ei silloin oikein hyvin pelannut, enkä muistanut kysyä jälkikäteen, että näkykö siellä sitten jotain. Endometrioosihan yleensä aiheuttaa kovat kuukautiskivut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Minulla oli ennen raskauksia menkat tyyliin, joka toinen kerta niagarat ja joka toinen kerta sattui hirvesti. Nyt olen kerran maannut muutaman tunnin ovulaation aikaan lattialla, kun en ole kyennyt mitään muuta tekemään (työkaverit hieman ihmetteli...) ja menkat on jotain ihan järkyttävää, eli superplus-tamponeja menee parin tunnin välein (+ ne kivut). Ja menkat alkaa tasan tunti siitä kun pitää käydä vessassa iiisolla hädällä.
Nyt aloitin taas vanhat tutut pillerit ja toivon että homma edes vähän helpottuisi...

Minulla ekan sektion tehnyt lääkäri kysyi kesken leikkauksen, että onko minulla todettu endometrioosia... Järki ei silloin oikein hyvin pelannut, enkä muistanut kysyä jälkikäteen, että näkykö siellä sitten jotain. Endometrioosihan yleensä aiheuttaa kovat kuukautiskivut.

Tiedän. Mut sen yksi oire on epäsäännöllinen kierto, mikä ei toteudu mun kohdalla, kierto on aina suunnilleen samaa luokkaa.

Tiedän. Mut sen yksi oire on epäsäännöllinen kierto, mikä ei toteudu mun kohdalla, kierto on aina suunnilleen samaa luokkaa.

Ei minullakaan, minulla on "luomuna" aika nakutettu 30-32 päivän kierto.

Onko sulla siis myöhemmin sit todettu endometrioosi? Kai mun pitää hommaa lääkkäriin, jos tää tämmösenä jatkuu.

Tosi tärkeetä, että sulla on tukiverkko ympärillä. Saanko olla utelias ja kysyä, et menikö teidän vauva patologille? Meillä meni, ja selkeää kuolinsyytä ei valitettavasti löytyny, kitalakihalkio olis ollu, mutta sehän ei itsessän aiheuta menehtymistä. Vauva oli ollu sen verran kauan kuolleena massussa mulla, ettei esim.kromosomeja pystytty tutkimaan (vauva oli jo pahasti maseroitunu ), mutta 99% varmuudella kromosomeissa olis ollu häikkää, mistä menehtyminen sit johtu. Mutta MITÄ häikkää, niin se jää ikuiseksi salaisuudeksi.

Saa kysyä.Ei mene patologille, koska en halunnut että avataan.Jos olisi vielä suunnitelmissa lisääntyä, niin sitten olisi avattu.Vauvalla oli kallo alkanut painua kuopalla, ilmeisesti johtui siitä, kun oli jo niin kauan ollut kuolleena.Yhteistuhkaukseen meni.

Jotain verikokeita musta otettiin silloin kun menehtyminen todettiin ja ens viikolla sitten uudet verokokeet.Sanoivat, että niistä tarkistetaan ettei mikään tulehdus olisi ollut syynä.

Sairaalassa on kyllä mahtava hlökunta.Kaikki mahdollinen apu olisi tarjottu, jopa pappiakin( yllätyin siitä ) mutta sanoin, että kiitos selviän kyllä niin yksinkertaisin keinoin kuin itkemällä ja puhumalla.Tiedän että aika parantaa haavat.Niin se oli silloinkin kun isäni kuoli.

Kaikella on aikansa täällä maan päällä.Todennäköisesti vauva ei olisi ollut elinkelpoinen ja luonto päätti toisin.Kaikesta huolimatta elämä jatkuu.

Ei minullakaan, minulla on "luomuna" aika nakutettu 30-32 päivän kierto.

Onko sulla siis myöhemmin sit todettu endometrioosi? Kai mun pitää hommaa lääkkäriin, jos tää tämmösenä jatkuu.

Ei ole todettu, mutta en ole aktiivisesti sitä kysellyt/selvitellytkään. Harmittaa, kun olen vasta jälkikäteen tajunnut, että olisi pitänyt kysyä siltä leikkauksen tehneeltä lääkäriltä, että mitä se tarkoitti silloin. (18 h supistuksia takana, niin ei oikein enää ajatus luistanut).
Jos nämä menkat ym. jatkuu tällaisena, niin sitten pitää minunkin ruveta selvittelemään. Jotenkin on vaan sellainen mutu-fiilis, että saattaa lievänä olla...

Yhteistyössä