Mua ei pyydetty mieheni kaverin lapselle kummiksi, vain mieheni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Me ollaan sanottu että TAHDON rakastaa kunnes kuolema meidät erottaa!!! :) Miks kaikkeen pitää aina vetää toi avioero, niinku olettaa että kaikki eroo, outoa...
KAIKKI tuntemani eronneet ovat sanoneet nuo samat sanat. Ja joillekin - varsinkin naisille - ero on tullut suurena yllätyksenä. Mies kun lähtikin jonkun toisen matkaan. Vaikka alttarilla muuta lupasikin. Mulle on aivan sama, mitä ihmiset parisuhteissaan toisilleen lupailevat. Lasteni kummiksi olen kuitenkin valinnut vain ne, jotka eivät eronkaan jälkeen lopeta ystävyyttään minuun eikä suhdettaan kummilapseensa.

varmaan kaikki nämä jo tulivatkin täällä esille.

1: miksi kaverin pitäisi pyytää kaverinsa seurustelukumppania/vaimoa/mitä lie kummiksi, jos he eivät ole keskenään kavereita muuten kuin miehen kautta. (en itsekkään meinaa pyytää tulevan lapseni kummiksi kaverini tyttöystävää)

2: miten kukaan selväjärkinen voi tuosta loukkaantua? tulee mieleeni kihlattuni kaverin chatti-serkku, joka on kaiken aina saanut lävitse, kuten kitisemällä ja lähes pakottamalla päässyt kummiksi kihlattuni kaverin lapselle. (mutku iskä mä haluaaaaaaan) ärsyttävää

3:tuo ero pointti (eihän se aina toisaalta niin mene, että yhteydenpito katkeaa kummilapseen mahdollisen eroamisen jälkeen, mutta ilmeisesti hyvin todennäköistä)

4: Kummeiksi pitää valita itselle tärkeitä ihmisiä, joka sinä et ilmeisestikkään kyseiselle pariskunnalle ole.

anteeksi jos nyt pahoitin mielesi, mutta et nyt vain ole tarpeeksi läheinen heille.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Me ollaan sanottu että TAHDON rakastaa kunnes kuolema meidät erottaa!!! :) Miks kaikkeen pitää aina vetää toi avioero, niinku olettaa että kaikki eroo, outoa...

Aika moni muukin on sanonut ja eroaa silti.

Et tunne valiteetavasti meitä... :)

:D
Niin ne muutkin sanoo. Ei voi koskaan tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
KAIKKI tuntemani eronneet ovat sanoneet nuo samat sanat. Ja joillekin - varsinkin naisille - ero on tullut suurena yllätyksenä. Mies kun lähtikin jonkun toisen matkaan. Vaikka alttarilla muuta lupasikin. Mulle on aivan sama, mitä ihmiset parisuhteissaan toisilleen lupailevat. Lasteni kummiksi olen kuitenkin valinnut vain ne, jotka eivät eronkaan jälkeen lopeta ystävyyttään minuun eikä suhdettaan kummilapseensa.

Jokainen teköö niinkon parhaaks näköö... :)

niin..hyvä ystävänäni lapsen kummi on hänen veljensä ja veljen kihlattu (yhdessä 10v). nyt kummilapsi on 1.5v ja kummit eroavat yllättäen pitkän ajan yhdessä olon jälkeen. ja juuu eivät olleet naimisissa ja blaaaa mutta eivät vain olleet sitä sorttia jotka menevät naimisiin tyyliin ikinä.
musta pariskuntia ei ole pakko pyytää, voi pyytää vain toisenkin kummiksi. miten itse näkee parhaakseen

Mun pointti tässä ei ollut mun loukkaantuminen vaan se, pyydetäänkö mieheni kaverin vaimokin kummiksi niin kuin alunperin oli tarkoitus,vaikkei mua kutsuttukaan heidän lapselleen kummiksi.

En kyllä koskaan ole eroa ajatellut vaikka olen vain toisen pariskunnasta valinnut. Miten sellaista pystyy koskaan sanomaan että miten kauan ovat yhdessä, joten miksi edes yrittää. Tuo ero juttu sinällään on minusta huono syy. Halusin lapsille mies- ja naispuoleisen ja vain kaksi. Yhtään pariskuntaa ei lapsillamme ole kummeina, olen halunnut sitten jonkun läheisemmän siihen toiseksi.

Jos pariskunta oli sinun ajatuksesi ensin niin pyydä heidät molemmat. Tuosta ei todellakaan pidä loukkaantua, he vain ajattelevat asian toisin.

Jokainen teköö niinkon parhaaks näköö... :)
Näinpä. Mä en olisi eräästä naisesta ikinä uskonut, millaiseksi tämä nainen muuttui, kun mies löysikin toisen. Olin aina pitänyt tätä naista erittäin fiksuna ja älykkäänä. Rauhallisena ja realistina. Erittäin mukavana ihmisenä. Jopa mulle läheisenä ihmisenä. Mutta miten voikaan ihminen muuttua - tai julkisivu kaatua - kun ukko lähteekin toisen matkaan :( Enää ei pidä mitään yhteyttä, ei vastaa puheluihin eikä kirjeisiin, ei tullut kummilapsensa rippijuhliin eikä lähettänyt edes korttia ( kummilapsi on siis tämän naisen ex-miehen sukulainen ) . Tämä nainen pisti kertaheitolla välit poikki ex-miehensä sukuun. Myös kummilapseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun pointti tässä ei ollut mun loukkaantuminen vaan se, pyydetäänkö mieheni kaverin vaimokin kummiksi niin kuin alunperin oli tarkoitus,vaikkei mua kutsuttukaan heidän lapselleen kummiksi.

Sehän sun pitää itsellä päättää. Et kai sä oikeasti kysy palstalta että otatteko kummiksi vai ette.

No mikä on lapsen kannalta järkevintä? Valitse kummit sen mukaan, että he luultavimmin ovat mukana vielä lapsen häissäkin. Ja 50-vuotispäivillä. Älä pyydä kummeiksi niitä, joilla ei mitään varsinaista sidettä tähän lapseen, sinuun, mieheesi tai teidän sukuun ole. Siis ihmisiä, jotka voivat kadota lapsen elämästä erojen ja uusien puolisoiden myötä. Tai vaikkapa vaan elämäntapojen myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Mutta tartteeko olla kummivalinnoissa johdonmukainen,jos toiselta kummilta ottaa puolison myös ja toiselta ei?
Ei tarvitse. Kummius ei ole mikään saavutettu etu vaan kummit valitaan lasta ajatellen.

No miksette pyytäisi? Jos niin kerran oli tarkoitus? Jos haluatte heidät molemmat, niin sitten pyydätte molemmat.

Mä en ole koskaan edes tajunnut, että tuollaisestakin pitäisi loukkaantua. Esikolla on yksi pariskunta kummeina, olivat tuossa vaiheessa kun pyydettiin olleet jo 7 vuotta yhdessä. Niinpä vaan erosivat kun esikko oli 2 v. Kuopukselle ei pyydettykään sitten yhtään pariskuntaa, ei edes serkkuni vaimoa. Eikä kyllä tullut mieleen että hän siitä loukkaantuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
En mäkään pyytänyt parhaan ystäväni miestä. Ystävä on ollut elämässäni mukana ala-asteelta lähtien ja miehen olen pari kertaa ohimennen tavannut.

sama juttu täällä. Eikä käynyt edes mielessä. ei tultu toimeen muutenkaan ja erokin niille tuli pian. Esikoisen kohdalla tehtiin sellanen ns. erehdys. Pari erosi ja tästä toisesta ei olla kuultu enää mitään, vaikka on yhä lapsemme kummi ja yritimme alkuun pitää yhteyttä ja soitella yms.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Noloon asemaan tulee se sun miehesi kaverin vaimo,kun sua ei pyydetty kummiksi,jos te pyydätte molemmat. Naisethan tekee yleensä noi päätökset.

Mitä noloa siinä on? Kai nämä nyt saa itse päättää, eikä tarvitse peesata sen mukaan mitä toinen tekee. Ovat varmasti miettineet asian ja katsoivat ettei tässä kohtaa haluttu enempää kummeja. Teettekö te kaikki sen mukaan mitä muut siinä ympärillä tekevät?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Noloon asemaan tulee se sun miehesi kaverin vaimo,kun sua ei pyydetty kummiksi,jos te pyydätte molemmat. Naisethan tekee yleensä noi päätökset.

Mitä noloa siinä on? Kai nämä nyt saa itse päättää, eikä tarvitse peesata sen mukaan mitä toinen tekee. Ovat varmasti miettineet asian ja katsoivat ettei tässä kohtaa haluttu enempää kummeja. Teettekö te kaikki sen mukaan mitä muut siinä ympärillä tekevät?

Enemmän kai oletetaan, että muitten pitää toimia ja ajatella samoin kuin itse siellä omassa päässään ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mikä on lapsen kannalta järkevintä? Valitse kummit sen mukaan, että he luultavimmin ovat mukana vielä lapsen häissäkin. Ja 50-vuotispäivillä. Älä pyydä kummeiksi niitä, joilla ei mitään varsinaista sidettä tähän lapseen, sinuun, mieheesi tai teidän sukuun ole. Siis ihmisiä, jotka voivat kadota lapsen elämästä erojen ja uusien puolisoiden myötä. Tai vaikkapa vaan elämäntapojen myötä.

Juurikin näin. itse olin hyvin järkyttynyt mieheni veljen lapsen kummeista. naispuolinen oli ok koska äidin sisko mutt kummisedäksi todellakin ottivat tämän avopuolison. tämä pari eroaa vähintään kaksi kertaa vuodessa. ja palaa taas yhteen. olen täysin varma että kun se lopullinen ero tulee niin kummisetä ei pidä lapseen mitään yhteyttä. eipä häntä niin oma lapsensakaan tunnu kiinnostavan. kun kysyin äidiltä valinnan prusteita niin ainut syy kummisedän valintaan oli se että hän on yhdessä kummitädin kanssa. kun heillä on aina ollut tapana ottaa pariskunta kummeiksi.

mää saisin ahdistuskohatuksen jos joutuisin oleen noin kiinni jossain tavoissa ja perinteissä etten vois omaa järkeeni käyttää.

ja ap.
ota kummiksi juuri ne henkilöt jotka haluat. ilman et mietit kuka kenenkin kanssa on. ja voihan olla että kummitäti on ollut tiedossa jos 20 vuotta. jotkut sopii nää jutut jo päiväkodissa.

Yhteistyössä