Mua ärsyttää tän meidän kaupungin tk-systeemi *turha kai tääkin taas*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun pitäs käydä papalla. Juttelin siitä jo tk:n vastaanotossa kun olin lasten kanssa ja sanoin et tarvisin lääkäriajan omalle. No täti siellä sanoi et ei siinä lääkäriä tarvitse. Joko neuvolan hoitaja ottaa tai jos se ni sit soittaa ja varaa ajan jollekin toiselle (?) hoitajalle. Viimeksi sen otti nla-täti synnytyksen jälkitarkastuksessa ja sitä ennen omalääkäri. Sitä ennen neuvolalääkäri jälleen synnytyksen jälkeen. Miksei se voi olla selviö kuka sen ottaa ja keneltä varaan ajan! Tässä kaupungissa on 2 tk:ta ja joka kerta ne siellä arpoo sitäkin et kummassa meidän oikein kuuluu käydä. Jiihaa.

Meillä se oli niin hankalaa että mun piti ensin saada kirjallinen lupalappu omalta tklääkäriltä ja sen kanssa piti sitten mennä perhesuunnitteluneuvolaan jossa se olis otettu, kunhan enin ruuhka olis ollu pois alta. Putosin ikäänkuin väliin kun en odottanut, en tarvinnut ehkäisyä ja olin alle 30v joten en kuulunut joukkoseulontoihinkaan. Aloin sitten odottaa joten se jäi ja otetaan ilmeisesti jälkitarkastuksessa. Mutta sillon kävi mieles että enpä ihmettele jos joltain jää ottamatta kokonaan se kun oli tehty niin vaikeaksi.

Maksaako teillä se papakoe? Siis jos itse haluatte "muuten vaan" tai jos on jotain vaivaa? Meillä tk:ssa maksaa jotain 25 jos haluaa itse, jos lääkäri määrää on ilmainen.

Se olis niin selkeetä et tulis kutsu vaik 2 vuoden välein ja kellonaika ja osoite mihin menee. Mut kun itse pitää soitella ympär ja ihmetellä ja kukaan ei tiedä mitään. Mä olen jo yli 30 mut koskaan en ole saanu kutsua. Tosin saattaa johtua tosta et tohon 30 ikävuoden molemmin puolin sattui nuo synnytykset ja niiden jälkeen otettu.

Miksei voi gynekologia pyytää sitä ottamaan silloin kun käy muutenkin tarkistuksessa.

Itse olen käynyt jo vuosia mukavalla naisgynekologilla ja siellä katsotaan onko kaikki kunnossa, ultrataan ja otetaan papa ihan pyytelemättä ja sitten puhutaan kaikesta.

Mihin siinä terveyskeskusta tarvitaan

Yhteistyössä