Mua alkaa kohta huolestuttaa mieheni auton vaihdot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Mua ärsyttää, ja mutta jo vähä n huolestuttaa mieheni ihan mahdoton vimma vaihdella autoja. Se on aina ollut sellainen, että on samaa autoa pitänyt vain muutaman kuukauden, ja sitten on iskenyt autokuume. Tän asian kanssa oon hakannut päätä seinään monet kerrat, kun isäntä on päättänyt, että nyt vaihdetaan auto.
Vaihtelee siis päikseen autoja, joskus on maksanut muutaman kympin väliä, ja joskus taas saanut sen muutaman kympi. Eli ei se siitä hyötynytkään ole.

En tiedä kehtaanko edes sanoa, mutta miehellä on nyt 12! auto tämän vuoden aikana, ja taas on vaihtamassa. Ja mua oikeesti alkaa jo mietityttää, että voiko tää olla ihan normaalia, kun herralla ei muuta tunnu liikkuvan korvien välissä enää kuin auton vaihto.

Nyt viimeisin auto kun vaihtui, sain vaadittua miehen vaihtamaan sen kahteen autoon, niin että mulla sentään on auto joka ei vaihdu koko ajan, ja sopii meidän perheen tarpeisiin oikeasti. Kalliiksihan sekin tulee pitää kahta autoa, vaikka autolla itsessään ei rahallista arvoa juuri olekaan, mutta ompahan varmasti aina joku auto millä pääsee kulkemaan.

kääks! onpahan harrastus, ei voi muuta sanoa. meillä yhteenväliin auto vaihtui vuosittain. ja mä en jaksanut sitä netissä roikkumista, selasi kaikki autonmyyntipalstat ja mietti, mikä auto olis ihana. Nyt on mies sen verran kiireinen töissään, ettei ehdi illallakaan autoja miettiä. no, televisiosta katsoo kyllä ne autoilu-ohjelmat, mutta se on pieni paha. Hyvä, ettei miehesi kuitenkaan ota velkaa tms. harrastuksensa takia, joten ei sulla vielä mikään paniikki tilanne. Pitäisikö siihen auton tilalle kehittää jokin muu ajanviete?

Hullua!
Mä luulin, että mun mies on innokas autojen mutta ei näköjään. Ja mun mies tosin kunnioittaa mun mielipidettä, että sitäautoa ei vaihdella joka hetki. Kuumeilla saa, mutta autoja ei vaihdeta niin kuin sukkia ;) Autonvaihdossa hyvin harvoin jää rahallisesti plussalle. Minkä hintaluokan autoja sun miehesi vaihtelee?

parissa-kolmessa tonnissa liikkuu noiden autojen hinnat.

Pelottaa, että kohta puuttuu verottajakin kun autot vaihtuu noin usein.
VÄhän meinaa kyllä välillä hajottaa, kun mies istuu vähän väliä koneella etsimässä autoja, ja kyttää sähköpostia jos on joku hyväskynyt vaihtoehdotuksen.

Pidemmän päälle tulee kalliiksin, kun joka autosta menee rekisteröinti maksu, veroa menee aina vähä 10? auto....

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

VÄhän meinaa kyllä välillä hajottaa, kun mies istuu vähän väliä koneella etsimässä autoja, ja kyttää sähköpostia jos on joku hyväskynyt vaihtoehdotuksen.

Pidemmän päälle tulee kalliiksin, kun joka autosta menee rekisteröinti maksu, veroa menee aina vähä 10? auto....

tuosta piti just sanoa, saattaa joutua maksamaan ties mitä maksuja jos verottaja saa päähänsä että vaihdoista on tullut jotain taloudellista hyötyä. tähän siis riittää epäily, sillon on aika huono selitellä että "muutamia kymppejä" :/

No on tuo aika paljon....Meilläkin mies ei jaksa samaa autoa kovin kauaa pitää; nykyinen on kuitenkin ollut jopa vuoden ja nyt suunnittelee vaihtoa. Meillä vaan autojen hinnat ovat huomattavasti korkeampia, joten aina tulee rahallisesti takkiin.

En usko että verottaja puuttuu siihen että autot vaihtuu tiuhaan. Sitten jos hänellä olisi 5 tai enemmän autoja kerralla nimissä niin sitten saattaisi hieman ihmetellä, varsinkin jos nekin vaihtuisi kohtuullisen tiuhaan.
Tulisi epäilys liiketoiminnasta.

Olen ollut autoliikkeessä töissä ja siellä yksi asiakas sanoi että kun hänellä oli 6 autoa nimissään tuli verottajalta kyselyä. Mutta sitä en sitten tiedä vaihteliko hän niitä autoja kuinka usein.

Vaikuttaa tämäkin erään sortin addiktilta, kun vie noin paljon aikaa. On jäänyt kiikkiin tuohon. Onhan siinäkin oma jännityksensä, kun vahtaa onko tarjous hyväsytty vai ei.
Eräänlaista peliä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

En usko että verottaja puuttuu siihen että autot vaihtuu tiuhaan. Sitten jos hänellä olisi 5 tai enemmän autoja kerralla nimissä niin sitten saattaisi hieman ihmetellä, varsinkin jos nekin vaihtuisi kohtuullisen tiuhaan.
Tulisi epäilys liiketoiminnasta.

Olen ollut autoliikkeessä töissä ja siellä yksi asiakas sanoi että kun hänellä oli 6 autoa nimissään tuli verottajalta kyselyä. Mutta sitä en sitten tiedä vaihteliko hän niitä autoja kuinka usein.

Ei tuo 12 vielä kovin paha ole. Avokin eräällä kaverilla oli tullut kyselyä AKElta ja verottajalta kun oli vuodessa ollut 132 eri autoa hänen nimissään. Oli mennyt läpi että on vain todella tiuhaan vaihtanut autoa, oli kyllä joutunut näyttämään tiliotteet yms rekisteröintitodistukset autoista.

Yhteistyössä