VOI ETTÄ MUA SUUTUTTAA TUO MIES! Sanokaa teki jotain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivon partaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivon partaalla

Vieras
Tilanne:
Meillä on tällä hetkellä yksi (muutaman vuoden vanha) pieni auto. Tarvitsisimme toisen.

Olemme yrittäneet myydä nykyistä autoamme, tuloksetta. Jos sen saisi myytyä, saisimme sillä rahalla kaksi autoa. Kukaan ei kuitenkaan osta autoamme, arvatenkin koska hinta on suht korkea eikä mies suostu sitä laskemaan.

Saisimme vaihdettua automme autokaupassa kahteen suht uuteen autoon. Häviäisimme noin 5000 euroa, mutta se on mielestäni pienempi paha kuin se, että kittuuttaisimme yhdellä pienellä autolla, johon ei mahdu edes vauvanvaunut - lisäksi etäisyyksien ja miehen vuorotyön vuoksi tarvitsemme molemmat auton, jotta pääsemme kulkemaan. (Minä nyt äippälomalla vuorotöistäni, mikä helpottaa hieman, mutta kyllähän se loma joskus loppuu!)

Mies ei kuitenkaan suostu vaihtamaan autoaan autoliikkeessä juuri tuon tappion vuoksi. KUMMAN KANTA SINUSTA ON JÄRKEVÄMPI, KUMMIN SINÄ TEKISIT???

Halpisautoja olemme yrittäneet katsella, mutta niitä ei juurikaan ole myynnissä täällä päin. Suht turvalliseen (melko uuteen siis) farmariin meillä ei ole suoraostona varaa, mutta autoliikkeessä vaihtaessa sellaisen saisimme + toisen auton.

No en määkään antais autoliikkeelle vaan myisin itse tai ainakin kokeilisin vielä myydä. Kyllä ne autoliikkeessä ne autot myöhemminkin antaa, jos kuitenkin noinkin iso tappio tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No en määkään antais autoliikkeelle vaan myisin itse tai ainakin kokeilisin vielä myydä. Kyllä ne autoliikkeessä ne autot myöhemminkin antaa, jos kuitenkin noinkin iso tappio tulisi.

Auto ollut nyt aika monta kuukautta myynnissä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Raivon partaalla:

No nyt on hiljaiseloa autokaupassa. Ei tarvita kuin yksi joka sen haluaa, niin saatte kaupat.

Odotelkaa vielä ja tiputtakaa vaikka vähän hintaa.

No on kyl vähä pöhkö ukko, jos yrittää ylihinnalla saada myytyä. Tällä hetkellä porukka myy vähän alihintaanki autojaan lamantakia, niin sun ukkos kuvittelee saavansa voittoo? Nyt ei kyllä ole myyjän markkinat..

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
No en ainakaan lähtisi vaihtamaan noin suurella tappiolla. Sanoohan tuon jo järkikin.

Vähempikin järki hämärtyy, kun joutuisimme vauvan kanssa kävelemään 15 kilometrin matkan lähimpään kauppaan, lähimpään kaupunkiin vielä 5 kilsaa lisää matkaa. Tai sitten että vien miehen päivällä töihin ja haen aamuyöstä. Emme voi tehdä matkoja esim. kotiseudullemme, koska vaunut eivät mahdu autoon tai jos änkeämme vaunut kyytiin, emme mahdu itse.

Joillakin miehillä on aivan ihme oletukset oman rakkaan upean kultaisen lehmän arvosta. Jos autoa ei ole kukaan ostanut sillä hintaa kuin se on ollut myynnissä niin auto ei ole sen arvoinen. Tottahan se on että autokaupan kanssa kauppaa tehdessä häviää euroja, mutta yksityiseltä ostettaessa kun ei ole kuin perävalotakuu niin mieluummin minä ainakin teen autokaupat kaupan kanssa kuin yksityisen. oletan että autonne ei ole ihan halvimmasta päästä, joten ostajaehdokkaitakaan ei joka oksalla ole ja varakkaammat haluavat auton lisäksi sen takuun.

No nyt on hiljaiseloa autokaupassa. Ei tarvita kuin yksi joka sen haluaa, niin saatte kaupat.

Mies ei suostu tiputtamaan hintaa. Ainoa, mistä innostui, oli kun joku tarjosi jotain helvetin "ralliautoa" vaihdossa, jossa kaiken lisäks väärällä puolen ratti... Mies ois vaihtanu autonsa tollaseen, koska sen ralliauton muka sais sit paremmin myytyä. :headwall:

Höh sun miehelles. Mä en kyllä omaltani kysele autokaupoistani mitään. Meen ja ostan kun muuten siitä ei tulis yhtään mitään. Pakko nuo pentuparat on johonkin mahduttaa ;)

Mies ei suostu tiputtamaan hintaa. Ainoa, mistä innostui, oli kun joku tarjosi jotain helvetin "ralliautoa" vaihdossa, jossa kaiken lisäks väärällä puolen ratti... Mies ois vaihtanu autonsa tollaseen, koska sen ralliauton muka sais sit paremmin myytyä. :headwall:

Ohhoh, okei, taitaa siis olla kyse siitä, että mies oikeasti on niin ihastunut autoonsa, ettei osaa nähdä sen oikeaa hintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joillakin miehillä on aivan ihme oletukset oman rakkaan upean kultaisen lehmän arvosta. Jos autoa ei ole kukaan ostanut sillä hintaa kuin se on ollut myynnissä niin auto ei ole sen arvoinen. Tottahan se on että autokaupan kanssa kauppaa tehdessä häviää euroja, mutta yksityiseltä ostettaessa kun ei ole kuin perävalotakuu niin mieluummin minä ainakin teen autokaupat kaupan kanssa kuin yksityisen. oletan että autonne ei ole ihan halvimmasta päästä, joten ostajaehdokkaitakaan ei joka oksalla ole ja varakkaammat haluavat auton lisäksi sen takuun.

Autoliikkeestä sanottiin suoraan, että yksityisillä markkinoilla autosta saa huomattavasti paremman hinnan kuin autoliikkeessä (todellinen arvo siis lähestulkoon se mitä mies pyytääkin), jossa kuitenkin ostetaan mahdollisimman halvalla ja jälleen myydessä pyydetään enemmän.
Mutta yksityisillä ei tunnu olevan varaa tuohon, joten mua joku viiden tonnin häviö ei kiinnosta tippaakaan, kunhan saatais helpotusta elämään eli kaks autoa. :/ Tai sit et mies pudottais sitä hintaa sen verran, että joku yksityinen sen ostais.

Ostajalla vaan on aika harvoin varaa maksaa suoraan isoa hintaa yksityismyyjälle ja yksityiseltä myyjältä ostaminen on aina riskialttiimpaa kuin liikkeestä. Sen takia kalliimmat yksityisten myymät autot eivät oikein tahdo liikkua.
Jos hintaa taas joutuu pudottamaan jotta auto menisi kaupaksi niin se on ihan se ja sama pudottaako sen itse vai kärsiikö tappion vaihdossa liikkeen kanssa asioidessa
Jos autoa taas pitää kauemmin ja ajaa siihen lisää kilsoja niin pian se auton arvokin on laskenut melkein sen 5000 edestä.
Että jos tarve on NYT niin toimisin kyllä sen mukaan.

On kuin minun vävykokelas autokauppojensa kanssa.
Ostetaan/vaihdetaan suurella mölyllä toiseen kun helpompi myydä ja tienata vähän siinä sivussa itselle.
Ja kaikki kaupat menneet päin persettä,ei mitään käsitystä hommasta.
Voisin sanoa että nuoruuden innolla ja olemattomalla auton tuntemuksella kuvittelee jotain saavuttavansa.

Häviäisitte 5000euroa, verrattuna mihin? Jos auto ei ole käynyt kaupaksi ja liike tarjoaa siitä 5000e omaa pyyntihintaanne vähemmän, niin silloin vika on hinnassa. Pienessä autossa tuo on sitäpaitsi iso summa.

Typeriä ihmisiä...

Juu hintoja muihin vastaaviin autoihin on verrattu. Mies myy ihan käypään hintaan, mutta menekkiä ei silti ole eikä mies suostu siltikään hintaa laskemaan, vaikka hinnanlaskulla auton voisi saada paremmin myytyä.

Jos laskette että autoliikkeen kautta tulisi 5 000? vähemmän, niin mitä jos laskisitte auton hintaa vaikka 1 000?. Saisitte silti ne 4 000 ? jo auto menisi kaupaksi. Mutta eihän tollanen välttämättä miehille käy.. ;)

miehet ja autot :kieh:

Yhteistyössä