Mua ahistaa Joulu ja joululahjat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Meidän lapset ei tarvi yhtään mitään, ei vaatetta, ei leluja. Niillä on nukkeja, autoja, värikyniä, tarroja, värityskirjoja, kirjoja, askartelutarvikkeita. Ja kai sitä silti jotain pitäis ostaa joululahjaksi. Ainoa mitä keksin on poliisiauto/paloauto/helikopteri, noita ei ole ja ne kiinnostas varmaan. Vaatteista tarvitaan ainoastaan toppakintaan toiselle ja neki on ostettava jo aiemmin.

Joten mitä hittoa mä ostan? Mitä mä sanon, ku kummit kyselee lahjatoiveita? Entä mitä mä ostan omalle kummitytölle 5,5v, kun sillä on kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä ja isosiskoiltaki jääny vaikka mitä. Mä en halua ostaa omille enkä toisille yhtään mitään krääsää ja turhaa... Kummitytölle toki vois laittaa tilille rahan, mutta täytyyhän sitä omille laittaa ihan lahjana jotain, ei se nyt kauheen kiva ole, jos joulupukki tuo vaan yhden paketin kummalleki.

Mä inhoan tätä juhlaa ja valmisteluja, mä niin vihaan!!! Kaiken lisäksi mä oon tosi huono kierteleen kauppoja ja ostamaan yhtään mitään. Mä inhoan siellä ruuhkassa tai vaikkei olis ees ruuhkaa niin silti, se vaan on niin tylsää... En oo mikään perus shoppailija niinku naiset yleensä. :headwall: Eihän tässä muuten mitään hätää ole, jouluruuat on hyviä ja niitä on kiva laittaa ja syödä. Tämä lahja ongelma vain aina, nykylapsilla kun on kaikkea ja kuitenkin olis ihan kiva, että olis enemmän paketteja ku yks. Varsinkin jos satutaan olemaan Joulu lasten serkkujen kanssa, jotka varmaan saavat useita paketteja.

Osta vaatteita lahjaksi, nehän on kuluvaa tavaraa. meillä ainakin o kelvannut tytölle ja pojalle. jotain vähän juhlavampaa vaikka. tai kylpyvaahtoa, leikkimeikkejä, tukkapompuloita, sellaista kamaa, mikä kuluu, käy pieneksi, särkyy ja katoaa vuoden aikana :) ja sitä karkkiahan lapset syö...

Mua alkaa nyt ahdistaan :/ Mulla oli jo kattottuna muutama lahja, mutta ylläri pylläri niitä ei enää sieltä kaupasta löydykään :( Pitää miettiä nyt sitten tilalle jotain muuta..
Ja veljen perheelle en tiä mitä ostan! Ne on niin "vaativia" ja merkkihömpöttäjiä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Meidän lapset ei tarvi yhtään mitään, ei vaatetta, ei leluja. Niillä on nukkeja, autoja, värikyniä, tarroja, värityskirjoja, kirjoja, askartelutarvikkeita. Ja kai sitä silti jotain pitäis ostaa joululahjaksi. Ainoa mitä keksin on poliisiauto/paloauto/helikopteri, noita ei ole ja ne kiinnostas varmaan. Vaatteista tarvitaan ainoastaan toppakintaan toiselle ja neki on ostettava jo aiemmin.

Joten mitä hittoa mä ostan? Mitä mä sanon, ku kummit kyselee lahjatoiveita? Entä mitä mä ostan omalle kummitytölle 5,5v, kun sillä on kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä ja isosiskoiltaki jääny vaikka mitä. Mä en halua ostaa omille enkä toisille yhtään mitään krääsää ja turhaa... Kummitytölle toki vois laittaa tilille rahan, mutta täytyyhän sitä omille laittaa ihan lahjana jotain, ei se nyt kauheen kiva ole, jos joulupukki tuo vaan yhden paketin kummalleki.

Mä inhoan tätä juhlaa ja valmisteluja, mä niin vihaan!!! Kaiken lisäksi mä oon tosi huono kierteleen kauppoja ja ostamaan yhtään mitään. Mä inhoan siellä ruuhkassa tai vaikkei olis ees ruuhkaa niin silti, se vaan on niin tylsää... En oo mikään perus shoppailija niinku naiset yleensä. :headwall: Eihän tässä muuten mitään hätää ole, jouluruuat on hyviä ja niitä on kiva laittaa ja syödä. Tämä lahja ongelma vain aina, nykylapsilla kun on kaikkea ja kuitenkin olis ihan kiva, että olis enemmän paketteja ku yks. Varsinkin jos satutaan olemaan Joulu lasten serkkujen kanssa, jotka varmaan saavat useita paketteja.

löytyyhän nuit poliisi hommeleita monest paikkaa, et mist sulle sais löytyy? kysyny varmaa oot jo, mut osaisko lapset ite sanoa? ja käy tavarat läpi, josko ois jotai mikä joutas pois?

mut älä huoli, samaa ongelmaa ollu mullaki mut netti hyvä apu keino...

Mun ei ole tarvinnu itse ostaa lahjoja kuin sen yhden, niitä tulee mummoilta kummeilta jne... toi mitä toivoa onkin vaikeampi. Miten olisi jotain astioita vaikka muumi ym. Legot ja brion junarata ovat oleet useana vuotena toivelistalla. Ei haittaa vaik niitä on paljon. Vaatteitakin olen toivonut, toki isompaa kokoa mitä nyt on käytössä.
Älä ressaa lahjoista.

Minkä ikäiset lapset?

Nuo listaamasi ovat jo hyvä alku, siitä saat lahjatoivelistan kyselijöille. Voihan sitä paitsi tulla vaikka useampi paloauto, esim. Lego ja puinen. Sama auto, mutta aika erilaiset esineet.

Vaikka vaatteita useimmilla riittää, voi joitakin vaatteita päivittää "parempiin" tai isompiin. Esim. uimapuvut. Entä miten on urheiluvälineet, luistimet ja muut?

Kirja on aina hyvä lahja ja kummitytöllesi sopisi vaikka joku kunnon klassikkokirja, esim. Peppi Pitkätossu. Siitä on juuri tullut uusi suomennoskin uusin kuvituksin, joten hyvinkin ajankohtainen lahja, jos vain Lauren Childin piirustustyylistä tykkää.

Tee lista kaikista lahjottavista ja mieti hyvissä ajoin ennen kauppaan menoa mitä kukin voisi haluta. Helpottaa sitä kaupassa kiertämistä.

Ja ensi joulua varten voit alkaa valmistautua jo hyvissä ajoin, ettei taas marraskuussa iske paniikki. ;-) Tavaraa ja vaatetta voi ostaa hyvissä ajoin jemmaan kun sopivaa tulee kohdalle.

Jotain just tulee mieleen, mitä tytöt on toivonu (4,5v ja 2,5v). Esim. pomppupallo. Mä en vaan haluais sitä ku joka paikka on muutenkin täynnä tavaraa. Ja tuo lelujen paljous kammostuttaa, kun kaikki vaan hajottavat eivätkä jaksa kerätä... Jos tosiaan laittas jotain karkkia vähän ja sit yhden vaatekerran ja ne poliisiauto/helikopteri jutut. Mummoilta varmaan jotain taas tulee, joten eikait sitä sitten ihmeitä tarviskaan enää.

Yhteistyössä