Joulu lähestyy ja lahjojen osto, onko teistä lahjoja kiva hankkia tai saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Mä rakastan lahjoja, niin niiden ostamista kuin saamistakin. Kyllä on todettava että joulu menisi pilalle, jos en yhtään lahjaa saisi, on ne mulle sen verran tärkeitä kuitenkin.

Minä myös tykkään joulunajasta kaupoissa, minua ei ne ruuhkat yhtään ahdista, vaan on todella kiva kierrellä ja katsella sekä miettiä mitä kellekin hankkii.

Minusta lahjoja on kiva hankkia läheisille, mutta en nyt kuitenkaan voi väittää nauttivani lahjojen ostosta kauppojen jouluruuhkissa. Mä teenkin aina listan etukäteen ja mietin siis lahjat valmiiksi ennen kauppaan lähtöä. Netti on nykyään hyvä apu, kun näkee monien kauppojen tuotteet jo tätä kautta.

Sen sijaan itselleni en kaipaa lahjoja, en tiedä miksi.

Tykkään antaa ja saada.
Enkä ees tarvitse mitään isoa, ihan vaikka levyllinen hyvää suklaata paketissa piisaa mulle :p :p Musta on ihana katsella varsinkin lapsia kun ne innoissaan avaa lahjoja =)

Lahjojen hankkiminen on mukavaa sellaisille jotka tuntee ja tietää heidän makunsa ja tarpeensa. Tuntemattomammille lahjojen hankinta on työlästä pakkopullaa, sekä sellaisille joilla on jo ihan kaikkea. Meillä vaikeuksia teettävät aina miehen veljenpoika sekä yksi kummipoikamme, kummankaan perhe ei pidä mitään yhteyttä eivätkä vastaa meidän yhteydenottoihimme. Emme siis tunne näitä lapsia juurikaan, ja molempien perheet ovat varsin materialistista. Tuntuu että lahjavalinta menee aina metsään.

En erityisemmin tykkää lahjojen hommaamisesta. Omille lapsille se vielä menettelee mutta vieraiden lapsille saati aikuisille niin on minusta turhaa. Tai siis lapsille nyt on ihan kiva mut minä olen jotenkin huono ostamaan, jään liikaa miettimään onko ko lahja riittävä. Varsinkin ku niitten lasten äiti joille ostan lahjat niin on jotenkin kriittinen ts arvostelee kovinkin sanoin ääneen mitä lapsensa ovat keltäkin saaneet. Ja minusta taas aikuisten lahjominen on täysin turhaa, eiköhän jokainen osaa itse ostaa sitä mitä tarvitsee. Tälläkin palstalla saa sitten lukea ketjuja joissa valitetaan kun lahjat eivät sitten miellyttäneetkään.

Mä nautin lahjojen ostamisesta ja tekemisestä, paketoinnistakin. Samoin tykkään askarrella kortteja. Koitan joka vuonna tehdä jotain erilaista. Onhan nitä lahjoja kiva saadakin, mut enempi mä saan joulufiilistä siitä antamisesta... Muutenkin tykkään ilahduttaa ihmisiä enkä mieti niinkään sitä takasin saamista. (Kunhan ei ihan siihen mene, että multa ollaan aina vailla mut mä en saa koskaan mitään... Ja tarkotan saamisella ihan yleisesti, en materiaa)

Minä nautin lahjojen hankinnasta ja niiden tuottamasta ilosta. Koko vuoden olen kuunnellut toisten tarpeita, joten olen tiennyt mitä kenellekin tarvitsee hankkia tai tehdä. Lahjat on meillä paketointia vaille valmiita aattoon. Ainoastaan kummipoikamme mummu oli mennyt ostamaan pojalle saman lahjan (infoamatta vanhempia) kuin mitä olin itsekin hankkinut, onneksi saan vielä palautettua ja keksin tilalle toisen mieleisen lahjan. Vaihdoin muuten äsken ensimmäiset jouluverhot kotiimme :xmas:

Yhteistyössä