Mua ahdistaa joulu jo nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kamala...olenkos mä nyt jotenkin pilannut mun lapset kun hekin ovat viettäneet perinteistä tansanialaista joulua ilman kinkkua, laatikoita yms.?? Kävi vielä musta joulupukkikin :O voi hirvitys ja joulukuustakaan ei ollut eikä riisipuuroa vaan joutuivat muita juttuja syömään esimerkiksi rapeiksi paistettuja pikkuruisia heinäsirkkoja ... voi kamala, miten mun lapsille nyt käy?

Heinäsirkat ovat herkkua!! Kinkku ei.

Norsulla ratsastava joulupukki heitti Thaimaassa Stasia lahjapaketilla mahaan... Traumoitta.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Voi kamala...olenkos mä nyt jotenkin pilannut mun lapset kun hekin ovat viettäneet perinteistä tansanialaista joulua ilman kinkkua, laatikoita yms.?? Kävi vielä musta joulupukkikin :O voi hirvitys ja joulukuustakaan ei ollut eikä riisipuuroa vaan joutuivat muita juttuja syömään esimerkiksi rapeiksi paistettuja pikkuruisia heinäsirkkoja ... voi kamala, miten mun lapsille nyt käy?

Joulupukki käski sanoa, että hyvin menee :) Pitää sitä tansanialaisillekin kollegoille olla hommia!

[QUOTE="Joulutonttu";24662995]Tiäkkö mitä? Mä oon aina, siis AINA; ollu ihan fiiliksissä joulusta ja laittanu sitä tyyliin syyskuusta lähtien. Hankkinu lahjoja just tollee etukäteen ja suunnitellu ja kirjottanu kortteja ja askarrellu jne. Mä tykkään siitä. Enkä stressaa. MUTTA.

Jotenkin nyt ei sama into ole päällä. Oon ehkä tulossa vanhaks. Mutta ainakin tää tavaran määrä täällä kämpässä nyt ei innosta hankkimaan mitään lisää. eikä saamaan mitään lisää (no aikuiset ei ny paljoo oo sanukkaan mut silti).

Alkuaikoina väänsin väkisin niitä lapsuuden jouluruokia vaikka olin ainoa joka niitä söi. Muut otti ehkä pottua ja vähän kinkkua. Parin vuoden jälkeen luovutin ja nykyään meidän jouluruoka on BURRITOS :D Lapset tykkää ihan possuina laittaa omat täytteet ja syövät hyvin. Lisäksi on pipareita (koska äiti tykkää syödä taikinaa ja lapset leipoa) ja joulutorttuja (koska äiti saa syödä koko ihanan pellillisen ihan ite!).

On kuusi ja sauna ja telkkarin kattomista ja lahoja.

Siis hupsista... Munhan piti vaan tulla sanomaan että mulle on ihan sama miten muut viettää joulunsa vai viettääkö ollenkaan. Te voitte tehä just omat traditionne esim. just sen pizzan (ja ties mitä muuta hyvää keksitte, karkkipäivä koko viikonlopun!) ja telkun kattomisen kera. Tossahan on just see joulun alkuperäinen henki, että ollaan yhdessä! Lisukkeet on ihan teidän perheen oma asia :)

Hauskoja pyhiä![/QUOTE]

Miksi pitäisi väen vängällä "tehdä joulu", jos ei kiinnosta?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Heinäsirkat ovat herkkua!! Kinkku ei.

Norsulla ratsastava joulupukki heitti Thaimaassa Stasia lahjapaketilla mahaan... Traumoitta.

Mä en ole koskaan syönyt joulukinkkua :( En edes silloin kun ima kääntyi kristityksi ja meille tuli joulu. Hän ei syö sikaa edelleenkään. Ja heinikset on erittäin hyviä :)

[QUOTE="Joulumuori";24663029]Saisinko heinäsirkkojen paisto-ohjeen? Jos vaikka yllättäisin pukin ja tontut ensi jouluna![/QUOTE]

Friteerataan ja maustetaan. Otetaan takajaloista ote, nypätään pää (ja sisälmykset) irti ja loput jalat ja haukataan. Takajalat jäävät syömättä.

[QUOTE="Joulutonttu";24663050]Emmää sanonu, että tarttee "tehdä joulu". Samaa voisin sanoa, että saatte viettää viikonloppunne miten haluatte - aivan piittaamatta siitä mitä muut tekee tai miten muitten mielestä pitäs viikonloppu viettää. Sen kyseenomaisen viikonlopun nimi nyt vaan sattuu olemaan joulu :)[/QUOTE]

Ei joulu aina viikonlopulle osu, eihän?

Mutta tuossa se pointti tulikin, jos sanot, että et aio viettää joulua, tulee tuhansittain vinkkejä ja ohjeita siitä, kuinka vietät joulua viettämättä joulua. :D

Happy Holidays, folks!

Mun mielestä jokainen saa viettää just sellaisen joulun kuin haluaa. Mutta jokainen tarkoittaa myös lapsia, mun vanhempia ei huvittanut koristella joulua, mutta mä sain kuitenkin itse koristella kun halusin. Se ei kuulosta hyvältä jos lapsia kielletään viettämästä joulua, mutta ei se joulu mikään oikeus ole, joka vanhemman on pakko järjestää lapsille niin kuin joku täällä ehdotti.

Anna muitten hössöttää mitä hössöttävät ja lopeta tuollainen teiniangsti. Toivon silti, että sen pitsan ja leffan keskellä on mukava tunnelma parin lahjan kesken vaikka joulua ei muuten juhlisikaan...tosin äitin tarvii varmaan alkaa tsemppaamaan itseään siihenkin..!

[QUOTE="hmm";24663084]Viesti oli musta enemmänkin ahdistunutta kitinää siitä, kuinka ei muka sais viettää joulua niin kuin haluaa. Mutta miten vaan...[/QUOTE]

Joo. Miten vaan. :D

no jos se jo syyskuussa ahdistaa, niin sanoisin että toi ahdistus kannattais hyödyntää ja järjestää hieno joulu :D mä en suo ajatustakaan joululle ennen marras-joulukuun vaihdetta, ja tykkään joulusta kumminkin :)

Mä vihasin ennen joulua. Nykyään kun saan tehdä siitä ihan oman näköisen, odotan ihan malttamattomana. Kummasti se joulun ilon on löytäny, kun on jättänyt omasta mielestä turhat perinteet ja kehittänyt niiden tilalle ihan omat perinteet.

Ei joulu aina viikonlopulle osu, eihän?

Mutta tuossa se pointti tulikin, jos sanot, että et aio viettää joulua, tulee tuhansittain vinkkejä ja ohjeita siitä, kuinka vietät joulua viettämättä joulua. :D

Happy Holidays, folks!

Elä nyt ala mulle nipottaa, tänä vuonna sattuu olemaan viikonloppuna ja attelin nyt tätä tulevaa joulua, kun se nyt lähimpänä on ;p Enpä sitten tämän enempää ala olla joulua viettämättömien/eri tavalla viettävien puolella kun "puolustettavatkin" puree :p

[QUOTE="Joulutonttu";24663112]Elä nyt ala mulle nipottaa, tänä vuonna sattuu olemaan viikonloppuna ja attelin nyt tätä tulevaa joulua, kun se nyt lähimpänä on ;p Enpä sitten tämän enempää ala olla joulua viettämättömien/eri tavalla viettävien puolella kun "puolustettavatkin" puree :p[/QUOTE]

*narskis... byäk! En syö*

Mutta eiköhän olla kuitenkin samaa mieltä, että oli juhla mikä tahansa, tarpeeseen tulee loma keskellä talvea. Käyttäköön kukin vapaansa parhaalla mahdollisella tavalla.

mä pidän siitä jouluaaton ihanan rauhallisesta tunnelmasta ja siitä, että saa viettää aikaa perheensä kanssa kuusen tuoksuisessa kodissa syöden hyviä ruokia (meillä hiukan perinteisestä joulupöydästä poikkeava) pöydästä löytyy monta erilaista salaattia mm.feta,waldorf,katkarapu ja punajuurisalaatit, laatikoista meillä uppoaa vain peruna ja porkkana, kinkkua tai kalkkunaa yleensä, kaloja ei meidän pöydässä ole kuin korkeintaan hiukan savulohta. jälkkärinä sitten ihan perinteiset piparit,konvehdit tai tortut. aamulla tietysti ihanaa uuniriisipuuroa kanelisokerin kera. iltapäivällä on ihana mennä hautuumaalle viemään raikkaiden haudalle kynttilä, sitten kotiin aukomaan paketit ja joulusaunaan, lapset leikkivät uusilla tavaroillaan ja me aiukuiset otamme viinilasilliset sohvalla rentoutuen ja katsellen joulun teeveetarjontaa.

[QUOTE="vieras";24664476]En ole vielä sellaista lasta tavannut, jota joulu ei kiinnosta.[/QUOTE]

Kaipa lapsia lahjojn saaminen aina kiinnostaa. Ja tulitikuilla leikkiminen. Ja heikoille jäille meneminen tai puihin kiipeily.

ei elämää voi suorittaa pelkästään lasten halun mukaan. Silloinhan joka päivä olisi karkkipäivä. Toki kompromisseja joutuu tekemään, mutta sitähän elämä on.

Mua ahdistaa joulu, jos sitä alan yhtään ajattelemaan. Onneksi osaan olla ajattelematta melkein jouluun asti. Olis ihanaa viettää isoa perhejoulua, ja tykkään kovasti jouluruuastakin. Ainoa vaan että ei ole enää sitä suurta perhettä, perheestä on jäljellä vaan dementikko mummo joka kirkkaina hetkinään kysyy 'mitäs sitten jouluna' ja joudun kaukaisemmille sukulaisille ehdottelemaan vaivihkaa että kutsuisivat meidät jouluksi, että yli yhdeksänkymppinen mummo sais viettää kunnon joulun. Mä haluaisin olla miehen kanssa kahdestaan, mutta sukuloimisvälimatkojen ym. takia varmaan ollaan taas erillään. Mun äitikin aina odotti sitä joulua, kun saisi olla vaan 'rauhassa miehensä kanssa'. Mutta sitä ei koskaan tullut. Haluan kuitenkin olla mummolle mieliksi, joulu ei kuitenkaan ole mulle niin tärkeä, mutta mummon koko maailma luhistuisi, jos 'joulua ei saisi viettää sukulaisten kanssa, kun tämä voi olla minun viimeinen joulu' niinkuin kaikkina edellisvuosinakin. Jouluna mulla on vaan kaikkein eniten ikävä äitiäni ja isääni, jotak on poistuneet elämästäni ihan liian varhain.

Viime joulu meni sillai, että miehen kanssa nukuttiin aattoaamuna pitkään ja meinattiin vaan rentoilla koko päivä.. Lähdettiin ABC:llä käymään päiväkahvilla kuitenkin ja sinne päästyämme auto keitti ja ajateltiin, että tämä on joku rangaistus siitä kun emme joulua vietä. Ostettiin sitten kärrillinen jouluruokia ja laitettiin nopeasti joulu. Oli ihan hauskaa touhuilla kahdestaan kaikki jouluruuat ja laittaa pöytä koreaksi. Ja syödä niitä samoja ruokia sitten viikon verran... :X

Tänä jouluna toivoisin, että mun isäni pysyttelee kihlattunsa kanssa kotosalla, siellä on niin leppoisaa vietellä joulua pikku perinteineen.

Yhteistyössä