Mua ahdistaa joulu jo nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa - on aika ankeaa, jos lapset eivät joulussa odota kuin lahjoja.

Meillä ainakin kuusi valitaan yhdessä, se koristellaan yhdessä. Koti koristellaan yhdessä, osa koristeista on lasten itse tekemiä, osa ostettuja. Leivotaan yhdessä pipareita ja joulutorttuja, ne koristellaan kimaltein ja sokerikuorruttein. Itse nautin joulukukista, joten niitä meillä on aina. Ja myös pukki tulee.

Joulu on odotusta, tuoksuja, yhdessä oloa ja rauhaa, tunnelmavaloja ja hyvää ruokaa, joka ei meilläkään ole mitään perinteistä jouluruokaa pelkästään. Vaan ruokaa, josta kukin löytää jotain mieleistään.

Katsotaan telkkaria, luetaan kirjoja, pelataan lautapelejä, ulkoillaan jos on sopiva keli ja vietetään aikaa yhdessä. Pukkikin toki käy, ja on lapsille tärkeä, mutta väitänpä, että niin on tuo kaikki muukin, ja jos meillä olisi vain pelkät lahjat, niin olisi kyllä kovin pettyneitä lapsia.

No mikset muuta koko systeemiä? Pari lahjaa per naama ja sellaiset ruoat, josta kaikki tykkää, sellaiset puuhat joista kaikki tykkää, sellaiset muistot siis, joista kaikki tykkää? Anataisit lapsillesi jotain teidän perheen välistä, yhteistä mukavaa tapaa viettää juhla.
Vai eikö nyt vaan huvita?

Öö, anann lapsille lahjat, kaikki tykätään pizzasta ja leffailloista. Daa. Muu ei tosin huvittaisikaan

[QUOTE="tonttu";24662687]Voin joo tosiaan kuvitella kuin helvetin positiivista teillä on muutenkin teidän vitun perheessä kun äiti on tuollainen kirotun ahdistunut kiroilija.[/QUOTE]

Olipas positiivinen kommentti :O

Ja itse asiaan sitten: Minä olen itse joulufriikki ja sitä juhlitaan meillä toista kuukautta kaikin tykötarpein ja -tarpeettomuuksiin. Näin tehdään kuitenkin nimenomaan siksi kun siitä NAUTIMME.
En usko että alkaisin laittamaan yhtään mitään joulujuttua jos se ei minun mieleeni olisi...

Jonkinlainen hauska, oman perheenne näköinen "antijoulu" omine pikkuhiljaa kasvavine traditioineen voisi toimia? Leffoja, sitä pizzaa, vaikka makuupussit olohuoneeseen (miksi ei telttakin?) tms.
Se, mitä ajan takaa on se, että välitätte muksuille viestin, jotta jaksatte ja tahdotte kyllä juhlistaa ja satsata - eli eivät jää vaille tai vähemmälle, vaikka "pakkojoulusta" perheessä luovutaankin.
:)

[QUOTE="vieras";24662757]Tarviiko niitä ostaa kerralla jouluaaton aattona? Entä jos silmäilee kauppoja sillä silmällä pitkin vuotta ja nappaa mukaan, kun syntyy jokin ajatus? ;)[/QUOTE]

EI IKINÄ!!!

Uhrata koko vuoden aikana enemmän kuin kaksi ajatusta moiselle tuskalle? Ja kun en alkuvuodesta - tai ehkä loppuvuodestakaan - vielä tiedä, olenko edes maisemissa. Tai jospa heitän kupin nurkkaan ennen joulua? Ja lasten toiveet ja mieltymykset muuttuvat melkein viikoittain.

Ei, ei, ei... *pyörittelee silmiään järkyttyneenä ja tärisee kauhuissaan nurkassa*

[QUOTE="Nipsu";24662730]Minuakin ärsyttää, jos huomaan että tyypit kirjottelee kortteja ja antaa lahjoja jos niitä ei oikeesti edes kiinnosta. Mä itse tykkään joulusta, ja aidosti haluan ilahduttaa rakkaimpiani ostamalla tai tekemällä itse (ihan ajatuksen kanssa!) heille lahjoja. Ja parasta on juuri käperyä rauhassa oman kullan kainaloon sohvalle mutustamaan nameja ja piparkakkuja kuuman glögin kera.

Mun suvussa on paljon nimittäin näitä jotka ostelee lahjoja "siks kun on pakko", ja sit sieltä tulee jotain rumia keittiöpyyhkeitä, reebokin alennus t-paitoja ja tarjoustalon sukkia.[/QUOTE]

Niin, ja sen voisin lisätä että ne paketit tuodaan vielä sitten naama norsunv*tulla.

"Joo täs on tää paketti ja sit joku p*ska halpa viini"

EI IKINÄ!!!

Uhrata koko vuoden aikana enemmän kuin kaksi ajatusta moiselle tuskalle? Ja kun en alkuvuodesta - tai ehkä loppuvuodestakaan - vielä tiedä, olenko edes maisemissa. Tai jospa heitän kupin nurkkaan ennen joulua? Ja lasten toiveet ja mieltymykset muuttuvat melkein viikoittain.

Ei, ei, ei... *pyörittelee silmiään järkyttyneenä ja tärisee kauhuissaan nurkassa*

Noh, jos se on noin kauhian vaikeaa, niin parempi se on sitten antaa olla :)

Ai niin palstaa, niin palstaa. Alussa kysytään miten muut ei-jouluihmiset viettävät joulua, niin asia kulkeekin kohta perse edellä puuhun. Johan nyt on niin, että lapsilta viedään oikeus jouluun, neuvotaan miten sitä tulee viettää oikeaoppisesti (tai ainakin yrittää viettää edes nimellisesti toisten mieliksi, että saadaan aikaan pakollisia joulumuistoja) ja lopulta yksi jos sun toinen on huono ihminen. :D :heart:

Ai niin palstaa, niin palstaa. Alussa kysytään miten muut ei-jouluihmiset viettävät joulua, niin asia kulkeekin kohta perse edellä puuhun. Johan nyt on niin, että lapsilta viedään oikeus jouluun, neuvotaan miten sitä tulee viettää oikeaoppisesti (tai ainakin yrittää viettää edes nimellisesti toisten mieliksi, että saadaan aikaan pakollisia joulumuistoja) ja lopulta yksi jos sun toinen on huono ihminen. :D :heart:

Todellakin :D

EI IKINÄ!!!

Juuri niin...mä elän aina alkuvuodesta siinä toivossa, jospa tämä vuosi olisi se vuosi jolloin lapset EIVÄT ole kirjoittaneet viittä A4sta joululahjatoiveita ja pääsisimme jouluvietosta istumalla Intian valtameren rannalla nuotion loimussa kuunnellen lepakoiden väkinää. Nevö kona häpön ai gess.
Ja saahan sitäkin aina salaa toivoa, että kukaan muu perheessämme ei huomaa joulun tuloa jos sitä ei itse ajattele koko vuonna.

Ettekö te voi luoda ihan omat jouluperinteet? Valkkaatte joulupöydästä ne ruuat joista itse tykkäätte (vaikka piparit, joulutortut ja lohen - voihan lisäksi olla sitten vaikka sitä pizzaakin), nukutte pitkään, käytte saunassa, syötte hyvin, juotte viiniä ja glögiä, katselette leffoja ja avaatte lahjat. Mikä siinä nyt niin vastenmielistä on?

[QUOTE="eee";24662842]Ettekö te voi luoda ihan omat jouluperinteet? Valkkaatte joulupöydästä ne ruuat joista itse tykkäätte (vaikka piparit, joulutortut ja lohen - voihan lisäksi olla sitten vaikka sitä pizzaakin), nukutte pitkään, käytte saunassa, syötte hyvin, juotte viiniä ja glögiä, katselette leffoja ja avaatte lahjat. Mikä siinä nyt niin vastenmielistä on?[/QUOTE]

Lahjat!! Yhteisön painostus!! Raiskattu juhla!! Varastettu juhla!!

ja paljon muutakin.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Eikös se jo tullut tuolla aikaisemmin ilmi. Miksi joua pitäisi jokaisen viettää samoin?

En mä käsitä mistä te keksitte, että kaikkien pitäisi viettää joulua tietyllä tavalla.

Mulle on ihan sama mitä ihmiset hössöttää tms, me tehdään joulu just niinkuin ite halutaan, ilman stressiä. Kiinnosta pätkääkään, mitä joku siitä ajattelee enkä todellakaan aio siitä stressaantua/ahdistua. suosittelen samaa.

En mä käsitä mistä te keksitte, että kaikkien pitäisi viettää joulua tietyllä tavalla.

Mulle on ihan sama mitä ihmiset hössöttää tms, me tehdään joulu just niinkuin ite halutaan, ilman stressiä. Kiinnosta pätkääkään, mitä joku siitä ajattelee enkä todellakaan aio siitä stressaantua/ahdistua. suosittelen samaa.

Mitä samaa? Teille? Jos yksi henkilö sanoo, että alkaa sapettaa koko hössötys ei tarkoita sitä, että me kaikki stressaamme samasta asiasta.

Tuollaiset ihmiset kuin moni vastaaja täälläkin. Se saatanan hössötys ja jo lokakuussa kaupoissa soimaan alkavat joululaulut.

Mua ahdistaa ihan tyyli, millä vastailet, kun sinulta kysytään jotain. Kun teet aloituksen ja joku kysyy jotain, vastaat siihen kiroillen. Kun vastasin käyttäen omia sanojasi, minua alkoi Mummeliisa torua. Ihmeellistä käytöstä sinulla.

[QUOTE="tonttu";24662923]Mua ahdistaa ihan tyyli, millä vastailet, kun sinulta kysytään jotain. Kun teet aloituksen ja joku kysyy jotain, vastaat siihen kiroillen. Kun vastasin käyttäen omia sanojasi, minua alkoi Mummeliisa torua. Ihmeellistä käytöstä sinulla.[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="tonttu";24662923]Mua ahdistaa ihan tyyli, millä vastailet, kun sinulta kysytään jotain. Kun teet aloituksen ja joku kysyy jotain, vastaat siihen kiroillen. Kun vastasin käyttäen omia sanojasi, minua alkoi Mummeliisa torua. Ihmeellistä käytöstä sinulla.[/QUOTE]

No mää oon vähän tämmönen ihmeellinen muutenkin, koita kestää.

[QUOTE="nii";24662970]musta olis vähä järkkyä ollu lapsena jos aattona olisk tullu pizza, eikä pukki. Ei kuusta, ei mitään. Itsekäs äiti. Omat traumat tärkeämpiä.[/QUOTE]

Voi kamala...olenkos mä nyt jotenkin pilannut mun lapset kun hekin ovat viettäneet perinteistä tansanialaista joulua ilman kinkkua, laatikoita yms.?? Kävi vielä musta joulupukkikin :O voi hirvitys ja joulukuustakaan ei ollut eikä riisipuuroa vaan joutuivat muita juttuja syömään esimerkiksi rapeiksi paistettuja pikkuruisia heinäsirkkoja ... voi kamala, miten mun lapsille nyt käy?

Tiäkkö mitä? Mä oon aina, siis AINA; ollu ihan fiiliksissä joulusta ja laittanu sitä tyyliin syyskuusta lähtien. Hankkinu lahjoja just tollee etukäteen ja suunnitellu ja kirjottanu kortteja ja askarrellu jne. Mä tykkään siitä. Enkä stressaa. MUTTA.

Jotenkin nyt ei sama into ole päällä. Oon ehkä tulossa vanhaks. Mutta ainakin tää tavaran määrä täällä kämpässä nyt ei innosta hankkimaan mitään lisää. eikä saamaan mitään lisää (no aikuiset ei ny paljoo oo sanukkaan mut silti).

Alkuaikoina väänsin väkisin niitä lapsuuden jouluruokia vaikka olin ainoa joka niitä söi. Muut otti ehkä pottua ja vähän kinkkua. Parin vuoden jälkeen luovutin ja nykyään meidän jouluruoka on BURRITOS :D Lapset tykkää ihan possuina laittaa omat täytteet ja syövät hyvin. Lisäksi on pipareita (koska äiti tykkää syödä taikinaa ja lapset leipoa) ja joulutorttuja (koska äiti saa syödä koko ihanan pellillisen ihan ite!).

On kuusi ja sauna ja telkkarin kattomista ja lahoja.

Siis hupsista... Munhan piti vaan tulla sanomaan että mulle on ihan sama miten muut viettää joulunsa vai viettääkö ollenkaan. Te voitte tehä just omat traditionne esim. just sen pizzan (ja ties mitä muuta hyvää keksitte, karkkipäivä koko viikonlopun!) ja telkun kattomisen kera. Tossahan on just see joulun alkuperäinen henki, että ollaan yhdessä! Lisukkeet on ihan teidän perheen oma asia :)

Hauskoja pyhiä!

Yhteistyössä