Mua ahdistaa joulu jo nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Inhoon joulua, liikaa huonoja muistoja ja vihaan sitä ihmisten hössötystä, esittämistä ja tekopyhyyttä jouluisin.
Me ollaan viime vuosina oltu joulut kylpylässä lillumassa tai etelässä. Tänä vuonna se ei kuitenkaan ole mahdollista ja mua ahdistaa.
Onks kamalan väärin syödä jouluna pizzaa (kun oikeesti kukaan ei edes tykkää niistä joulusapuskoista) ja katsoa telkkaria? Lapset sais lahjat mutta muuten moista juhlaa ei vietettäis mitenkään.
Mitä muut ei joulua fanittavat meinaa tehdä?

Mä en oo ikinä tajunnu sitä että vedetään pizzaa tms kun "ei kukaan niistä joulusapuskoista kumminkaan tykkää". No ensinnäkin, ihan perusruokiahan jouluna on, kuinka nirsoa porukka oikein on? ja tietysti niistäkin valitaan ne mieluisat. Ja jos ei halua mitään peinteistä, niin sitten sitä, mikä maistuu, vaikka se pizza.
Jos ei halua joulua viettää, niin sit ei vietä. Mikä siinä on niin hankalaa. Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto on myös luoda omat, mukavat jouluperinteet.

jokainen viettää joulunsa miten haluaa. Minusta joulu on ihan parasta!!! Se tunnelma on niin mahtava <3 ja muistot taas minulla niin ihanat<3 toki hössötys ärsyttää, mutta ei ole pakko hössöttää.

Jouluhan on perseestä... tai ainakin perkeleestä.

Kai se joskus on ollut ihan hyvä homma, ennen kuin kristityt tulivat ja pilasivat kemut ja kulutushysteria tarttui kaikkiin. Tosin eivät ihan samaan aikaan osuneet...

Mua ei kyllä joulu ihan vielä stressaa, tosin sain kuulla vasta, että eräs henkilö jota minä en meinaa sietää samassa tilassa tulee ilmeisesti meille jouluksi! :x
Tykkään kyllä joulusta sinällään, mutta inhoan sitä joulunalusaikaa ja ihmisten joukkokulutushysteriaa ja kaikkee räyh.. :D

Mun mielestä pizza ja telsun katsominen kuulostaa aivan rennolta joulunviettotavalta. Me joskus kavereiden kanssa suunniteltiin, että pitäisi alkaa viettämään joulua ihan rennosti ystävien kesken vaikkapa jossain mökillä. Se olis ihanaa. :)

Mä en kyllä tiedä mitä me tehdään jouluna, mutta jos se eräs hyypiö sinne mun porukoille aikoo jouluksi tulla niin mä en sinne mene.
Ihan jo senkään takia, että miksi maksaisin itseni kipeäksi siitä, että pääsen 800km päähän viikoksi v*ttuuntumaan?

[QUOTE="tonttu";24662579]Onko se tekopyyhää, jos haluaa viettää joulua? Miksi pitää antaa vanhojen muistojen pilata koko joulu? Eikö tuo nyt ole muka ihan sinusta itsestäsi kiinni?[/QUOTE]

Sä voit viettää joulua vaikka läpi vuoden, siitä vaan.
Mun mielestä on tekopyhyyttä saada joka prkl joulu lässynlääkortti ihmisiltä joiden kanssa ei muuten ole missään tekemisissä. Ja en voi sietää sitä hössötystä ja roinan määrää (en ole mitenkään "viherpiipertäjä" muuten mutta jouluna se kulutus ja roskan määrä ja kaikki menee niin yli).
Ja ei, vaikka mulla on hyviäkin joulumuistoja niin en mä silti siitä pidä, enkä ole mitään v*tun kuusta ostamassa tai kinkkua paistamassa.

Joulua ei todellakaan ole pakko viettää. Ei kannata siinäkään asiassa olla ihmisten mielistelijä. Olen aina jouluisin lomalla, koska työpaikka kiinni. Katsellaan leffoja, lueskellaan, syödään hyvin - mitä millonkin, pelaillaan jne.. Ja aina vaan perheen kesken. Kauhistuttaisi ajatuskin pakkolomailuista sukulaisissa jne

• Tykkää
Reactions: "kultakutri"
Etkö halua lapsille mieluisia joulumuistoja? Ei se varmaan heistä kovinkaan joululta tunnu, jos syötte pizzaa ja katsotte telkkua, eikö niin tehdä ihan tavallisena arkipäivänä tai viikonloppuna? Jos sinua ahdistaa, tarviiko sitä negatiivisuutta tartuttaa myös lapsiin?

Sä voit viettää joulua vaikka läpi vuoden, siitä vaan.
Mun mielestä on tekopyhyyttä saada joka prkl joulu lässynlääkortti ihmisiltä joiden kanssa ei muuten ole missään tekemisissä. Ja en voi sietää sitä hössötystä ja roinan määrää (en ole mitenkään "viherpiipertäjä" muuten mutta jouluna se kulutus ja roskan määrä ja kaikki menee niin yli).
Ja ei, vaikka mulla on hyviäkin joulumuistoja niin en mä silti siitä pidä, enkä ole mitään v*tun kuusta ostamassa tai kinkkua paistamassa.

Eihän tuossa muuta, mutta tavallaan viet lapsilta oikeuden jouluun ja nimenomaan opetat heille materialistista joulua sillä, että ainoa, mikä teillä viittaa jouluun, on lapsien lahjominen. Kuulostat aika änkyrältä noin muutenkin, kun vastailet kera kirosanojen.

Alkuperäinen kirjoittaja yritä nyt edes jotain;24662638:
Etkö halua lapsille mieluisia joulumuistoja? Ei se varmaan heistä kovinkaan joululta tunnu, jos syötte pizzaa ja katsotte telkkua, eikö niin tehdä ihan tavallisena arkipäivänä tai viikonloppuna? Jos sinua ahdistaa, tarviiko sitä negatiivisuutta tartuttaa myös lapsiin?

Sepä sit luokin ihan helvetin positiiviset joulumuistot jos äiti väkisin koittaa tehdä joulua vaikkei paskan vertaa kiinnosta. On niillä koulussa joulujuhla ja lahjat kai niille tärkein osa joulua on.

Nonni... nyt tartutitte minuunkin joulustressin. Kiitti vaan!

Jos joudumme olemaan Suomessa jouluna, palaa käämi ja kaivaudun suuren kiven alle odottamaan, josko joulu jolkottelisi minua huomaamatta ohi.

• Tykkää
Reactions: as if
[QUOTE="tonttu";24662641]Eihän tuossa muuta, mutta tavallaan viet lapsilta oikeuden jouluun ja nimenomaan opetat heille materialistista joulua sillä, että ainoa, mikä teillä viittaa jouluun, on lapsien lahjominen. Kuulostat aika änkyrältä noin muutenkin, kun vastailet kera kirosanojen.[/QUOTE]

Lapsilla on oikeus jouluun, hanukkaan, diipawaliin, loi kratongiin ja mihin tahansa juhlaan, jos sitä heidän perheessään vietetään.

Nykyinen joulu on uskonnollinen juhla ja pysyköön uskonnollisten ihmisten juhlana, ilman materialistista hössötystä.

[QUOTE="tonttu";24662687]Voin joo tosiaan kuvitella kuin helvetin positiivista teillä on muutenkin teidän vitun perheessä kun äiti on tuollainen kirotun ahdistunut kiroilija.[/QUOTE]

No älä :D

[QUOTE="tonttu";24662641]Eihän tuossa muuta, mutta tavallaan viet lapsilta oikeuden jouluun ja nimenomaan opetat heille materialistista joulua sillä, että ainoa, mikä teillä viittaa jouluun, on lapsien lahjominen. Kuulostat aika änkyrältä noin muutenkin, kun vastailet kera kirosanojen.[/QUOTE]

Aika mustavalkosta ajattelua!!!

Todellakin niinkuin joku jo sanoi, ei läheskään kaikki joulua vietä, ja se on elämää. Kamalaa että pitäis ruveta jotain juhlaa viettämään, vain koska kaikki muutkin

Minuakin ärsyttää, jos huomaan että tyypit kirjottelee kortteja ja antaa lahjoja jos niitä ei oikeesti edes kiinnosta. Mä itse tykkään joulusta, ja aidosti haluan ilahduttaa rakkaimpiani ostamalla tai tekemällä itse (ihan ajatuksen kanssa!) heille lahjoja. Ja parasta on juuri käperyä rauhassa oman kullan kainaloon sohvalle mutustamaan nameja ja piparkakkuja kuuman glögin kera.

Mun suvussa on paljon nimittäin näitä jotka ostelee lahjoja "siks kun on pakko", ja sit sieltä tulee jotain rumia keittiöpyyhkeitä, reebokin alennus t-paitoja ja tarjoustalon sukkia.

Sepä sit luokin ihan helvetin positiiviset joulumuistot jos äiti väkisin koittaa tehdä joulua vaikkei paskan vertaa kiinnosta. On niillä koulussa joulujuhla ja lahjat kai niille tärkein osa joulua on.

No mikset muuta koko systeemiä? Pari lahjaa per naama ja sellaiset ruoat, josta kaikki tykkää, sellaiset puuhat joista kaikki tykkää, sellaiset muistot siis, joista kaikki tykkää? Anataisit lapsillesi jotain teidän perheen välistä, yhteistä mukavaa tapaa viettää juhla.
Vai eikö nyt vaan huvita?

Lapsilla on oikeus jouluun, hanukkaan, diipawaliin, loi kratongiin ja mihin tahansa juhlaan, jos sitä heidän perheessään vietetään.

Nykyinen joulu on uskonnollinen juhla ja pysyköön uskonnollisten ihmisten juhlana, ilman materialistista hössötystä.

Meillä vietetään joulu ja hanukah mutta ei meillä joulu ole uskonnollinen juhla vaan kokoonnumme lähimmäisten kanssa ja syömme ja nautimme yhdessäolosta. lahjojakin jaetaan mutta se ei ole se itse asia vaan juuri se yhdessä olo on.

Yhteistyössä