N
Nukutettava
Vieras
Eli millaista se on? Esilääkityksen kai saa aina? Laitetaanko katetri aina? Laitetaanko se ennen vai jälkeen nukuttamisen? Miten se nukutus tapahtuu? Entä kun herää? Mua pelottaa :/
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka::hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka::hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Eli millaista se on? Esilääkityksen kai saa aina? Laitetaanko katetri aina? Laitetaanko se ennen vai jälkeen nukuttamisen? Miten se nukutus tapahtuu? Entä kun herää? Mua pelottaa :/
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Öö, mun pitäs mennä hammaslääkäriin nukutukseen, kesto 3, 5tuntia, siis eikai siellä mitään katetria laiteta..?![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Eli millaista se on? Esilääkityksen kai saa aina? Laitetaanko katetri aina? Laitetaanko se ennen vai jälkeen nukuttamisen? Miten se nukutus tapahtuu? Entä kun herää? Mua pelottaa :/
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Öö, mun pitäs mennä hammaslääkäriin nukutukseen, kesto 3, 5tuntia, siis eikai siellä mitään katetria laiteta..?![]()
![]()
mitä sulle tehdään sen nukutuksen aikana? onko kallista lystiä?
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Öö, mun pitäs mennä hammaslääkäriin nukutukseen, kesto 3, 5tuntia, siis eikai siellä mitään katetria laiteta..?![]()
![]()
mitä sulle tehdään sen nukutuksen aikana? onko kallista lystiä?
Poistetaan viisurit,yks takahammas, paikataan 4 reikää ja hammaskivi pois..
Ite joutuu n. 1600 euroa siitä maksamaan
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SH:[quote="hihhei
Tarkoitatko katetria joka laitetaan virtsaputkeen, vai kanyylia joka tulee tuohon käteen(suoneen) ? Kanyyli laitetaan nukutuksessa aina, humautuksessa ei. Katetrista en tiedä, ei oo omalle kohdalle sellaista operaatiota osunut
Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Jee sekosin jo nimimerkkinikin kansniin siis tarkoitin et tuleeko virtsakatetri aina? Hassulle kyl kuulostaa et hamppilääkärit alkais katetria laittaan. Mut siis kai se joku suoja pitää olla ettei pisut lirahda? Vai senkö takia pitää syömättä ja juomatta olla ettei lirahtaisi
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SH:Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Jee sekosin jo nimimerkkinikin kansniin siis tarkoitin et tuleeko virtsakatetri aina? Hassulle kyl kuulostaa et hamppilääkärit alkais katetria laittaan. Mut siis kai se joku suoja pitää olla ettei pisut lirahda? Vai senkö takia pitää syömättä ja juomatta olla ettei lirahtaisi
![]()
Ei tule virtsakatetria aina. Jos leikkaus kestää poikkeuksellisen pitkään tai anestesian aikana pitää antaa runsaasti nesteitä, voidaan potilas kertakatetroida jos tarve vaatii. Virtsakakteri laitetaan siinä tapauksessa jos potilaalla on epiduraalinen kipulääkitys tai joutuu leikkauksen luonteen vuoksi olemaan paikoillaan esim. vuorokauden.
Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Alkuperäinen kirjoittaja SH:Alkuperäinen kirjoittaja Nukutettava:Jee sekosin jo nimimerkkinikin kansniin siis tarkoitin et tuleeko virtsakatetri aina? Hassulle kyl kuulostaa et hamppilääkärit alkais katetria laittaan. Mut siis kai se joku suoja pitää olla ettei pisut lirahda? Vai senkö takia pitää syömättä ja juomatta olla ettei lirahtaisi
![]()
Ei tule virtsakatetria aina. Jos leikkaus kestää poikkeuksellisen pitkään tai anestesian aikana pitää antaa runsaasti nesteitä, voidaan potilas kertakatetroida jos tarve vaatii. Virtsakakteri laitetaan siinä tapauksessa jos potilaalla on epiduraalinen kipulääkitys tai joutuu leikkauksen luonteen vuoksi olemaan paikoillaan esim. vuorokauden.
ok kiitos. Eli mulle ei kai sit katetria laiteta ku pääsen kotiinkin seuraavana päivänä jo enkä joudu jäämään vuoteeseen potilaaksi. Mut entä jos mä pissaan tai kakkaan sielei kai sitä sit kerrota mulle?
![]()
no joo. Nuo asiat ei oikeasti pelota. Vaan se, että enhän herää leikkauksen aikana ja kai herään kuitenkin leikkauksen jälkeen. Ja mitä ongelmia siinä voi olla? Ja apua!