Kaavinta (keskeytynyt km), onko miten kamalaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietteliäs"

Vieras
Pelottaa ihan hirveästi, edessä on kaavinta nukutuksessa... Ensin kuulemma annetaan joku lääke joka pehmittää/avaa kohdunsuun - sattuukohan se kuinka paljon? Saako siinä kivunlievitystä? Entä jotain rauhoittavaa, kun tämä on henkisesti niin järkyttävää? Entä nukutus, tuleeko siitä pahoinvoivaksi? En ole koskaan ennen ollut nukutettuna... :( Ja toimenpiteen jälkeen, miten pian sellaisesta palautuu? Sattuuko vatsa/kohtu jälkeenpäinkin?

Auttakaa jos voitte, olen tosi peloissani..

:hug:
Kaavinnassa ei ihan täyteen uneen laitetta, on sellainen humautus, mutta ei siinä mitään tunne.
Kipulääkitystä saa kyllä ihan hyvin ja aika nopsaan tuosta toipuukin, jos kaavinta onnistuu, mulla on kerran jo suunniteltu kolmatta kaavintaa saman keskenmenon jälkeen ( tää on varmasti harvinaista) ja kerran mulla on heräämössä romahtanut verenpaineet.

Kotonakin muistat sitten käyttää jonkin aikaa tulehduskipulääkkeitä niin on "helpompi" olla kipujen kanssa.

:hug:
Kaavinnassa ei ihan täyteen uneen laitetta, on sellainen humautus, mutta ei siinä mitään tunne.
Kipulääkitystä saa kyllä ihan hyvin ja aika nopsaan tuosta toipuukin, jos kaavinta onnistuu, mulla on kerran jo suunniteltu kolmatta kaavintaa saman keskenmenon jälkeen ( tää on varmasti harvinaista) ja kerran mulla on heräämössä romahtanut verenpaineet.

Kotonakin muistat sitten käyttää jonkin aikaa tulehduskipulääkkeitä niin on "helpompi" olla kipujen kanssa.

Eli kipuja on vielä jälkeenpäinkin..?

Mulla ei ollut mitään kipuja jälkeenpäin, jälkivuotoa jonkun aikaa.
Muutaman tunnin päästä toimenpiteestä pääsi saattajan kanssa kotiin.

Huomattavasti helpompi ja mukavampi toimenpide, kuin kohdun tyhjennys lääkkeellisesti, jota ensin kokeiltiin.

Ainoa mikä tosissaan harmitti, oli se, että ainakin silloin aikanaan nämä hoidettiin kätilöopistolla samalla osastolla ja samassa jonossa kuin abortitkin.
Parin kätilön kohtelu oli sitten sen mukaista, että en tiedä oliko missään papereissa eritelty etten ole tarkoituksella hankkiutumassa eroon raskaudestani (tai olivatko viitsineet papereita lukea), ammattitaidosta ei potilaan kohtaamisessa voinut puhua.
"Omahoitajaksi" sain kuitenkin aivan ihanan kätilönkin.

Fyysinen palautuminen oli mulla kuitenkin nopeaa ja homma aika kivuton.

Voimia ja jaksamista :hug:

Meah: Koin samalla tavalla kaavinna, eli pari kätilöä oli melkoisen happamia, totta ne ei tienneet asian oikeaa laitaa :(

Minulla oli keskeytynyt keskenmeno ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys (siihen en suostu enää ikinä!!). Vuoto vain jatkui ja jatkui.. Lopulta menin sitten neuvolalle ja ultraan ja sain lähetteen kaavintaa, koska kaikki palaset eivät olleetkaan tulleet ulos lääkkeellisessä tyhjennyksessä.
Ja voin sanoa, että kaavinta oli "helppo", nukutus oli ns. humautus ja vuotokin loppui parissa päivässä. Muutaman tunnin päästä pääsin jo kotiin saattajan kanssa, kipulääkkeitä söin vain silloin samana iltana, sen enempää niitä en tarvinnut.
Mutta tuolla kaavinnassa kans tuumi leikkurin hoituri, että ihan tuulimuna raskaus oli. Siinä tokkurassa tajunnut mitään sanoa, että tarkistahan papereita ennen kuin tulet puhumaan mitään tuulimunista tai muista.. : /

Voimia sinulle ap!! :heart: Hyvin se menee, usko pois! =)

Ala-arvoista käytöstä sairaalahenkilökunnalta - oli kyseessä sitten abortti tai kaavinta km takia. Uskomatonta jos näin kerran on. Mistä he tietävät mitä ko. nainen on joutunut käymään jo läpi (e. raiskaus?!), joten kyllä on otsaa jos siinä tilanteessa kehtaa osoittaa mitään muuta kuin ammattitaitoaan.

Kammottavaa kuulla tällaisesta ammattietiikasta.

Mullakin on samanlaisia kokemuksia kuin Meah:lla, mutta Jorvista. Todella kylmiä oli hoitsut osastolla ja vielä kylmempiä siellä heräämössä missä jouduin odottelemaan tovin vuoroa kun mua ennen menneellä abortoijalla oli tullut jotain häikkää.. Tuli tosi paska fiilis kun muutenkin olin ihan romuna ton keskenmenon takia ja sitten ne hoitsut oli aika tylyjä.

Mutta toimenpiteenä se oli helppo, taju lähti nopeesti ja kun heräsin olin ihan sekasin ja kyselin millon pääsen röökille, vaikka en ees polttanut.. :ashamed: Kipuja ei juurikaan ollut.

Yhteistyössä