ms tauti!!

• Viestiketjun aloittaja apua:(
  • Ensimmäinen viesti
apua:(
näkyykö ms tauti missä vaiheessa kuvissa ja muissa tutkimuksissa? minulla 9v sitten otettu kokeet joissa todettiin ei viitteitä ms tautiin. nyt kuitenkin tullut oireita jotka voisivat mielestäni tuohon viitata. olisiko siis jo silloin näkynyt jos sellainen on.

ap
käsissä tuntuu kummalta. sellainen voimaton olo välillä mutta kuitenkin voimat ovat tallella. sama jaloissa. ihankun kädet puutuisivat mutta ei tunnu pistelyä sellainen heikko olo tai ihankun ne eivät tottelisi. lihaksisto on aika lailla hävinnyt. olen hoikka ja lihasten tilalla on nyt sellaista löllöä vain.

Varmaan turhaa alkaa täällä arvailemaan mammojen kesken. Mitä nopeammin menet lääkäriin ja tauti todetaan, sitä nopeammin saat lääkkeet käyttöösi. Ne todistetusti hidastavat merkittävästi taudin etenemistä.

Toivottavasti kyse ei ole MS:stä. :/

se ed.
Ota yhteyttä lääkäriin.

Kaverilla ensioireina oli silmäpohjan (?) tulehdus, näkö sumeni/meni toisesta silmästä, kädet ja jalat puutuivat, tuntui pistelyä ja kihelmöintiä, puristusvoima katosi. Pahimmassa vaiheessa pystyi juuri ja juuri kävelemään, ei saanut itse housuja pois, ei pystynyt pitämään kynää kädessä, ei pysynyt lasi/muki kädessä jne.

ap
mulla kyllä kädet toimii sillon kun se olo tulee.. se vain on sellanen outo olo. tuntuu että niissä ei ole voimaa mutta niissä kuitenkin on. esim tuntuu että ei voi avata jotain mutta silti saa auki. tai tuntuu että ei jaksa pitää kynää kädessä mutta silti se pysyy kädessä

Yhteistyössä